Do czego wykorzystujecie mikrofale?

11. Data: 2007-05-23 08:54:54

Temat: Re: Do czego wykorzystujecie mikrofale?
Od: "gervee" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@S...Janoszka.pl> napisał
w wiadomości news:slrnf56rvi.cd3.Grzegorz@galaxy.agh.edu.pl...

W większych kuchenkach wojskowych zwanych radarami używa się tych fal do
sprawdzania, czy nie leci w powietrzu "cuś". Eksperymentalne (wiedza ze słów
wojskowych zajmujących się tematem) testy zastosowania radaru jako
piekarnika do kurczaków nie powiodły się - kurczak nie był "jadalny" ;).

Rafał

12. Data: 2007-05-23 09:02:23

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i jeszcze używam do pasteryzacji i "wekowania" domowych przetworów (sok
pomidorowy, dżemy, kompoty itp). Grzeje się przewory w słoikach, a jak się
zaczynają gotować wyjmuje i odwaraca do góry dnem.
Jacek

13. Data: 2007-05-23 11:47:24

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):

> A tak trochę przekornie zapytam - do czego wykorzystujecie kuchenki
> mikrofalowe? Czy tylko do podgrzewania? Czy jakiekolwiek grille itp
> przydają się i używacie ich?

Ja wykorzystuję głównie do podgrzewania, okazjonalnie do rozmrażania,
chociaż mam te crispy, grille itd. Szczerze mówiąc, już 2 miesiące po
przeprowadzce, a jeszcze kuchenki mikrofalowej nie przewiozłam ze
starego mieszkania, bo mi trochę zepsuje wygląd nowej kuchni ;-).

Pozdrawiam
Ewa

14. Data: 2007-05-23 12:55:12

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 May 2007 11:02:23 +0200 I had a dream that Jacek <m...@w...pl> wrote:
>No i jeszcze używam do pasteryzacji i "wekowania" domowych przetworów (sok
>pomidorowy, dżemy, kompoty itp). Grzeje się przewory w słoikach, a jak się
>zaczynają gotować wyjmuje i odwaraca do góry dnem.

Eeee? Zakręcone metalową zakrętką? :)

--
Grzegorz Janoszka

15. Data: 2007-05-23 13:44:08

Od: "Kajetana_Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A tak trochę przekornie zapytam - do czego wykorzystujecie kuchenki
> mikrofalowe? Czy tylko do podgrzewania? Czy jakiekolwiek grille itp

Do podgrzewania (tego co już zostało wcześniej ugotowane) i do rozmrażania
(pieczywa i mięsa).
Przydaje się, nie powiem. ale nie zdarzyło mi się w niej nic gotować.
A, i czasem jak jestem bardzo głodna a dopiero wróciłam to w opcji "grill" robię
sobie kiełbaskę na takiej specjalnej kratce w zestawie. Kroję pomidora, zalewam
wrzątkiem kuskus i jest obiad.

16. Data: 2007-05-23 14:01:11

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/23/2007 2:55 PM, Grzegorz Janoszka wrote:

> Eeee? Zakręcone metalową zakrętką? :)

Metalowa zakrętka nie jest wielkim problemem, jedynie troszkę obniża
szybkość ogrzania przetworu. Bardziej obawiałbym się przegrzania
zawartości zakończonego wybuchem lub rozbryzganiem wrzącej zawartości
naczynia. To podstawowe niebezpieczeństwo grzania mikrofalówką.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

17. Data: 2007-05-23 19:30:24

Od: mabix <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> chyba takiej przemysłowej, do normalnej by go musiał upchnąć nogą.
> Niby możliwe, nie takie rzeczy ludzie z dziećmi robią, ale jakoś nie
> wydaje mi się, żeby akuraty to była prawda.

W wiadomosciach mowili kilka tygodni temu wiec watpie zeby zmyslali.

18. Data: 2007-05-23 20:18:48

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mabix <m...@o...pl> wrote:

> W wiadomosciach mowili kilka tygodni temu wiec watpie zeby
> zmyslali.

No cóż, nie mi podważać prawdziwość tego typu wieści w
wiadomościach telewizyjnych, ja po prostu mam w domu
kilkumiesięczne niemowlę, bynajmniej nie jakieś przerośnięte,
normalne jak na swój wiek, mam też mikrofalkę, też normalnych
gabarytów. I nie, nie będę sprawdzał, ale mam poważne obawy, że
sama próba wepchnięcia niemowlęcia do mikrofalki by mu
zaszkodziła bardziej niż ewentualne jej włączenie, zwłaszcza
dopychania kolanem mogłoby biedne dziecko nie przeżyć :-)

J.

19. Data: 2007-05-23 22:28:37

Od: magia <m...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):
> A tak trochę przekornie zapytam - do czego wykorzystujecie kuchenki
> mikrofalowe? Czy tylko do podgrzewania? Czy jakiekolwiek grille itp
> przydają się i używacie ich?

TYlko podgrzewanie i rozmrazanie, ale nie tylko jedzenia, ale np. tez
platki mydlane tak rozpuszczam w wodzie.

> A może ktoś ma/miał w domu kuchenki z zegarem analogowym i cyfrowym i mógłby
> je porównać? Niektórzy twierdzą, że analogowy jest mniej dokładny i czasem
> się przycina.

Mam i taka i taka. I analogowy (pokretlo) jest wygodniejszy, nie zacina
sie, czasu nigdy nie mierzylam, zwykle grzeje na oko.
--
m.

20. Data: 2007-05-24 05:51:03

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma obawy wybuchu, bo zakrętka ma to do siebie, że przy wzroście
ciśnienia wypuszcza, a prze spadku "trzyma".

Jacek

klimatyzator
klej do podzielnika na kaloryfer
Odpłatność za nowe skrzynki pocztowe