Dogrzewanie

1. Data: 2003-10-12 18:58:24

Temat: Dogrzewanie
Od: "Mariusz" <m...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar kupić sobie do domu jakiś grzejnik do dogrzewania pomieszczeń
(pokoju). Możecie mi doradzić jaki najlepiej kupić, nie mam o tym zielonego
pojęcia. Czy olejowy, czy inny na prąd (jakiej mocy), żeby był wydajny (na
pokój ok.20m2), stosunkowo niedrogi i nie zużywał dużo prądu. Proszę o
jakieś porady bo zima tuż tuż.

1. Data: 2003-10-13 07:42:48

Temat: Re: Dogrzewanie
Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@s...qumak.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz wrote:
> [...]
> pojęcia. Czy olejowy, czy inny na prąd (jakiej mocy), żeby był wydajny (na
> pokój ok.20m2), stosunkowo niedrogi i nie zużywał dużo prądu. Proszę o

Mialem ten samy dylemat i wybralem grzejnik konwektorowy (kupilem na
promocji za 99 pln)
ma zmienna moc 750-1250 i 2000 Wat
w praktyce 750 sie nie nadaje do niczego, wiekszosc czasu dogrzewam na 1250
daje rade

wczesniej myslalem o olejowym, ale pare osob przekonalo mnie jednak do
konwektorowego

--
Kamil Nowak 'Amil'
Krakuf

1. Data: 2003-10-13 08:15:01

Od: "puszek" <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@s...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pojęcia. Czy olejowy, czy inny na prąd (jakiej mocy), żeby był wydajny (na
> pokój ok.20m2), stosunkowo niedrogi i nie zużywał dużo prądu. Proszę o

dobrym rozwiazaniem jest takze kuchenka elektryczna o zmiennej mocy (zwykle
6 pozycji)
dobre to rozwiazanie bo (bardzo precyzje regulowana moc), cena, przydatnosc
(gdy nie ma gazu) i cieplo w domku, zwykle maja ok. 1000W

1. Data: 2003-10-13 17:55:01

Od: "Mietek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> żeby był wydajny (na > pokój ok.20m2),
> stosunkowo niedrogi i nie zużywał dużo prądu.
wydajność czyli ilość wydzielanego ciepła w jednostce czasu zależy
praktycznie TYLKO od mocy urządzenia (sprawność elektrycznych urządzeń
grzewczych ~100%)
natomiast jeżeli chodzi o zużycie prądu to perpetum mobile jeszcze nie
wynaleziono:-) BTW tak naprawdę zużywasz energię a nie prąd (zobacz co jest
napisane na rachunkach z ZE)
dla przypomnienia:
P = U x I (moc); W = P x t (energia = ciepło)
gdzie
U - napięcie, I - prąd, t - czas
pozdrawiam
Mietek

1. Data: 2003-10-14 13:42:09

Od: ijon tichy <i...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 12 Oct 2003 20:58:24 +0200, Mariusz <m...@s...net.pl>
wrote:

> [...]
> (na
> pokój ok.20m2), stosunkowo niedrogi i nie zużywał dużo prądu. Proszę o

jesli dogrzewanie raz na jakis czas to konwektor

--
pozdr
ijon

pralka privileg duo 510S
kredyt na zakup domu na rynku pierwotnym
Czy właściciel lokalu może w bloku otworzyć gabinet lekarski?
Pytanie - hydromasaz
Jaka pralka: Electrolux EW 1267F czy BOSH WFO 2441PL ?