Drgawki

1. Data: 2002-05-24 08:01:01

Temat: Drgawki
Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam maly problem... chociaz w zasadzie nie wiem do konca czy to problem...
ale ostatnio moj znajomy sie lekko wystraszyl.
Chodzi o drgawki podczas snu... wygladaja troche jak konwulsje albo skurcze
miesni - sa krotkie i bardzo impulsywne. Czasami sa tak silne ze mnie budza.
czy to moze byc na tle nerwowym czy raczej to normalne zjawisko ?
Bede wdzieczna za jakies sugestie :)

--
aniolek
a...@p...onet.pl

2. Data: 2002-05-24 14:14:13

Temat: Re: Drgawki
Od: "Rennie" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniolek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Te drgawki, które opisałaś raczej nie są normalnym zjawiskiem. Dowiedz się
czy tym atakom towarzysz utraty przytomności. Należaloby zrobić badanie EEG.
Pilnie. Myślę, że to możw być padaczka.

3. Data: 2002-05-25 21:59:43

Od: "Grzegorz" <G...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniolek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Witam.

Rowniez chcialbym przylaczyc sie do pytania. Miewam podobne "drgawki",
zazwyczaj podczas zasypiania, na pograniczu smu i jawy. Z relacji
obserwatorow wynika, iz drgawki w momencie calkowitego zasniecia zanikaja.

- krotkie, nagle i dosc silne skorcze miesni.....

Grzegorz

4. Data: 2002-05-25 22:02:12

Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rennie" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "aniolek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> czy tym atakom towarzysz utraty przytomności. Należaloby zrobić badanie
EEG.
> Pilnie. Myślę, że to możw być padaczka.

Dziekuje...
Omdlenia owszem ale sporadycznie (nawet bardzo) kiedys czesciej.
Nadmienie ze drgawki te wystepuja tylko podczas snu.

--
aniolek
GG 11723

5. Data: 2002-05-25 22:06:17

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

> [...]

Tak sie sklada, ze te 'drgawki' nie zostaly wlasciwie w ogole przez
'przedpisce' opisane.

> Dowiedz się
> czy tym atakom towarzysz utraty przytomności.

Przeciez pisze czlowiek wyraznie, ze to 'cos' go czasem wybudza. Jak w tej
sytuacji mowic o utracie przytomnosci?

> Należaloby zrobić badanie EEG.
> Pilnie. Myślę, że to możw być padaczka.

Na podstawie tego, co napisal przedpisca moge przypuszczac, ze rozpoznanie
padaczki jest u niego raczej malo prawdopodobne, ale przede wszystkim - mam
za malo danych.
Ze swojej strony proponuje poradzic sie lekarza POZ, a nastepnie byc moze
neurologa - moze i zleci on EEG, ale najpierw zbierze jak trzeba wywiad i
zbada. Warto pojsc do lekarza ze swiadkiem incydentow - o ile takowy jest.

A tak BTW - dlaczego akurat pilne EEG? Istnieja takie postaci padaczki, w
ktorych EEG nie wykazuje typowych zmian, sa tez przypadki, w ktorych zmiany
sa tylko w trakcie napadu - i to wymaga monitorowania EEG. EEG jest badaniem
standardowo wykonywanym w padaczce, po czesci sila rozpedu, ale gdyby -
powtarzam GDYBY obraz kliniczny sugerowal padaczke (a raczej tak nie jest),
to pilniejsze od EEG bylo by jakies badanie obrazowe (TK lum MRI).

m.

6. Data: 2002-05-26 06:30:19

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik "Grzegorz" <G...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obserwatorow wynika, iz drgawki w momencie calkowitego zasniecia zanikaja.
>
> - krotkie, nagle i dosc silne skorcze miesni.....

A to juz wyglada na zwyczajne mioklonie przysenne (sleping jerks) - sprawa
calkiem czesta i bez zadnego znaczenia patologicznego.

Zreszta u 'aniolka' tez tak moze byc.

m.

7. Data: 2002-05-27 22:06:39

Od: "Rennie" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hej,
>
> Użytkownik "Rennie" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> sytuacji mowic o utracie przytomnosci?
> Przepraszam za namącenie: post jest tak napisany, że trudno jest skumać
czy chodzi o aniołka czy jej znajomego. Nawiasem mówiąc są napady pdaczkowe
bez utraty przytomności tzw. napady częściowe.

> [...]
>
> A tak BTW - dlaczego akurat pilne EEG? Istnieja takie postaci padaczki, w
> ktorych EEG nie wykazuje typowych zmian,
. Zetknęłam się z chorą, u której dopiero po kilku napadach pojawiły się
zmiany w EEG. W tym momencie rozpoznano jej padaczkę i rozpoczęto
farmakoterapię. Wydaje mi się, że nie stwierdza się padaczki bez zmian w
EEG.
sa tez przypadki, w ktorych zmiany
> sa tylko w trakcie napadu - i to wymaga monitorowania EEG.
Bywa też tak, że w czasie napadu( który wcześniej traktowany był jako
padaczka) nie ma zmian EEG.
Przyczyną mogą być np. zaburzenia konwersyjne (nerwicowe)

8. Data: 2002-05-28 06:54:13

Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

> [...]
> zmiany w EEG. W tym momencie rozpoznano jej padaczkę i rozpoczęto
> farmakoterapię. Wydaje mi się, że nie stwierdza się padaczki bez zmian w

Alez jak najbardziej, mozna rozpoznac padaczke przy braku typowych zmian
napadowych w pojedynczym EEG! (BTW - moze po prostu napiszesz mi jakie
zmiany uwazasz za charakterystyczne dla padaczki, to wyjasni wiele.) Bardzo
czesto tak bywa na przyklad w napadach czołowych. I wlacza sie leczenie.
A poza tym - co to znaczy, ze zmiany w EEG pojawily sie po napadach? A moze
po prostu byly obecne niestale i akurat wstrzelono sie w okres, kiedy byly?
Tak jak spoczynkowe EKG nie zawsze wykryje zmiany w przypadku choroby
niedokrwiennej, tak 'klasyczne' EEG nie zawsze wykryje zmiany napadowe w
padaczce. Stad na przyklad badania po bezsennej nocy, ktore czesto prowokuja
ujawnienie sie zmian.

> Bywa też tak, że w czasie napadu( który wcześniej traktowany był jako
> padaczka) nie ma zmian EEG.
> Przyczyną mogą być np. zaburzenia konwersyjne (nerwicowe)

Bardzo fajnie. Klopot w tym, ze mozliwosc calodobowego monitorowania EEG czy
tez EEG telemetrycznego maja nieliczne osrodki w Polsce i w powszechnej
praktyce roznicowanie napadow czynnosciowych i 'prawdziwych' przeprowadza
sie raczej na podstawie kliniki, niz przypiecia pacjenta do EEG i czekanie
dniami az strzeli napadem.
A ze napady czynnosciowe istnieja - wierz mi, wiem. Widzialem niejeden.
A tak w ogole - to jaki zwiazek ma ten pierwszy akapit Twojego postu z tym
drugim? :P

m.

Zatoki, oskrzela i...Virlix ?
Padaczka? Schizofrenia?