Dla psychologow zdrowia.

1. Data: 2003-05-07 22:24:26

Temat: Dla psychologow zdrowia.
Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artykul z pola kardiologii.
http://www.fotozielsko.republika.pl/tmp/kardio.pdf
Dajcie znac czy warto to trzymac bo jak nie to wywale ;)
Mnie sie przydal.
Pozdrawiam.
zielsko

--
www.fotozielsko.prv.pl

Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

1. Data: 2003-05-08 13:03:04

Temat: Re: Dla psychologow zdrowia.
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko <4...@h...pl> napisał(a):

> Artykul z pola kardiologii.
> http://www.fotozielsko.republika.pl/tmp/kardio.pdf
> Dajcie znac czy warto to trzymac bo jak nie to wywale ;)
> Mnie sie przydal.

Przyda się, tym bardziej że wielu pacjentów kardiologicznych unika ćwiczeń
fizycznych, bo obawiają się dotkliwszych objawów. Także dobrze mieć parę
sprawdzonych argumentów, które pomogą w zmotywowaniu pacjenta do wysiłku
adekwatenego do występującego zaburzenia.
Pisałeś, że juz masz pratykę na kardiologii. Pewnie na Ochojcu :)prawda? Ja
miałam w ramach uczelnii pierwszą praktykę dopiero na początku czwartego
roku. Ale na kardiochirurgii.

Pozdrawiam....

1. Data: 2003-05-08 16:02:05

Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-08 użytkownik Magdalena Chlebna napisał :

> [...]
> :)prawda? Ja miałam w ramach uczelnii pierwszą praktykę dopiero na
> początku czwartego roku. Ale na kardiochirurgii.

No z Winnicka. Najlepsze jest to ze Ona robi nam je ze tak sie wyraze
na zywca... mamy pelna dowolnosc. "No to co na ktora klinike dzis
idziemy?" sie nas pyta i idziemy. Fajnie jest mimo ze W. jest troszke
zakrecona. Ale pacjenici sa fantastyczni. Nie wyobrazam sobie pracy
innej niz ze zdrowymi psychicznie.
A ze tekst jest od lekarzy to latwiej bedzie przekonac bo lekarz to
specjalista :) a my nie jestesmy tak postrzegani. Nawet Zycinska nam
to mowila gdy gadala o swojej grupie wsparcia. Ehh. Bedzie malo wesolo
z nasza spec w przyszlym semestrze ale o tym to juz na priv Ci wysle.
Moze pogadamy kiedys na Koszutce co?
Idziesz jutro na WNS na 10?
pozdrawiam.
zielsko

1. Data: 2003-05-08 17:13:34

Temat: Re: Dla psychologow zdrowia od pedagoga zdrowia.
Od: "otucha" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :-)

Jestem jedną nogą pedagogiem zdrowia - za miesiąc obrona. Jestem na tym
samym wydziale co Wy. Miałam zajęcia z tymi osobami - p. W - 1,5 roku
komunikację inetrpersonalną a p. Ż. - psychologię zdrowia. Wiem, że nie
nalezy porównywać pracy psychologów z pedagogami , no wkoncu gdyby to
miałobyc to samo to by je całkowiacie złaczyli. Mam jednak takie pytanko.
Może słyszelisci, o jakimś pedagogu zdrowia, który pracuje w służbie zdrowia
( szpital, ZOZ, sanepid itd. ) lub w innych miejscach? Nasza specjalizacja
jest nowa. Niestety jestesmy królikami doświadczalnymi....oj wiele nam
obiecywano. Rozumiem, że jest bezrobocie, ale tu chodzi o to, że nasz
zawód - pedagog zdrowia, jako tako nie istnieje. Aż strach pomyśleć, że po
tym można pracy nie znaleźć. Jako pedagog szkolny prawdopodobnie nie ma
możliwosci pracy, bo nie ma odpowiednich kwalifikacji, zresztą sprawa na
razie jest w kuratorium....rozstrzygają sobie...Miałam praktyki sanatorum
dla dzieci chorych na nowotór - świetna sprawa praca z nimi, jednak nie
wiedzieli gdzie mnie mają przydzielić. Dyrektor jednym słowem zdębiał jak
usłyszał o takiej specjalności. Zanim wejdzie do szkół przedmiot promocji
zdrowia to troche czasu minie, i okaze sie zapewne, ze my nie mamy do tego
kwalifikacji, bo z Akademi Medycznej nas wygryzą - otworzyli tam kier,
zdrowie publiczne. Hmmm sama radosć ;-). Przyznaję trochę czarno to widze.
Prosze nie sugerujcie się moim pesymistycznym a może jednak realistycznym
podejsciem i napszcie jesli tak uwazacie, ze ten kierunek co końcczę z mety
jest przegrany. W jakim świetle to widzicie???

pozdrawiam
otucha

1. Data: 2003-05-08 20:14:40

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

otucha <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> podejsciem i napszcie jesli tak uwazacie, ze ten kierunek co końcczę z mety
> jest przegrany. W jakim œwietle to widzicie???

W sumie jesteśmy w podobnej sytuacji. W służbie zdrowia taki kryzys
finansowy, że nawet ciężko zatrudnić psychologa. A dla pedagogów zdrowia na
pewno w końcu znajdzie się miejsce. Na odziałach pediatrycznych pracują
pedagogowie, ale rzadko. W sumie w szkole pedagog zdrowia też by się
sprawdził. Tyle dzieciaków przecież zaczyna przygodę z alkoholem i prochami.
Przyda się taki fachowiec jak Ty :). Myślę, że nowatorstwo psychologii i
pedagagigi zdrowia jest bardziej atutem, także nie powinnaś się obawiać. Ja
jestem dobrej myśli :).

Pozdrawiam...

1. Data: 2003-05-08 20:28:07

Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-08 użytkownik otucha napisał :

> [...]
> wiedzieli gdzie mnie majš przydzielić. Dyrektor jednym słowem zdębiał
> jak usłyszał o takiej specjalnoœci. Zanim wejdzie do szkół przedmiot
> promocji zdrowia to troche czasu minie, i okaze sie zapewne, ze my
> nie mamy do tego kwalifikacji, bo z Akademi Medycznej nas wygryzš -
> otworzyli tam kier, zdrowie publiczne. Hmmm sama radosć ;-).
> Przyznaję trochę czarno to widze. Prosze nie sugerujcie się moim
> pesymistycznym a może jednak realistycznym podejsciem i napszcie
> jesli tak uwazacie, ze ten kierunek co końcczę z mety jest przegrany.

Dzien dobry.
Widze ze slask zdrowiem stoi ;)
Tak co by podbudowac to bardzo cenie wiedze i kompetencje tej
specjalizacji, mamy bardzo duzo wspolnego wizje bezrobocia tez :(
Tak szczerze mowiac to mysle ze macie mozliwosc uzyskania swietnego
przygotowania do pracy.

Jezeli mam wsparcia emocjonalnego udzielac to powinieniem chyba
skonczyc ;)
Widzisz jest jeszcze mozliwosc robienia podyplomowek. Na naszym
wydziale moglabys zaczac u John-Borys chyba zrobic juz teraz - 1,5
semestru terapia dzieci chyba sie na to wybiore bo uprawnia do pracy z
dziecmi na oddziale tak nam przynajmniej powiedzieli. Jest jeszcze
podyplomowka z promocji zdrowia. Ale w sumie to ja sam nie jestem
pewien co bede robil jezeli nie znajde roboty w szpitalu :( Mam pomysl
na otwarcie gabinetow specjalistycznych w tandemach lekarz-psycholog
ale to tylko projekt mysle ze i robota dla pedagoga by sie znalazla.
Generalnie sobie mysle ze jak sam sobie pracy nie znajde to jej miec
nie bede. Myslalem jeszcze z desperacji ;) co by grupy wsparcia
tworzyc, albo firme zajmujaca sie promocja zdrowia.
Tak wymieniam moze cos Ci w glowie zaswita, a moze nie. Mysle ze jak
bedziesz bardzo berdzo szukac i nie ograniczysz sie to znajdziesz prace.
Szkoly prywatne, sanatoria, osrodki rehabilitacyjne dla dzieci...
Bardzo chcialbym pomoc ale ewentualna firme w tej branzy dopiero za 2
lata bede zakladal.
zielsko
Moze zrobimy cos na US zeby ten burdel sie wkoncu skonczyl co?
Cos nam proponuja semestr pozniej zmieniaja zdanie.
Moja zona tez tak jak Ty studia konczyla cos obiecali a na 5 roku sie
zasady zmienily w Cieszynie zrobili w zeszlym roku ten sam nr.
Wrr.
zielsko

1. Data: 2003-05-10 09:26:17

Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-08 użytkownik Magdalena Chlebna napisał :

Co o tym myslisz http://salve.slam.katowice.pl/praktycznie.htm
Fajnie ze cos takiego jest, ale troszke to zakrecone. No i kontaktu z
czlowiekiem brak. I skad info wzieli czy ewaluacja jest zrobina?
Eh.
zielsko

1. Data: 2003-05-10 13:33:35

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko <4...@h...pl> napisał(a):

> [...]
> Fajnie ze cos takiego jest, ale troszke to zakrecone. No i kontaktu z
> czlowiekiem brak. I skad info wzieli czy ewaluacja jest zrobina?

Niestety jak dotąd źle o nich słyszałam, zarówno od psychologów jak i od
lekarzy. Ale nie chcę niczego sugerować, bo osobiście ich nie znam. Ale mimo
wszystko podeszłabym do tego sceptycznie, tym bardziej uwzględniając że dużo
wizyta kosztuje u tego prof. Jakby za darmo pomagali ludziom, to bardziej
przychylnie bym spojrzała na to.

Pozdrawiam...

1. Data: 2003-05-10 13:44:09

Od: "zielsko" <4...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-10 użytkownik Magdalena Chlebna napisał :

> [...]
> uwzględniając że dużo wizyta kosztuje u tego prof. Jakby za darmo
> pomagali ludziom, to bardziej przychylnie bym spojrzała na to.

Dziwne to troche nie?
Tak diabelnie dobrze poskladane... i tak skomplikowane ze sie trudno w
tym diagnozowaniu polapac.
Ja tam wole kontakt z pacjentem niz wysylanie formularzy.
Np i co z ewaluacja? ;)
Ale staroswiecki jestem :)
zielsko

1. Data: 2003-05-10 14:55:33

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 May 2003, Magdalena Chlebna wrote:

> wszystko podeszłabym do tego sceptycznie, tym bardziej uwzględniając że dużo
> wizyta kosztuje u tego prof. Jakby za darmo pomagali ludziom, to bardziej
> przychylnie bym spojrzała na to.

Znam autorow tej witryny z wielu konferencji internetu medycznego na
ktorych przedstawiali swoje badania. Budzily one kontrowersje
wsrod psychiatrow. Sam nie moge miec na ten temat zdania. Nie
znam wynikow tego leczenia. "Medal" ma dwie strony - wyniki
takiego leczenia trudno jest wystandaryzowac wg. regul
"Evidence Based Medicine" - z drugie strony Prof. Brodziak
jako pierwszy zwrocil uwage o potrzebie szerszego stosowania
medycyny holistycznej i w takim aspekcie jest wizjonerem
- osoba, ktora stara sie pokazac, jak moze wygladac medycyna
za 100 lat. Pytanie tylko, czy rzeczywiscie bedzie sie
zgadzac z jego wizja?

Co do aspektow psychologicznych i innych nie bede sie wypowiadal
bo nie czuje sie kompetentny

P.e
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl