Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Drogowskazy
Date: Wed, 21 Jun 2006 18:14:28 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 38
Message-ID: <e7br94$3ef$1@news.onet.pl>
References: <1...@p...googlegroups.com>
<e7b040$gq1$3@news.onet.pl>
<1...@i...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: actz219.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1150906468 3535 83.11.79.219 (21 Jun 2006 16:14:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Jun 2006 16:14:28 +0000 (UTC)
X-Sender: ozAEPClJztJx/V3Nq1wiHg==
In-Reply-To: <1...@i...googlegroups.com>
User-Agent: Thunderbird 1.5.0.4 (Macintosh/20060530)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:346454
Ukryj nagłówki
tomek wrote:
>>> obrazek: szczesliwy i pelny zwiazek, mase cudownych przyjaciól,
(...)
> Co do reklam - to wszystkie ociekają jeszcze seksem - albo obecnie
> piłką nożną... więc ten obrazek trzeba by było jeszcze trochę
> stuningować :)
Nie koniecznie. W tym wypadku to reklama o treści z gatunku "spokojna
starość" (a raczej dojrzałość bo starość jest "fe" jak wiadomo) a nie
"szybki seks". Wartościami tu są np: stabilność. W tym wypadku oglądamy
scenkę z małżeństwem (albo młode z planami na przyszłość, albo ~40 z
ustabilizowanym życiem, dziećmi i obowiązkowym psem) : )
> wielu ludzi właśnie tego nie wie - stąd ten bieg - bo akurat myślą
> np. o karierze, potem bieg, bo szybko trzeba wypocząć i nadrobić
> zaniedbania w związku itd.
Tak. Dlatego warto się czasem zatrzymać, obejrzeć za siebie. Pójść na
spacer... No czasem też rzucić studia ; )))
> to może być kwestia niezdecydowania, mody (a właściwie braku
> swojego zdania - i przez to narzucania tego co modne) albo
> łapczywości - 'chcę i to i to i tamto i jeszcze siamto, albo ...'
Myślę, że głównie manipulacji. Mody i niezdecydowani ludzie byli zawsze.
Reklamy sprzedają nam papkę pokazującą "co to znaczy szczęście", każda z
tych reklam pokazuje identyczny schemat "szczęścia". Przeciętny
Amerykanin dziennie obejrzy 300 reklam (gdzieś słyszałem, mogłem zaniżyć
tę liczbę) czy 300 reklam może się mylić?
pozdr,
T
--
"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade
|