Re: Dobro i Zło. . .

From: h...@o...pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dobro i Zło. . .
Date: 15 May 2003 06:20:46 +0200

> Jestem złym człowiekiem , nie potrafię tego do końca wytłumaczyć, po prostu
> czuje to w sobie
> -tam głęboko w środku i nie wiem co ztym począć ?
> . . .
> Pomurzcie  . . .

w odpowiedzi pominę skutki takiego postępowania jak opisałeś...
skutki zarówno zewnętrzne (krzywda wyrządzona innym ludziom,
odpowiedzialność karna, destrukcja otoczenia itd);
a także skutki wewnętrzne (ocena moralna, wyrzuty sumienia itd)

istotniejsze jest poznanie źródła Twoich niepokojów i zachowań...

człowiek rodzi się jako niezapisana księga
te wpisy, które się tworzą to głównie wychowanie i wpływ środowiska.
w Twoim wychowaniu (zgodnie z tym co opisałeś) zabrakło (moim zdaniem)
wpojenia Ci (nauczenia) podstawowej zasady humanitaryzmu (człowieczeństwa)
zasada ta głosi:

"nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe"

kryterium oceny dobra i zła jest kryterium subiektywnym (wg własnego uznania)
gdy stwierdzisz, że nie chciał byś dostać od kogoś po mordzie, to sam nie
będziesz nikogo bił (niezależnie, czy jesteś słabszy czy silniejszy).

PS. jeśli faktycznie doprowadziłeś do wypadku w którym zginął człowiek
to sądzę, że powinieneś przeprosić rodzinę zmarłego.
Życia to nie przywróci, ale udowodnisz sobie że jesteś człowiekiem...

"błazen królewski"
:-)
ksRobak