Re: Dlaczego portale medyczne są dostępne tylko dla lekarzy?

Data: 2005-05-13 13:48:15
Temat: Re: Dlaczego portale medyczne są dostępne tylko dla lekarzy?
Od: "Kriepa" <m...@w...pl>

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:d626md$his$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Kriepa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> której,

> Witam,
> Proszę o wybaczenie, bo nie jestem lekarzem. Czy dobrze zrozumiałam, że ta
> grupa powinna być dla lekarzy, bo męczą was pytania typu ".....co mam
> zrobić?".

NIE tylko dla lekarzy, ale głównie dla tych, którzy medycyną interesują się
jako nauką i nie szukają tu jedynie porady i dokładnych wskazówek jak sie
leczyć, byle tylko nie iść do lekarza. A przyznasz mi chyba rację, że tego
typu kwestie są jednak najczęściej poruszane.

> Ludzie zaś szukają tu porad, bo mają wrażenie iż ludzie poświęcający czas
na
> czytanie postów są na tyle życzliwi, iż poradzą coś człowiek, często
> zdesperowanemu. Poradzą, bo lekarz pierwszego kontaktu ma często to w
> dalekim tyle, bo jest przepracowany, zmęczony, zdenerwowany albo po prostu
> niedouczony.

"Poradzić" to zupełnie co innego niż stawiać diagnozę i sugerować leczenie -
a tego coraz częściej oczekują osoby piszące na grupę.

> [...]
> Idę do lekarza, mówię co i jak. Lekarz mnie osłuchał - stwierdził, że nic
> nie słyszy, w gardło nawet nie zajrzał. Przepisał mi antybiotyk (na moje
> naleganie) bo "skoro pani twierdzi, że odksztusza...", poza tym
> rutinoskorbin i paracetamol. Chyba ta gorączka spowodowała, że wyszłam
> normalnie i nie powiedziałam mu co myślę o jego profesjonalizmie. Przecież
> ja nie chciałam zwolnienia tylko ratunku.... Wyszło na to, że jestem
> hipochondryczką.
> Pytanie - u kogo ja byłam? Odpowiedź - u cenionego lekarza w moim mieście.

No tak, to faktycznie straszne. Ale co do tego ma ta grupa? Myślisz, że ktoś
tutaj by Ci pomógł, zbadał, przepisał leki?

Pozdrawiam, Marta