Do konsultantek / klientek Avon

1. Data: 2003-09-02 17:42:12

Temat: Do konsultantek / klientek Avon
Od: "Krystella" <k...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chcialabym uzyskac informacje od Konsultantek Avon, ale tym razem nie na
temat produktow, ale samej firmy i wspolpracy z nia. Zaznaczam, ze nie
chodzi mi tutaj o zachwyty, ale o minusy i to, co Was (Konsultantki /
Klientki) razi w kontaktach z firmą,np.:
(pytania dla Konsultantow)
- realizacja zamowien - czy bezproblemowa ?
- kontakt z wlasna OKS (Okregowa Kierowniczka Sprzedazy) - czy czesty, czy
ta osoba jest pomocna w zalatwianiu spraw, czy odpowiednio nagradza duze
zamowienia, czy organizuje spotkania sprzedazy / spotkania dla Topsellerow
(najlepszych konsultantow) ?
- kontakt z firma (telefoniczny, osobisty, itp.) - czy pracownicy sa chetni
do rozwiazania zglaszanych problemow, czy szybko udaje sie zalatwic sprawe,
w jakiej sie kontaktujecie ?
- czy program Klubu Rozy jest wedlug Was sensowny, a przywileje uzyskiwane z
niego sa adekwatne do wniesionej przez Was pracy ?
(pytania dla Klientow / Konsultantow)
- czy promocje w katalogu sa dobrze przemyslane, tzn. na jakie produkty jest
zbyt malo promocje ?
- jakich produktow brakuje Wam w katalogu ?
- (!!!) czy spotykacie sie ze sprzedaza produktow Avon na targu, w sklepach,
innych punktach handlowych ? jesli tak, to gdzie (miasto, adres)
- czy spotkaliscie sie z natarczywym zaczepianiem ze strony osob, ktore na
sile chcialy Was wciagnac do firmy Avon ?

+ inne uwagi, spostrzezenia itp.

Zastanawiacie sie pewnie skad wziely sie te pytania i dlaczego akurat na tej
grupie ?
Otoz pytania przynioslo samo zycie. Od prawie 9 lat wspolpracuje z firma
Avon, mogac pochwalic sie wynikami jednymi z najwyzszych w Polsce. Przez ten
czas obserwowalam dzialanie firmy, jej wzrost, rosnaca ilosc produktow, ale
takze zmiany w samej firmie. Wiem, ze duzo Konsultantek ma pewne uwagi,
spostrzenia, ktore mimo ich interwencji nie sa brane pod uwage. Sa tez takie
sprawy, z ktorymi Konsultantki sie borykaja, ale nie chca dzwonic do firmy,
bo uwazaja, ze to nic nie da.
Podobnie z Klientami, ktorzy widza pewnie rzeczy, ale nie powiedza tego czy
owego swojej Konsultantce, bo moze ona sie obrazi. Wazna dla mnie rzecza
jest pytanie z wykrzyknikami na poczatku, dotyczace sprzedazy detalicznej.
Razem z kolezankami pomagami Konsultantkom nowym / mlodym stazem w Avonie,
reagujemy na wszelkie uwagi Klientow i stad wynikaja te pytania.

O ile to mozliwe to prosilabym o przysylanie do mnie maili na adres podany w
naglowku (usuwajac stosowny tekst).

Przepraszam jednoczenie tych grupowiczow, ktorych sprawa nie dotyczy i/lub
nie sa zainteresowani pomoca w odpowiedzi na pytania.

Milo mi rowniez przywitac sie ze wszystkimi grupowiczkami i grupowiczami.

Pozdrowienia !
Krysia

1. Data: 2003-09-02 19:19:39

Temat: Re: Do konsultantek / klientek Avon
Od: "Rybka" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystella" <k...@U...pl> napisał w
wiadomości news:bj2kom$1mf7$1@news.atman.pl...
> innych punktach handlowych ? jesli tak, to gdzie (miasto, adres)
> - czy spotkaliscie sie z natarczywym zaczepianiem ze strony osob, ktore na
> sile chcialy Was wciagnac do firmy Avon ?

Kosmetyki te mozna kupic na targu kolo pl Grunwaldzkiego we Wrocławiu

Zajmowalam sie Avonem przez 6 miesiecy, ale ta firma jest nie powazna, nie
wiem jak mozna tak traktowac klientow i konsultatki, ktore de facto tez sa
klientami. Podam tylko kilka przykladow, bo nie chce sie denerowac....
- zdarzalo sie, ze dostalam produkty, ktorych nie zamawialam, albo np o
innym zapachu, oczywiscie, mozna zwrocic, ale zwrot kosztuje, raz sie
skusilam, nie zobaczylam ani produktu ani pieniedzy!
- produkty przychodzily uszkodzone, rozlane w podulku,
- nie zawsze przychodzily wszystkie, a niektore balsamy czekalam kilka
kampani..
- poza tym co niektore probki kosmtykow byly stanowczo za drogie,
- nie mowiac juz o tym, ze jak przestalam zamawiac moja konsultatka (ta,
ktora mnie zapisywala) napastowala mnie telefonem zebym zlozyla
zanowienie... Boze co mnie obchodzi, ze ona ma wyrobic 100% aktywnosci
konsultatek, skoro ja nie jestem zadowolona z obslugi!

Tak bylko jakies 2 lata temu. Z kosmetykow jako tako nie zrezygnowalam, nie
zamawiam jako konsultatka, a dalej mam najwyzszy upust :) Najwazniejsze, ze
nie musze borykac sie z ta "doskonala" obsluga. Moze od tego czasu sie
zmienilo....

Pozdrawiam

Rybcia (zdecydowanie zdegustowana)

1. Data: 2003-09-02 19:32:31

Od: Senine <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rybka napisał:

> Kosmetyki te mozna kupic na targu kolo pl Grunwaldzkiego we Wrocławiu

Widziałam mnóstwo stoisk z kosmetykami :) Od Krupówek po bazarek kilka
ulic od mojego bloku :)

> [...]
> zanowienie... Boze co mnie obchodzi, ze ona ma wyrobic 100% aktywnosci
> konsultatek, skoro ja nie jestem zadowolona z obslugi!

Ja się pod tym wszystkim podpisuję. Zajmowałam się tym 4-5 miesięcy, w
co nie mogę uwierzyć (że tak długo).
To zajęcie dla desperatów ;)

1. Data: 2003-09-02 19:48:25

Od: "Lady M" <l...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Klientki) razi w kontaktach z firmą,np.:
> (pytania dla Konsultantow)
> - realizacja zamowien - czy bezproblemowa ?
Bezproblemowa. Tylko raz mi jednej rzeczy nie przyslali, bo mieli jakies
opoznienia. Poza tym zawsze 100% i zawsze to, co zamowilam.

> [...]
> zamowienia, czy organizuje spotkania sprzedazy / spotkania dla Topsellerow
OKS widzialam raz: pierwszy i ostatni. :) Nie jest mi do szczescia
potrzebna.

> [...]
chetni
> do rozwiazania zglaszanych problemow, czy szybko udaje sie zalatwic
Tak, tak tak! Mialam doczynienia zarowno ze sklepem w Lodzi jak i w
Krakowie, wszedzie super! W Krakowie wymienili mi nawet kosmetyczke, ktora
miala wade fabryczna (zorientowalam sie dopiero jak dotarlam do domu). W
Lodzi natomiast dali mi numer i czasami dzwonie zeby sie upewnic czy maja
to, co potrzebuje kupic.

> - czy program Klubu Rozy jest wedlug Was sensowny, a przywileje uzyskiwane
> niego sa adekwatne do wniesionej przez Was pracy ?
He he he, najpier trzeba sie dochrapac... :) Mnie to nie grozi...

> (pytania dla Klientow / Konsultantow)
> - czy promocje w katalogu sa dobrze przemyslane, tzn. na jakie produkty
jest
> zbyt malo promocje ?
Mysle, ze tam wszystko jest dobrze przemyslane. Czesto jest tak, ze konczy
mi sie jakis produkt i akurat jest na niego promocja!

> - jakich produktow brakuje Wam w katalogu ?
Bo ja wiem... W angielskim katalogu jest bizuteria, bielizna i inne
akcesoria. To w sumie fajna sprawa, lubie np torebki z avonu.

> - (!!!) czy spotykacie sie ze sprzedaza produktow Avon na targu, w
sklepach,
> innych punktach handlowych ? jesli tak, to gdzie (miasto, adres)
Tak, pare razy widzialam w roznych miejscach, np. w kiosku w Krakowie, czy
na ryneczku w Lodzi.

> - czy spotkaliscie sie z natarczywym zaczepianiem ze strony osob, ktore na
> sile chcialy Was wciagnac do firmy Avon ?
Bron Boze! By ktos sprobowal, ja jestem uparta bestia. I przekorna. Do avonu
zapisalam sie z wlasnej, nieprzymuszonej woli. Pewnego dnia postanowilam, ze
bede konsultantka, poszlam, zapisalam sie i czesc. :)

> [...]
takie
> sprawy, z ktorymi Konsultantki sie borykaja, ale nie chca dzwonic do
No tak, milczeniem i narzekaniem w domowym zaciszu to na pewno cos zalatwia.
Wkurzaja mnie tacy ludzi. Ja jezeli cos mi nie pasuje to to sygnalizuje i
dopiero potem, ewentualnie, narzekam. :) Co sie zas tyczy klientek to
przyjmuje zasade, ze nic nikomu na sile. Mam bardzo samodzielne klientki,
same wyszukuja sobie kosmetyki, pytaja, dostaja probki, czesto zamawiaja. U
mnie interes kreci sie sam. Byc moze nie mam z tego jakis wielkich profitow,
ale przynajmniej czuje, ze jestem w porzadku. Nie umialabym nachalnie komus
cos wpychac.

Pozdrawiam,
Lady M

1. Data: 2003-09-02 19:50:53

Od: "tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Senine" <t...@w...pl> napisał
> Ja się pod tym wszystkim podpisuję. Zajmowałam się tym 4-5 miesięcy, w
> co nie mogę uwierzyć (że tak długo).
> To zajęcie dla desperatów ;)

Powiem szczerze ze tez zdazaly mi sie takie wypadki (rozlane kosmetyki w
paczce, pomylone zamowienia, czekanie miesiacami na jakis produkt..)
Rzeczywiscie zwroty sa koszmarne i po 2 razach kiedy sie nerwow najadlam
dzwoniac do Wawy zrezygnowalam i wolalam wziac dla siebie te "pomylkowe".
Ale to byly poczatki i pozniej ze wszystkimi problemami zwracalam sie do
kierowniczki okregu. Mam to szczescie, ze w moim okregu jest super babka,
ktora zawsze ma czas dla konsultantek i zalatwia wszystkie problemy z
usmiechem na twarzy (wymiana kosmetykow itp) i zawsze poprawia humor ;) Ale
podobno n ie wszedzie tak jest.
I na koniec.. Mialam juz zrezygnowac z Avonu, ale odkad zamawiam przez
internet - paczka jest zawsze na czas, nic nie rozwalone i NIGDY nic nie
brakuje ;) Chyba sie poprawili ;)

1. Data: 2003-09-02 20:36:09

Od: "mo" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temat produktow, ale samej firmy i wspolpracy z nia. Zaznaczam, ze nie
> chodzi mi tutaj o zachwyty, ale o minusy i to, co Was (Konsultantki /

Jestem konsultantką od roku, i do tej pory nie narzekałam na firmę,
oczywiście jest sporo minusów o których wspomniano wyżej, ale to mnie nie
denerwowało za bardzo.
Natomiast ostatnio jestem okropnie wściekła na Avon. Zaczęło się od tego, że
przez ok pół roku byłam regularnie nękana telefonami pod tytułem "musi pani
pójść na kurs kosmetyczny". Nie miałam na to ani czasu ani ochoty -
odmawiałam. I oto któregoś pięknego dnia dostałam fakturę za kosmetyki na
której widniała też kwota 30 PLN jako opłata za kurs kosmetyczny. Ponieważ
na fakturze były też kosmetyki musiałam ją zapłacić. Było to w czerwcu, do
tej pory pomimo moich telefonów do różnych osób, nie udało mi się pieniędzy
odzyskać. Czuję się oszukana i okradziona. Nie wiem do kogo mam z tym pójść,
bo jak dzwonię do swojego okręgu to mówią że napewno to załatwią i nie robią
nic, a jak dzwoniłam gdzieś indziej to mówią że mam z tym iść do swojego
okręgu. Koło się zamyka.

Mo

1. Data: 2003-09-03 06:05:09

Od: "Lady M" <l...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mo" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
(ciach)
> [...]
robią
> nic, a jak dzwoniłam gdzieś indziej to mówią że mam z tym iść do swojego
Aż mi się wierzyć nie chce, że takie rzeczy mogą się dziać!!! Chyba bym się
wściekła na Twoim miejscu, no bo z jakiej racji ktoś mi będzie rozkazywał,
co mam robić i za co płacić. He he, ciekawe czy mnie też zapiszą odgórnie na
kurs kosmetyczny. Wyjeżdzam, a Avon zostawiam mamie, więc muszę jej
powiedzieć, by uważnie czytała faktury.

Pozdrawiam,
Lady M

1. Data: 2003-09-03 07:42:16

Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lady M" <l...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

na
> kurs kosmetyczny. Wyjeżdzam, a Avon zostawiam mamie, więc muszę jej

Nie moga, ale sie zdarzaja ;-(
Ja tez kiedys zauwazylam oplate za kurs kosmetyczny na fakturze. Zadzwonilam
do firmy z reklamacja, a oni mi powiedzieli, ze takie cos nalezy wyjasnic z
OKS, bo oni dostaja od nich liste uczestnikow i na tej podstawie wystawiaja
fakture.
No to poszlam do OKS i sie okazalo, ze jak brakuje uczestnikow do kompletu
(musi byc co najmniej 5 osob) to dobieraja z tych co jeszcze nie byli (!)
Troche sie wkurzylam i powiedzialam co mysle o dysponowaniu moimi pieniedzmi
bez konsultacji telefonicznej chocby.
Pani jeszcze cos przebakiwala, ze gdybym zechciala teraz isc na kurs to juz
nie musze placic.
Ale powiedzialam, ze nie zechcialabym i prosze o wyjasnienie tej sprawy.
Zwrot pieniedzy dostalam jakos w ciagu 2 najblizszych faktur.

Pozdrawiam
ISIA

1. Data: 2003-09-03 07:55:41

Od: "Lady M" <l...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ISIA" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
(ciach)
> Nie moga, ale sie zdarzaja ;-(
(ciach)
Isiu, w którym jesteś okręgu? Bo może mnie też wkrótce z łapanki wezmą. Albo
już wzięli i nawet nie zauważyłam... Idę przeglądać faktury.

Pozdrawiam,
Lady M

1. Data: 2003-09-03 08:05:45

Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ISIA" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> (ciach)
> (ciach)
> Isiu, w którym jesteś okręgu?
A zebym to ja pamietala... okreg jest mi potrzebny jak rybie rower ;-)
Chyba 158, ale glowy za to nie dam.

Pozdrawiam
ISIA

Neutrogena