Dlaczego woda kipi?

11. Data: 2011-05-18 10:32:09

Temat: Re: Dlaczego woda kipi?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 May 2011 11:26:43 +0200, Moni|<a napisał(a):

> Rozpuszczenie soli w wodzie powoduje wzrost temperatury (rozpuszczenie
> kilkunastu łyżek soli w szklance wody może ja podwyższyć nawet o 10 stopni).
> Jeśli prężność pary zrówna się z ciśnieniem zewnętrznym, parowanie może
> zachodzić w całej objętości cieczy, woda wrze.
>
> Trzeba się pobawić i dokładnie wszystko mierzyć i notować.

A ja myślę, ze to antyzbrylacze - przedawkowane. W mące, soli, cukrze itp.
Ciagle się z tym spotykam.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

12. Data: 2011-05-18 11:12:48

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.05.2011 12:32, schrieb Ikselka:

> A ja myślę, ze to antyzbrylacze - przedawkowane. W mące, soli, cukrze itp.
> Ciagle się z tym spotykam.

Źle myślisz. Możesz dać okruchy porcelany, porcelitu, szkła i masz taki
sam efekt. Możesz też dać kryształ soli, np. z Wieliczki. To samo.

Waldek

13. Data: 2011-05-25 11:51:49

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-17 22:40, Grzegorz Prędki pisze:

> Operacje posolenia wrzatku wykonuje kilkadziesiat razy dziennie.
> Dlaczego akurat tylko jednego dnia kipiala?

Widocznie akurat tego dnia wsypałeś sól szybko. Jeśli sypiesz powoli
cienką strużką, nie zakipi.

Ewa

14. Data: 2011-05-25 11:52:50

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-25 13:51, medea pisze:

> Widocznie akurat tego dnia wsypałeś sól szybko. Jeśli sypiesz powoli
> cienką strużką, nie zakipi.

Tzn. delikatnie może zakipieć, zaszumieć, ale nie tak gwałtownie, żeby
"wyjść" z garnka.

Ewa

15. Data: 2011-05-26 08:26:09

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-16 17:44, Grzegorz Prędki pisze:
> Witam
> Sporadycznie zdarza mi sie, ze po wrzuceniu lyzeczki soli do wrzatku
> zaczyna on bardzo mocno kipiec i wylewac sie z garnka, zdarzyla sie to
> rowniez gdy wrzuce na wrzatek np. makaron. Probowalem sie od paru osob
> dowiedziec dlaczego tak sie dzieje i nikt nie wie. Moze Wy macie jakas
> wiedze na ten temat?
>
> Pozdrawiam

Zadalem to pytanie mojej bratanicy (chyba 2-ga klasa gimnazjum).
Woda wrze (paruje) cala objetoscia gdy cieplo jest dostarczane
jednoczesnie do calej objetosci i w zaleznosci od ilosci dostarczanego
ciepla moze byc to proces miniej lub bardziej gwaltowny.
W ganku cieplo nie jest dostarczane do calej objetosci jednoczesnie (jak
np w mikrofali), ale dzieki np zasoleniu latwiej (szybciej) jest ono
rozprowadzane do objetosci, ktora nie ma kontaktu z garnkiem.
Czy pisza tu juz takie debile, ktorzy nie ukonczyli nawet gimnazjum?

16. Data: 2011-05-26 08:59:36

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba Ty nie uwazales, bo sol obniza temperature topnienia wody, ale
> PODWYZSZA temperature wrzenia.

Kurna gosciu mocarz jestes, powinienes cyrk otworzyc!!
Powiedz jak masz zamiar stopic wode, jestem bardzo ciekaw....

17. Data: 2011-05-26 10:02:12

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robson formulated the question :

> Kurna gosciu mocarz jestes, powinienes cyrk otworzyc!!
> Powiedz jak masz zamiar stopic wode, jestem bardzo ciekaw....

:-)
O lodzie słyszałeś??
Witek

18. Data: 2011-05-26 10:29:53

Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-26 12:02, Witek pisze:
> Robson formulated the question :

> :-)
> O lodzie słyszałeś??
> Witek

Ty na powaznie czy jaja sobie robisz?
Jesli juz rozmawiamy o fizyce, nauce w zasadzie scislej, to jest pewna
roznica miedzy lodem, woda a para wodna.
Poza tym, sol nie "obniza temperatury topnienia wody", ale obniza
temperature jej zamarzania. Topia sie ciala stale.

19. Data: 2011-05-26 10:35:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 May 2011 12:29:53 +0200, Robson napisał(a):

> [...]
> Poza tym, sol nie "obniza temperatury topnienia wody", ale obniza
> temperature jej zamarzania. Topia sie ciala stale.

No właśnie! - TOPIĄ się w WODZIE ;-PPP

20. Data: 2011-05-26 11:00:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-26 12:35, Ikselka pisze:

> No właśnie! - TOPIĄ się w WODZIE ;-PPP

Ale tylko te, które nie umieją pływać. ;-P

Ewa

Mięta
Ale pychoty!
Kolacja Miszczuf