Drodzy fachowcy z sci.psychologia !!!

1. Data: 2002-05-11 14:47:55

Temat: Drodzy fachowcy z sci.psychologia !!!
Od: <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy fachowcy!!!

Zdarzyło mi się parę razy poruszać moje problemy na tej stronie. Rzadko jednak
traktowane były poważnie, ponieważ bądź co bądź mam tylko 17 lat. Wasze
odpowiedzi były przepełnione ironią, a nawet parę razy przeczytałam, dlaczego
zawracam poważnym ludziom głowę takimi duperelami. Podkreślam, że to są MOJE
problemy i one MNIE bolą i to JA się nimi przejmuje. Pisałam o nich tutaj, bo
oczekiwałam jakiejś pomocy, ciepłego słowa. Lecz niestety tutaj go nie
znalazłam. Może dla Was, drodzy specjaliści, one nic nie znaczą, ale dla mnie
owszem. Wy przecież macie inne, poważniejsze, co Was obchodzi jakaś
niepełnoletnia gówn... Dotyczą one chłopaków rodziców i szkoły... I to tylko
tyle... Dziękuje za cudowny przykład, mądrzy dorośli...

Sunny

1. Data: 2002-05-11 15:04:27

Temat: Re: Drodzy fachowcy z sci.psychologia !!!
Od: w...@p...onet.pl (Tomek Łukaszewicz) szukaj wiadomości tego autora

On 11 May 2002 16:47:55 +0200, <s...@w...pl> wrote:

>Drodzy fachowcy!!!

Myślę, że ludzie często zasłaniają sie ironią, bo nie wiedzą, co
odpowiedzieć. Jest to swoista reakcja obronna. Wtedy najlepiej olać.
Możliwe jest także inne wyjaśnienie; twoje problemy wydają im sie
trywialne albo związane z określonym wiekiem, w Twoim przypadku
siedemnastoletniej dziewczyny, które z czasem sama rozwiążesz albo
same znikną lub przeewaluują w inne.

1. Data: 2002-05-11 21:20:11

Od: "Konop" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czemu piszesz do fachowców??? Czy Tobie się wydaje, że każdy tutaj studiuje
psychologię??? CZmeu piszesz: "dorośli"??? Np. ja mam też 17 lat (dopiero za
20 dni...), a są pewnie i młodsi. Szczerze mówiąc, to nie pamiętam żadnego z
Twoich postów. A szkoda... Odpowiedzi przepełnione ironią są zawsze swego
rodzaju sposobem na uniknięcie odpowiedzi. Jeśłi pytanie kogoś przerasta -
to się zaczyna nabijać z pytającego. Poza tym ludzie nietolerancyjni zawsze
będą się nabijać z tych, którzy mają inny światopogląd, inne życie, inne
wartości czy cokolwiek innego. Szczerze mówiąc człowiek pisząc odpowiedź, z
której aż tryska ironia chce sobie zrobić żart, nie myśląc o konsekwencjach
i o tym, jak to odbierze ktoś inny (a w szczególności adresat).
Piszę to mając pełną świadomość, że mi także zdażyło się kilka razy taką
odpowiedź odesłać. Ale sam też takie otrzymałem... Nigdzie nie ma takiej
grupy ludzi, z którą w 100% będziesz się mógł doskonale dogadać...

Pozdrawiam

Konop

1. Data: 2002-05-13 10:57:22

Od: "daisy" <j...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlatego ja racej sie nie odzywam .... przegladam czesto usmiechajac sie
czasem do monitora

1. Data: 2002-05-13 13:09:45

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
am.torun.pl...

> nie ma bowiem zadnej pewnosci, ze jest tu choc jeden dyplomowany
> psycholog ... he, he

Oprócz Dorrit sa co najmniej dwie takie osoby (ale rzadko pisza :)

Saulo

1. Data: 2002-05-13 13:10:51

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> czasem do monitora

nie ma bowiem zadnej pewnosci, ze jest tu choc jeden dyplomowany

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

1. Data: 2002-05-13 13:47:22

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 May 2002, Saulo wrote:

> Oprócz Dorrit sa co najmniej dwie takie osoby

nie jestem pewien czy Dorrit jest - jest to zreszta pseudonim takze.
W kazdym badz razie przypuszczam, ze na psychologii ucza
biologii i takze tego, ze krtan jest unerwiona (cokolwiek
psychologia ma wspolnego przeciez takze z logopedia i tego
tam tez pewnie ucza)

P.
----

1. Data: 2002-05-13 13:47:52

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
am.torun.pl...
> [...]

biologii i takze tego, ze krtan jest unerwiona (cokolwiek
psychologia ma wspolnego przeciez takze z logopedia i tego
[cut]

Nie przywiązawałbym takiej wagi do anonimowości (podejrzewam, że w jej
przypadku jest to wygodne raczej z innego względu - żeby anonimowo móc
zachowywać się dowolnie arogancko).

Co do krtani, widocznie skończyła studia zbyt dawno temu (i nie wiemy, czy
była zdolną studentką:-).

Saulo

1. Data: 2002-05-13 14:09:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 May 2002, Saulo wrote:

> Co do krtani, widocznie skończyła studia zbyt dawno temu (i nie wiemy, czy
> była zdolną studentką:-).

a skad wiemy, ze jest psychologiem? Tego tez nie wiemy? Jesli nie
wiemy czy krtan jest unerwiona czy nie to sie nie wypowiadamy i
to intruzywnie strofujac innych i poddajac pod watpliwosc prawdziwosc
w to, co mowia. Mnie nie chodzi czy jakis psycholog wie czy nie
wie jak jest unerwiona krtan tylko co z tego wynika w sensie
psychologicznym. Chodzi o formulowanie autorytatwnych
sadow w przedmiocie na ktorym sie nie zna,powoduje to
bowiem domniemanie ze pacjent z rakiem
krtani, ktory mowi, ze go boli to udaje. A takie stawianie sprawy
jest psychologicznie i medycznie szkodliwe w interesie pacjenta
i rodziny. Otoz po pierwsze i ostatnie to jakie leczenie przeciwbolowe
sie stosuje ustala lekarz posiadajacy prawo wykonywania zawodu,
ktore da sie oczywiscie sprawdzic czy lekarz ma czy go nie ma.
Jesli psycholog ma udzielac jakies wsparcie pacjentowi choremu
na nowotwor zlosliwy to nie antytezujac to co mowi pacjent, jesli
lekarz ocenil, ze podawane przez niego objawy odpowiadaja stanowi
klinicznemu i wlaczyl mieszanke z morfina. Morfiny i tak nikt
inny nie przepisze jak lekarz i kolko sie zamyka.

Moim zdaniem twierdzenie przez psychologa, ze
"rak krtani nie boli, wiec nie trzeba stosowac srodkow
przeciwbolowych" wydaje sie nieprofesjonalne z punktu
widzenia nie tylko medycznego ale takze psychologicznego.
Nie chodzi mi o krytykowanie kogokolwiek tylko zwrocenie
uwagi na intruzywny sposob wypowiedzi, zreszta taki intruzywny
styl rozmowy przy otwartej kurtynie jest stosowany tutaj
wrecz powszechnie i to bylo powodem mojego zwrocenia
uwagi na fakt braku dostatecznego oparcia w tej grupie
na osobach, ktorym mozna byloby zaufac.

mam nadzieje, ze intencje zostaly zrozumiane

P.
----

1. Data: 2002-05-13 14:45:06

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
am.torun.pl...
> [...]

krtani, ktory mowi, ze go boli to udaje.
[cut]
mam nadzieje, ze intencje zostaly zrozumiane
~~

Jak najbardziej.

Co do Dorrit, to jest ona (wg tego, co sama mówi i co konsekwentnie wydaje
się wynikać z jej wypowiedzi z ostatnich lat) psychologiem sądowym.
Jestem laikiem, więc niestety nie potrafię stwierdzić, czy wygadywane przez
nią czasem głupoty są na tyle kompromitujące, że nie mogłyby wyjść spod
palców psychologa.
Część z nich wynika jednak zapewne z jej zabawowego podejścia do tej grupy
oraz z tego, że czyta nieuważnie i kasuje to, na co odpowiada :-)

Saulo

zakocham sie od zaraz...
aspiracje
Witam Was Czcigodni