Re: Dlaczego ludzie się tatuują?

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dlaczego ludzie się tatuują?
Date: Sat, 16 May 2009 21:01:38 +0200

Dnia Sat, 16 May 2009 20:43:14 +0200, jadrys napisał(a):

> Chyba niema takiego miejsca..

No własnie! czyli kiepski sposób na oryginalność - wszyscy jestesmy jednako
zbudowani :-)

> Im chyba jednak nie chodzi o aż taki
> indywidualizm, pewnie wystarcza im normalny tatuaż żeby się poczuć kimś
> wyjątkowym..

Przeciez tatuaż dla każdego jest dostępny, a jednak nie każdy widzi w nim
sposób na indywidualizację, wyróżnienie się, on po prostu dla większości
nie ma znaczenia jako cokolwiek godnego uwagi, nie jest niczym pożądanym
ani szczególnym jako wyróżnik wobec tłumu, nie bardziej w każdym razie, niż
kreska wzdłuż rzęs czy dżinsy.
Czyli wychodzi, że "wytatuowani" chcą się indywidualizować... jedynie
między sobą, bo tylko dla nich ma znaczenie, że sobie robią te znaczki i
wzorki, i to, kto ma jakie.
Przypomina mi to tak popularne obecnie zdobienie paznokci: dla większości
osób nie ma znaczenia, co se tam ktoś (i czy w ogóle) nakleja na nie.

> g) Moda.

Dziś tak, tylko ona chyba, i to w ograniczonym targecie.
Bo tak w ogóle to od zawsze się tatuowano - z różnych pobudek, poczynając
od tatuaży plemiennych, rodowych...

Żeby nie było: nie potępiam tatuażu w czambuł, ale podoba mi się tylko
jedna jego wersja - tatuaż ukryty przed wszelkim obcym okiem, robiony w
miejscach bardzo intymnych, bo przeznaczony dla jednej jedynej osoby, aby
jej coś przekaz(yw)ać tylko od od siebie i tylko jej, na zawsze, takiego
"nie do wymazania" :-)