Dorosly?!?

1. Data: 2004-01-10 21:54:29

Temat: Dorosly?!?
Od: "Megash" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co mozna powiedziec o czlowieku doroslym?? Moze jakas definicja.
Czy sluszne jest zdanie: Czlowiek dorosly to taki , ktory jest
odpowiedzialny za siebie.

--
Megash
poczta lukaszhuchwajdaUSUN(at)wp.pl

1. Data: 2004-01-10 22:06:19

Temat: Re: Dorosly?!?
Od: "Radek Oryszczyszyn" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Megash" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co mozna powiedziec o czlowieku doroslym?? Moze jakas definicja.
> Czy sluszne jest zdanie: Czlowiek dorosly to taki , ktory jest
> odpowiedzialny za siebie.

Raczej odpowiedzialny za innych....
Radek Oryszczyszyn
o...@p...onet.pl

1. Data: 2004-01-10 22:11:50

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Megash" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co mozna powiedziec o czlowieku doroslym?? Moze jakas definicja.
> Czy sluszne jest zdanie: Czlowiek dorosly to taki , ktory jest
> odpowiedzialny za siebie.

To też, ale bardziej dorosły jest, gdy poczuwa się również do odpowiedzialności za
innych.
Przełomowy moment (na każdego przychodzi to kiedy indziej) - gdy poczujesz się
odpowiedzialny za
własnych rodziców, bo za dzieci to dość naturalne ;).

Te dwie 'odpowiedzialności' trudniejsze są (jak się zdaje)
od odpowiedzialności za 'miliony'.

E.

1. Data: 2004-01-10 22:13:12

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek Oryszczyszyn" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Raczej odpowiedzialny za innych....

Nie czytałam :)).

E.

1. Data: 2004-01-10 22:45:32

Od: "Radek Oryszczyszyn" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EvaTM" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Radek Oryszczyszyn" <o...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

> Nie czytałam :)).

Ja też nie czytałem.

--
Radek Oryszczyszyn
o...@p...onet.pl

1. Data: 2004-01-10 23:08:47

Od: "vandersky" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze jakas definicja.

Tworzenie definicji nie ma żadnego sensu. Po co komu martwe słowo?

1. Data: 2004-01-11 13:51:10

Od: Wojciech Włodarczyk <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć

Użytkownik "Megash" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Co mozna powiedziec o czlowieku doroslym?? Moze jakas definicja.
> Czy sluszne jest zdanie: Czlowiek dorosly to taki , ktory jest
> odpowiedzialny za siebie.

Jest to określenie potoczne wiec definicji nie ma.
Z prawnego punktu widzenia dorosły=pełnelotni, ale zapewne nie o to pytasz.

Odpowiedzialny za siebie - to czy człowiek jest za coś odpowiedzialny zależy
od otoczenia - albo danego osobnika pociaga do odpowiedzialności za jego
albo nie.
Albo inaczej - prezes zleca pracownikowi zadanie i czyni go odpowiedzialnym
za jego wykonanie - na pewno nie wynika to z "dorosłosci" tylko z oceny
słusznosci takiego polecania dokonanej przez owego prezesa.

Zatem określenie "odpowiedzialny za siebie" uważam za potencjalne źródło
nieporozumień.

Okreslenie "dorosły" podobnie jak określenie "większy" jako samodzielne nie
ma sensu.
Jeżeli mówimy, że ktoś jest większy musimy określieć od kogo lub czego.
Jezeli mówimy, że ktoś jest dorosły to musimy okreslić do czego jest
dorosły.

Na przykład - siedmioletni Jaś jest dorosły do tego by samodzielnie kupić
sobie gumę do żucia.
A na przykład ktoś inny jest dorosy do tego by wychować dziecko.

Czy wystarczy, że ktoś "jest odpowiedzialny" tzn postępuje odpowiedzialnie
tzn nie naraża siebie ani kogoś ani jakiejś sprawy na ogólnie mówiąc
nieszczęście ?
NIE WYSTARCZY.
Bycie "odpowiedzialnym" w takim znaczeniu oznacza w gruncie rzeczy pewną
dozę
ostrożności, troche wyobraźni, może doświadczenia.
To jednak nie wystarczy by być dorosłym do wykonania zadań, które wymagają
czegoś więcej np. odporności psychicznej, odporności na ból, dyskomfort i
inne
problemy jakie się w rzeczywistosci trafiają.
Natomiast nie potrzeba być "odpowiedzialnym" by być dorosłym do wykonywania
zawodu sprzątaczki.

Tak to widzę

(:->) Wojtek

1. Data: 2004-01-12 18:27:15

Od: "Marek Polak" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co mozna powiedziec o czlowieku doroslym?? Moze jakas definicja.
> Czy sluszne jest zdanie: Czlowiek dorosly to taki , ktory jest

dorosły to człowiek martwy i to nie każdy
dorosły to również człowiek żywy, który zmarł
heh :)
kto to zrozumiał niech zostawi dla siebie ;]

Ankieta! Proszę o odpowiedź!
zaburzenia zachowania
Hipnoza
Zaczely sie studniowki
[NTG?] Które z Was jest "Upadłym Aniołem"