Re: Doszlismy...

From: "Magdalena" <e...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Doszlismy...
Date: 5 Mar 2007 08:11:44 -0800
<esb7an$3f0$1@inews.gazeta.pl> <45e93e6c$0$13183$f69f905@mamut2.aster.pl>
<escie3$erm$1@inews.gazeta.pl>
<1...@6...googlegroups.com>
<3f923$45ea02a3$57ceec45$3179@news.chello.pl>
<45ea06d2$0$13196$f69f905@mamut2.aster.pl>
<esdmm0$dpc$1@matrix2.idg.com.pl>
<45eb4aa8$0$13178$f69f905@mamut2.aster.pl> <esge0n$odk$1@inews.gazeta.pl>
<1...@6...googlegroups.com>
<esgq6k$dlm$1@inews.gazeta.pl>

@64g2000cwx.googlegroups.com...

> Zawsze gdy zdarzy się, że "na grupach" KTOŚ napisze coś mądrego,
> uniwersalnego i ponadczasowego - to doznaję uczucia radości i
> 'wspólnoty w człowieczeństwie'. W takich sytuacjach mówi się na ogół
> o "braterstwie dusz", "nadawaniu na tej samej fali" i... i(?)
> i cokolwiek nie napiszę pochlebnego to będzie tylko frazesem gdy się
> tego nie czuje.

To oczywiste. Nic odkrywczego Pan tu nie napisał :)
Czytanie mądrych i ciekawych postów to bardzo przyjemne i pouczające
doświadczenie.

> Słowa nie wypowiedzą stanu "duszy", który to stan
> składa się z fragmentów dynamicznie zmiennych, uwikłanych własną
> ścieżką zależności i okoliczności, na konkretnym etapie wędrowania
> - ale stan ten zawiera także elementy trwałe sięgające jądra własnej
> spersonifikowanej samoświadomości wyrażanej słowem JA;

Nie zmienia to jednak faktu, iż słowa, i wszystko co się z nimi wiąże,
mówią o człowieku naprawdę dużo ...

> [...] JA dziś [...] jednakowo otwarty na drugiego człowieka,
> szanując jego prawo do odmienności [...]

Czyżby?
Nie zdążyłam tego zauważyć. Może jeszcze będę miała okazję...

> PS.
> Ciekawostką jest, że w takich refleksyjnych chwilach zadumy, płeć biologiczna
> autora 'słów zgodnych' - traci jakiekolwiek znaczenie; a więc poczucie więzi,
> które jest zalążkiem przyjaźni - wykracza poza sWerę seksualną.
> Osoby pozytywnie zakręcone (za jakiego JA się mam) lubią czuć, że otoczeni są
> ludźmi przyjaźnie nastawionymi.

Pana nastawienie względem mojej osoby było rzeczywiście przyjazne...
Nawet z Panem nie prowadziłam dialogu, a Pan pojawił się w wątku z
"mieczem" pogardy i szyderstwa.
Powinien Pan traktować ludzi tak, jak Pan chce być traktowany.

> Wyobcowanie boli. Boli także użeranie się
> z bezdusznymi o głupstwa, których i tak nie czują i nie rozumieją. ;)

Czemu więc się Pan użera? O głupstwa. Używając śmiesznych na dodatek
metod typu kasowanie części wypowiedzi innych osób, podstawianie
czyichś odpowiedzi pod swoje posty, w momencie, gdy odpowiedzi te nie
były skierowane do Pana itp.? Myśli Pan, że kogoś to nie boli? Myśli
Pan, że inni nie mają uczuć? Myśli Pan, że komuś sprawia przyjemność
użeranie się? Przecież to Pan się użera. O co?
Proszę wytłumaczyć mi co ja Panu zrobiłam, za co i dlaczego napadł Pan
na mnie i na Sky'a w tym wątku??? Czy to zachowanie nie było
odzwierciedleniem Pana duszy???
Bez ubieranie w słówka proszę mi szczerze odpowiedzieć. Bo tak jak nie
toleruję bezczelności, chamstwa i wulgaryzmów (to oczywiście nie do
Pana), tak samo nie lubię owijania w bawełnę. Lubię prosto z mostu.
Bez dobierania wyszukanych słówek. Bez czajenia się i podchodów.
Zresztą w odpowiedzi na Pana mail napisałam wczoraj, że zabawa w
przepychanki, sprzeczanie i przekrzykiwanie nie jest w moim stylu, że
nie czerpię z tego żadnej przyjemności, i że nie taki jest cel mojego
pobytu na grupie/ach.
Natomiast jeśli chodzi o Pana osobę, odniosłam odmienne wrażenie.
Wrażenie, jak gdyby jednak lubował się Pan w przepychankach i
udowadnianiu swoich racji. Udowodnić swoją rację - to jest Pana jedyny
cel.
I teraz jeszcze ten post... Pomiędzy tym Pana postem, a większością
pozostałych ma miejsce ogromny dysonans i zgrzyt. Moim zdaniem gdzieś
jest Pan nieszczery. Gdzie? W tym poscie? Czy w pozostałych? Nie
odpowiem. Niech każdy odpowie sobie sam.

> ale ?
> ale to faktycznie temat na inny wątek.

Zapewne. Śmiem nawet twierdzić, że wątek byłby niezwykle ciekawy.

> pozdrawiam z wzajemnością i do miłego usłyszenia, :)
> Edward Robak*

A wszystko tak pięknie napisane... Szkoda, że tylko napisane...
Pana postępowanie jednak, Panie Robak, mówi o Panu więcej niż tych
parę ładnie i subtelnie skleconych powyżej zdań. A nie jest ono (Pana
postępowanie) odzwierciedleniem Pańskich wyżej napisanych słów. Jest
wręcz, w moim odczuciu, totalną odwrotnością tychże słów.
Pan pisze o Pańskich marzeniach i życzeniach względem SWOJEJ osoby.
Pan pisze o tym, jaki to tak naprawdę PAN chciałby być, jak PAN
chciałby postępować, a w zamian jak Pan chciałby, by postępowano
względem Pana.
Otóż Panie Robak, dopiero gdy zacznie Pan postępować zgodnie z tym, co
Pan tak pięknie w tym poscie napisał, i gdy zacznie Pan traktować
ludzi tak, jak sam chciałby być Pan traktowany, owe słowa nabiorą
sensu. Na chwilę obecną są jedynie słowami, literkami wystukanymi na
klawiaturze komputera, Pańskimi czczymi marzeniami.
Pańskie prawdziwe oblicze natomiast jest, moim skromnym zdaniem, zgoła
inne od tych jakże podniosłych słów. Dlaczego śmiem tak twierdzić?
Ponieważ oblicze człowieka, to przede wszystkim jego postępowanie,
jego czyny, jego emocje, a co za tym idzie - jego słowa wypowiadane
również pod wpływem tychże emocji, a nie tylko w wyniku dogłębnego
przemyślenia, przeanalizowania i dopieszczenia. Prawdziwe oblicze to
nie tylko podniosłe słowa. Pańskie prawdziwe, moim zdaniem, oblicze,
to Pański pierwszy post w tym wątku, jak również i kolejne następujące
po nim. Tam widać Pańskie prawdziwe emocje, Pańskie spontaniczne JA,
faktyczny stan Pańskiej duszy. Ten post to tylko przemyślane słowa,
zgrabnie ułożone w określoną całość, ciekawe, mądre przemyślenia
człowieka, zapewne Pana, ale niestety, to tylko słowa, nie mające
odzwierciedlenia w większości Pana postów ...
a co za tym idzie, nie mające odzwierciedlenia w Pańskim traktowaniu
drugiego człowieka...

PS.1. Trochę pokory i tolerancji, a mniej zadufania w sobie na pewno
by Panu nie zaszkodziło.
Polecam link znajdujący się w wątku Sky'a pt."Za cenę akceptacji
kurczymy się w sobie"...

PS.2. By zakończenie było miłe, troszkę spokojnej muzyki, wszak
łagodzi obyczaje :)

http://tinyurl.com/yudrej

Pozdrawiam :)
Magda