Dość długie, bóle w klatce piersiowej

1. Data: 2005-10-05 10:55:43

Temat: Dość długie, bóle w klatce piersiowej
Od: "levin_a" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zacznę od początku. Gdzieś na początku czerwca br. jechałem
samochodem i omało co nie straciłem przytomności (nagła duszność lub dławienie,
wydawało mi się jakby przez chwilę moje serce nie pracowało).
Szczęśliwie było to na drodze osiedlowej tuż koło przychodni.
Gdy doszedłem jako tako do siebie od razu tam poszedłem. Zrobione EKG
nic nie wykazało. Lekarz kazał zrobić wyniki krwi i przyjść jeszcze raz.
Wyniki były ok. Niestety od tego dnia w mam kłopoty z bólami po
lewej stronie mostka, ból jest dość tępy, dławiący, piekący, zazwyczaj dość
słaby (czuję tylko dyskofort),
jednak czasami nie pozwala mi normalnie funkcjonować, promieniuje ja lewą rękę
(czasami czuję mrowienie).
Występuje w zasadzie przez cały czas (obecnie już 4-ty miesiąc).
W momencie gdy się nasila promieniuje pod lewą łopatkę (z tyłu jest raczej
kłujący). Kilka razy trafiłem na pogotowie,
gdzie wykonywano EKG i nie odbiegało ono od normy. W końcu trafiłem na dwa dni
na obserwację
do szpitala. Po tej dwudniowej "obserwacji" (na której notabene jedyne badanie
jakie mi wykonano to EKG po raz któryś, i badania krwi) lekarz stwierdził, że
dolegliwości są
wynikiem mojego "niehigienicznego" trybu życia (praca siedząca, mało ruchu
itp.) i zalecił więcej
ruchu i jakiś sport. Cóż, więc zacząłem jeździć na rowerze, trochę biegać.
Objawy jak były tak i są.
Kilka razy odwiedziłem lekarza pierwszego kontaktu (ten twierdzi, że to pewnie
jakieś nerwobóle),
kardiologa (echo serca ok, próba wysiłkowa ok, teoretycznie wykluczone podłoże
sercowe),
laryngologa (dziwne uczucie przytkanego nosa w momencie nasilenia się
dolegliwości w klatce piersiowej).
Zrobione zdjęcie górnej części kręgosłupa (wynik lekkie skrzywienie, minimalne
zmiany
zwyrodnieniowe, niedługo idę do neurologa), USG jamy brzusznej ok.
Do wczoraj wydawało mi się, że objawy nie są zależne od wysiłku fizycznego.
Teraz już nie jestem tego taki pewny. W momencie kiedy zmęczę się naprawdę
mocno (i wysiłek jest długi, powiedzmy godzina lub więcej jazdy po ciężkim
terenie
rowerem w szybkim tempie), objawy nasilają się, aż do tego stopnia,
że czuję jakbym miał zaraz stracić przytomność (duszności, zawroty głowy).
Sądzę, że objawy są potęgowane również przez alkohol (szcsególnie na drugi
dzień po spożyciu,
przy czym nie są to jakieś typowe objawy "kaca").
Dodatkowo od tego czasu zdecydowanie mocniej się pocę,
szczególnie w nocy (do tego stopnia, że budzę się gdyż pościel jest wilgotna).
Acha mam ostatnio również jakieś dziwne kłopoty z układem pokarmowym. Dość
częste wzdęcia, częste wypróżnianie.

Reasumując:
1. wiek 31 lat, siedzący tryb życia, piekący ból z lewej strony mostka, dość
częste nasilenia, czasami dławienia,
duszności, zawroty głowy.
2. Wyniki krwi ok.
2. Echo serca, próba wysiłkowa ok. Kardiolog raczej wyklucza problem z sercem.
3. Neurolog w najbliższym czasie,
4. Chirurg (chodzi o układ pokarmowy) w najbliższym czasie.
5. Samopoczucie w skali od 0 do 10 wynosi -1
6. W grudniu w zeszłym roku rzuciłem palenie, waga skoczyła z 72 kg do 80 kg.

Pytania:
1. W zasadzie jedno. Jakieś sugestie co to za paskudztwo się do mnie
przyczepiło?

2. Data: 2005-10-05 11:26:02

Temat: Re: Dość długie, bóle w klatce piersiowej
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytania:
> 1. W zasadzie jedno. Jakieś sugestie co to za paskudztwo się do mnie
> przyczepiło?

Mi to wyglada na nerwice wegetatywna.

3. Data: 2005-10-05 16:46:46

Od: "cancer" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi to wyglada na nerwice wegetatywna.

Witaj wszystko wskazuje na nerwice idz do psychiatry nerwica to nieciekawa
choroba-(((
Pozdrawiam
Cancer

4. Data: 2005-10-05 17:34:05

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "levin_a" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> częste wzdęcia, częste wypróżnianie.
> Pytania:
> 1. W zasadzie jedno. Jakieś sugestie co to za paskudztwo się do mnie

Ja bym sie przyczepila tych dolegliwosci z ukladem pokarmowym... zrob
badania wlasnie w tym kierunku...zoladek, trzustka, jelita.

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

5. Data: 2005-10-06 05:56:44

Od: "levin_a" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

> Mi to wyglada na nerwice wegetatywna.

Zakładam, że to może być również przyczyna, i pewnie jeżeli wykluczy się
podłoże organiczne moich dolegliwości będę starał pójść w tym kierunku.
Zastanawiam się tylko nad jedną rzeczą. Jak pisałem dolegliwości pojawiły się
jakieś 4 miesiące temu, i badania kardiologiczne były wykonywane jakieś 3
miesiące temu, wyniki krwi też w tych okolicach. Pytanie czy jest sens je
powtarzać. Niby próba wysiłkowa nic nie wykazała, a tu okazuje się, że jak się
mocno zmęczę to mam takie jazdy (jeszcze jakiś czas temu wydawało mi się, że
wysiłek nie ma tu nic do rzeczy). Wczoraj myślałem, że mnie szlag trafi (przep.
za słownictwo) a dziś jest (przynajmniej do godz. 8) jest w miarę ok.

pzdr. levin_a

6. Data: 2005-10-06 06:26:29

Od: "wojtek" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

typowe objawy dla nerwicy
przeszedłem to samo piekło
ladowanie na ostrym ... EKG nic nie wykazywalo
i na tym sie konczyło
badania krwi - ok
inne badania ok

zawroty glowy , pocenie , duszności , kołatanie serca ... itp mialem to samo

idz do psychiatry i opowiedzmu o tych dolegliwościach

7. Data: 2005-10-06 09:29:17

Od: "cancer" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (przep.
> za słownictwo) a dziś jest (przynajmniej do godz. 8) jest w miarę ok.

Witaj
Wiesz, napisze Ci szczerze. Jak czytam o Twoich dolegliwosciach, to smieje
sie w duchu, bo jak bym widzial siebie 3 miesiace temu.
Moja wedrowka po lekarzach byla prawie taka sama i mialem te same
watpliwosci, co Ty teraz.
Mialem o tyle lepiej, ze trafilem na dobrego lekarza pogotowia, ktory po
przebadaniu doglebnym, od razu wyciagnal podejrzenie nerwicy.
Oczywiscie ja mialem na ten temat zupelnie inne zdanie-)), bylem pewny ze to
serce i umre przez tych konowalow-)).
Na dzien dzisiejszy biore leki na nerwice. Jest o niebo lepiej, choc
wyleczenie z tej choroby wcale nie jest takie proste.
Podaje Ci link do forum, gdzie spotkasz setki takich ludzi jak Ty, z takimi
samymi lub podobnymi objawami.
http://users.nethit.pl/forum/forum/logos/page=7/
Pozdrawiam serdecznie i zycze zdrowia.
Cancer

8. Data: 2005-10-06 15:04:30

Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moga Ci troszeczke pomoc roznego rodzaju preparaty magnezowe. Magnez dziala
uspokajajaco i dobrze na uklad krwionosny. Mialem podobne objawy, tylko ze w
lzejszej wersji i pomoglo stosowanie magnezu przez kilka tygodni.

9. Data: 2005-10-07 06:02:45

Od: "levin_a" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Cóż, zapewne po wizycie u neurologa i
chirurga (i ew. innych, do których Ci mnie skierują) zaatakuję
psychologa/psychiatre.
A tak BTW, czytam sobie różne wątki o nerwicach i zastanawia mnie jedno. Nie
jest to jak widzę jakaś strasznie rzadka choroba. Zapewne są jakieś metody
diagnozowania takich dolegliwości. A ilość osób, u których _szybko_ (ocz.
pojęcie względne) zdiagnozowana została nerwica w początkowej fazie jest dość
niewielka. Jak czytam, że lekarze rodzinni raczej rzadko kiedy diagnozują
nerwicę (a co za tym idzie kierują pacjenta na odpowiednie badania), to się
zastanawiam dlaczego. I jedyne wytłumaczenie jakie mi się nasuwa to: albo
nerwica jest bardzo trudno rozpoznawalna (i pewnie tak jest), albo lekarze nie
chcą brać odpowiedzialności (a wtedy pacjent chodzi do różnych specjalistów
przez 2 lata i nic).
Cóż, pozostaje uzbroić się w cierpliwość i poczekać na wyniki.

pzdr. Levin_a

10. Data: 2005-10-11 17:34:11

Od: "levin_a" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dzisiaj byłem u chirurga (jedna z zaleconych konsultacji, przez lekarza
rodzinnego). Ten skierował mnie na RTG przewodu pokarmowego i żołądka, gdyż
podejżewa przepuklinę (...) przewodu pokarmowego. Poczekamym, zobaczymy :-).
Dodatkowo zrobiłem zalecone badania na hormon tarczycy TSH i wyszło 1.74. Nie
bardzo wiem jak to interpretować, a mój lekarz rodzinny będzie dopiero po 15
października. Przy okazji zrobiłem ponownie morfologie (i tu w zasadzie chyba
wszystko ok), OB niestety 13 (po 1h). To mnie trochę niepokoi.
pzdr. Levin_a

Ciężarna kobieta pobita przez stomatologa
Sedacja wziewna - polecacie czy odradzacie?:)
karta szpitalna - skrot
Przepuklina rozworu przelykowego przepony
mannitol