Dlaczego media kłamią? Tłuszcze.

21. Data: 2011-08-07 08:35:03

Temat: Re: Dlaczego media kłamią? Tłuszcze.
Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Lip, 20:39, "Stokrotka" <o...@a...pl> wrote:

> Ona tam pisze, że  holesterol obniża się innymi tłuszczami.
> Nie jest to optymalna metoda, bo obciążająca wątrobę.

Zgoda, jeśli zjada się zbyt wiele tłuszczu. Niewielkie ilości
nasyconego nie czynią szkody. Jak zawsze - umiar wskazany we
wszystkim :-)

> Holesterol można obniżać zjadając pektyny - pewne  związki galaretowate,
> zdaje się wielocukry. Mają tego dużo owoce, zwłaszcza pożeczki, jabłka,
> agrest .

Owszem, ale przy kuracji obniżającej cholesterol należy przyjmować
pektyny w sporych ilościach, np. dzienna dawka to ilość pektyn
pozyskanych z ok.3 kg jabłek. Można przyjmować pektyny w proszku
(takie jak dodaje się do konfitur niskosłodzonych). Czyste pektyny w
dużych ilościach powodują zaparcia, stąd konieczność ich rozsądnego
dawkowania i spożywania jednocześnie dużej ilości błonnika.
To też 'końska' kuracja. Nie wszyscy tolerują plewy w nadmiarze :-)

> Plucie na margaryny z powodu tłuszczy trans też wydaje się pszesadzone,
> bo obecnie istnieją inne metody utwardzania margaryn ,
> nie tylko pszez uwodornienie powodujące powstanie tłuszczy trans.
> Margaryny mają inne wady.

Zwróć uwagę, że w artykule napisane jest wyraźnie, że szkodliwe są
przede wszystkim oleje produkowane przemysłowo. Zatem i margaryny. Nie
chodzi tu wyłącznie o sposób utwardzania. Także o tłoczenie oleju na
gorąco i oczyszczanie do "handlowej" klarowności i braku zapachu.

Nie sądzę, by spożywanie od czasu do czasu oleju lnianego,
słonecznikowego - tłoczonych na zimno - było szkodliwe.
Dodatek do sałatek odrobiny takiego tłuszczu może urozmaicić niebywale
smak.

Zupełnie inaczej przedstawia się sprawa smażenia.
Jeśli już trzeba smażyć - to zawsze na tłuszczu zwierzęcym.
Od pewnego czasu można kupić klarowane masło. Nie jest tanie, ale
naprawdę
doskonale smakuje wszystko co na nim smażę.

pzdr

mal

22. Data: 2011-08-09 17:31:35

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Owszem, ale przy kuracji obniżającej cholesterol należy przyjmować
>pektyny w sporych ilościach, np. dzienna dawka to ilość pektyn
>pozyskanych z ok.3 kg jabłek.
Pszesada, wystarczy 1/2 słoika dżemu z czarnej pożeczki dziennie (można
więcej),
a to jak posmarujesz, wystarczy ledwie na 2 kanapki :).

> [...]
>na
> gorąco i oczyszczanie do "handlowej" klarowności i braku zapachu.

A oliwa z oliwek, w rozsądnej ilości samo zdrowie,
zaś osławiona extra virgine z pierwszego tłoczenia nie nadaje się do
smażenia wcale.
Dopiero ta rafinowana, a to inna nazwa obrubki hemicznej, nie zwykłego
tłoczenia.
Więc oliwę z oliwek też potępisz?

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

23. Data: 2011-08-10 16:56:45

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Sie, 19:31, "Stokrotka" <o...@a...pl> wrote:

> Pszesada, wystarczy 1/2 słoika dżemu z czarnej pożeczki dziennie (można
> więcej),
> a to jak posmarujesz, wystarczy ledwie na 2 kanapki :).

Może i masz rację jeśli chodzi o porzeczki, ale nie wszyscy je dobrze
tolerują. Chodzi mi o kwas i cukier.

> Więc oliwę z oliwek też potępisz?

Nie potępiam nikogo i niczego. Każdy powinien sam wybrać co woli jeść.
Jego sprawa, jego smak, jego zdrowie.
Oliwę używam na surowo. Smażę zwykle na klarowanym maśle, choć smażę
niewiele. Moja wątroba nie lubi smażonego.

mal

24. Data: 2011-08-10 17:49:30

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Oliwę używam na surowo. Smażę zwykle na klarowanym maśle, choć smażę
>niewiele. Moja wątroba nie lubi smażonego.

To tak jak moja.
Ale zmieniłam masło na oliwę,
koszty ze względu na żadkość smażenia nie są znaczne.
Masełko jest do jajecznicy, i gdy odsmażam ziemniaki.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)
http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

bule głowy i truskawki
czy taki pasztet kupie gdzies w Polsce?
Czy jogurt bakoma jest zdrowy?
Jak poznać jakościową mąkę?
serek homogenizowany vs serek homogenizowany