Re: Dobre!

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 26 May 2017 21:21:39 -0700 (PDT)
<og8ene$ckj$6@node1.news.atman.pl> <og8f3t$ckj$8@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<og8rh0$ran$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<og9c31$cfe$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<og9d5q$e01$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<og9djq$e01$2@node1.news.atman.pl> <og9pdn$qrs$1@node1.news.atman.pl>
<og9pin$qp9$1@node1.news.atman.pl> <og9pq6$r4d$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<1...@g...com>
<ogatl6$t7b$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
Subject: Re: Dobre!
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu sobota, 27 maja 2017 06:16:55 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Ja raczej staram się nie ukrywać tego, że istnieją różne punkty widzenia.
> Od dzieciństwa edukowany byłem w duchu pluralizmu.
> Ocenić można tylko po tym, jak się wysłucha wszystkich stron.
> To jest chyba jedno, co mi z kultury łacińskiej zostało.
> W czasach, gdy się wychowywałem dominowały dwa dyskursy - partyjny i katolicki.
> No ale one nie były monopolem, w Polsce zawsze obok czerwonych i czarnych
> była opcja orientalna, również przed wojną.
>
> I to reprezentowana nie przez byle kogo, bo przez samego tow. Ziuka i ludzi
> z jego otoczenia. Mówi coś Tobie Kempeitai?

Z Wikipedii:

Kempeitai a Polska[edytuj]

W czasie II wojny światowej służby specjalne Cesarstwa Japonii, mimo iż Cesarstwo
było po stronie Państw osi, kontynuowały rozpoczętą w latach 20. współpracę z II
Oddziałem Sztabu Generalnego WP. Przyczyną współpracy japońskiego wywiadu (w tym
Kempeitai) był fakt, iż Polska za swoich wrogów uznawała zarówno Trzecią Rzeszę jak i
ZSRR i można było korzystać z jej informacji wywiadowczych przeciwko obu tym
mocarstwom. Japończycy umożliwiali kurierom Polskiego Państwa Podziemnego poruszanie
się po Europie z autentycznymi paszportami dyplomatycznymi Cesarstwa Mandżukuo.
Zasadą współpracy obu wywiadów było to, że japoński wywiad nie udostępniał polskiemu
informacji na temat Niemiec (choć zasada ta była czasem naruszana przez niektórych
oficerów japońskich zrażonych rasistowskimi zachowaniami Niemców), a polski
japońskiemu informacji dotyczących USA i Wielkiej Brytanii.

Jak napisał w swych ,,Wspomnieniach" szef wywiadu zagranicznego SS
(Sicherheitsdienst) Walter Schellenberg:

Polska stanowiła dla [Japończyków] szczególnie interesujące pole działania, ponieważ
można było ją wykorzystać do pracy wywiadowczej w dwóch kierunkach, przeciwko Niemcom
i przeciwko Rosji[2]

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kempeitai