Do ginekologów - spirala

1. Data: 2003-04-09 18:41:56

Temat: Do ginekologów - spirala
Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie, czy 600 zł za założenie spirali (na 5 lat - nie znam firmy,
podobno najlepsza jaka istnieje:) to nie jest trochę wygórowana cena?
I drugie pytanie - czy lekarz w przychodni prywatnej, która ma umowę z "kasą
chorych" (na porady, cytologie itp) naprawdę nie może "na kasę" założyć
spirali?
I trzecie - czy Wy też uważacie, że jest jakaś granica wieku (jaka?), po
której kobieta powinna przerwać przyjmowanie tabletek antykoncepcyjnych
(konkretnie chodzi o Tri-Regol) i założyć spiralę? (wszystkie badania są OK,
zdrowotnych przeciwskazań do tabletek brak)
Czy lekarka ma rację, czy po prostu bardzo chce na mnie zarobić?
Czy można założyć równie dobrą spiralę w państwowej przychodni?
Anka

2. Data: 2003-04-09 18:55:39

Temat: Re: Do ginekologów - spirala
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Miranka wrote:
> Powiedzcie, czy 600 zł za założenie spirali (na 5 lat - nie znam firmy,
> podobno najlepsza jaka istnieje:) to nie jest trochę wygórowana cena?

Jezeli to Mirena to cena jest b. niska.
Vlad

3. Data: 2003-04-09 19:02:59

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vlad" <v...@p...com> wrote in message

> Jezeli to Mirena to cena jest b. niska.

A co ją czyni taką "bezcenną"?
Anka

4. Data: 2003-04-09 19:31:11

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miranka"
> Powiedzcie, czy 600 zł za założenie spirali (na 5 lat - nie znam firmy,
> podobno najlepsza jaka istnieje:) to nie jest trochę wygórowana cena?
> I drugie pytanie - czy lekarz w przychodni prywatnej, która ma umowę z "kasą
600 zł to Mirena kosztuje sama w sobie, założenie w większosci miejsc około 200
złotych
w prywatnej przychodni.

> Czy można założyć równie dobrą spiralę w państwowej przychodni?
Lepiej założyć lepszą w panstwowej przychodni, jeśli zakładają to zakładają
każdą. Mirena jest nieporównywalnie lepsza od zwykłych spiral, duzo ostatnio
dowiadywalam sie na ten temat, gdyz sama planuje ją założyc po porodzie.
Asia

5. Data: 2003-04-09 20:58:13

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Miranka wrote:

> A co ją czyni taką "bezcenną"?

Jest po prostu dobra. Wysoka skutecznosc antykoncepcyjna, zmniejszenie
intensywnosci krwawien ( czasem do zaniku miesiaczek), jednorazowy koszt
wprawdze wysoki ale jak porownasz Cilest ,Harmonet czy Logest przez 5
lat rto sie oplaca.
Wiecej: www.femalelife.pl , www.schering.pl
Vlad

6. Data: 2003-04-09 23:15:47

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vlad" <v...@p...com> wrote in message
> [...]
> intensywnosci krwawien ( czasem do zaniku miesiaczek), jednorazowy koszt
> wprawdze wysoki ale jak porownasz Cilest ,Harmonet czy Logest przez 5

Dzięki. Poczytam jeszcze.
Anka

7. Data: 2003-04-10 09:07:02

Od: "Nina" <_...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> intensywnosci krwawien ( czasem do zaniku miesiaczek), jednorazowy koszt
> wprawdze wysoki ale jak porownasz Cilest ,Harmonet czy Logest przez 5

Faktycznie spirala za 600 zlotych na 5 lat to niedrogo, zwlaszcza jak sie
policzy ile przez te 5 lat wydam na pigulki (Harmonet) - co najmniej 1800 zl

pozdrawiam

Nina

8. Data: 2003-04-10 09:48:46

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj Aniu, myślę,żę zanim zafundujesz sobie tak drogą spiralę zrub najpierw
USG. Ja kiedyś, kiedyś nisiłam spirale dobrze je tolerowałam dopóki nie
zaczęly często dopadać mnie stany zapalne i wtedy "rączka" zaleciła pozbyć
się spirali. Po ok. 1/2 roku stwierdziłam, że jednak może jeszcze raz....Po
założenu (na oddziale w szpitalu (korzystałam z przychodni przyszpitalnej))
po 3 tygodniach musiałam się jej pozbyć - b. silny stan zapalny. Czyszczono
mi wtedy macicę i robiono USG. Okazało sie, że ma mięśniaki w szyjce
macicy, które nie dają mi żadnych dolegliwości i nie rosną (na razie ;-) )
ale już żaden ginekolog nawet nie chciał słuchać o spirali. A pigułki 3
fazowe w zeszłym miesiącu "rączka" mi zmienił na normalne, bo jak
stwierdził, zawartośc hormonu taka sama ale te są refundowane (za 2 opak.
zapłaciłam 5,60). Biorę je 1 miesiąc i jes OK :-))))

yewka - Wroclaw

9. Data: 2003-04-10 15:06:19

Od: "Miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yewka" <y...@o...pl> wrote in message news:b73emt$n1d$1@news.onet.pl...
> witaj Aniu, myślę,żę zanim zafundujesz sobie tak drogą spiralę zrub
najpierw
> USG.

Dzięki za radę. Rzeczywiście tak zrobię. Miałam już jedną spiralę, też
zdjętą po miesiącu ze słowami "to cud, że pani nie zaszła w ciążę". Fajna
antykoncepcja, co? Podobno się "zsunęła", albo zwyczajnie była źle założona.
Anka

Krew, osocze <=> wampiry ?
Ile kosztuje miesiecznie noszenie soczewek kontaktowych ?
Internetowe badanie studentów
płukanie zatok (Szczecin)
Operacje "przyklejania" siatkówki