Re: Do czego Leo musi nakłonic żonę

From: "Chiron" <c...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Do czego Leo musi nakłonic żonę
Date: Fri, 15 Apr 2016 16:37:48 +0200

Użytkownik "LeoTar" <L...@w...pl> napisał w wiadomości
news:neqgv3$t9f$1@node1.news.atman.pl...
> Chiron pisze:

Widzę, że za dużo. Po kolei. Jeszcze raz powtórzę- czy możesz odpowiedzieć
na to- konkretnie:

"Nie odpowiedziałeś. Pytanie to jednak jest bardzo ważne. Przecież
(obojętnie, czy wierzysz w Boga czy nie)- są pewne prawa rządzące światem.
Prawa, które niektórzy nazywają kosmogonicznymi. Skoro "Coś" to wszystko
zorganizowało zgodnie z tymi prawami, to chyba rozsądnie jest założyć, że
tak ma być. Czymś naiwnym jest uważać, że my, stworzenie- jesteśmy mądrzejsi
od Stwórcy- i wiemy lepiej. Mamy więc tylko odgadywać prawa Stwórcy,
i_według_nich urządzaćz świat- nigdy zmieniać. (Wiesz, który filozof
zanegował to twierdzenie?). Przyznasz mi racę w tej kwestii? No bo jeśli
tak- to agresja jest czymś NIEZBĘDNYM w istnieniu tego świata. I śmiało
możemy przyjąć, że jej eliminacja spowoduje katastrofalne skutki dla
wszystkich ludzi- o ile wręcz nie zagładę. Podawałem Ci przykład powieści
SF- gdzie prowadzono eksperyment nad stworzeniem doskonałej ludzkości. W tym
celu na nowoodkrytej planecie, mającej świetne warunki do kolonizacji-
utworzono kolonię ludzką, której dodawano do pokarmu i wody substancję,
która niwelowała agresję. Ot- kilkadziesiąt milionów ludzi całkowicie
pozbawionych agresji...w całkiem nieagresywny sposób po prostu wyginęło. To
jest dla mnie dość oczywiste- dla Ciebie nie?
Zdaje mi się, że masz problemy z rozróżnieniem sytuacji, w której wszyscy są
wobec siebie nadmiernie agresywni od sytuacji, w której w danej grupie
społecznej agresja jest rozłożona jak kapelusz pana Gaussa
http://www.naukowiec.org/wiedza/statystyka/rozklad-n
ormalny-rozklad-gaussa_710.html

Ba! Napiszę więcej. Z sytuacjami skrajnymi należy oczywiście podejmować
walkę (więzienia, resocjalizacja, itp)- tyle, że nawet nie należy dążyć do
ich całkowitej eliminacji. Ona muszą istnieć- na marginesie społeczeństwa.
Poza tym- to niewykonalne. A szkoda z ich likwidacji, gdyby był możliwa?
Przecież choćby w sytuacji skrajnego zagrożenia, jak wojna- tacy ludzie
zaczynają być niezbędni"

--

Chiron