Drylownica do wisni

11. Data: 2020-08-09 23:25:43

Temat: Re: Drylownica do wisni
Od: Kadar <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 8 sierpnia 2020 o 22:36:57 UTC+2 nnaa napisał(a):
> Przeciez ludzie druluja od tysiacleci.
> JanuszWo

Kiedyś kupiłem drylownicę do wiśni do nalewek. Najprostszą
jak tylko możliwe. Szło mi jak super odrzutowiec. Błyskawicznie
zdrylowałem z 5 kilo. Tylko potem ta nalewka miała jakiś dziwnie
piołunowy posmak. Okazało się, że prawie wszystkie mają pestki
K.

12. Data: 2020-08-09 23:51:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.08.2020 o 22:31, cef pisze:
> [...]
KtlHt4wPbMYic/view?usp=sharing

> Tam jest spód z kruchego ze zblendowanych ciasteczek maślanych,
> masła, czekolady i może czegoś jeszcze, potem masa bardziej serowa
> niż budyniowa, jakieś jajko i cukier - a na wierzchu - już po
> upieczeniu - coś w rodzaju frużeliny z wiśni.
> Kombinacja w stosunku do oryginalnego angielskiego przepisu,
> bo żonie się też widoczek spodobał, a nie wszystkie składniki znane w
> naszej kuchni.
> Ale warto było się natrudzić.

I to się je na ciepło, czy po schłodzeniu?

Ewa

13. Data: 2020-08-10 00:12:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Kadar napisał:

> [...]
> zdrylowałem z 5 kilo. Tylko potem ta nalewka miała jakiś dziwnie
> piołunowy posmak. Okazało się, że prawie wszystkie mają pestki

Piołunowy, czy cyjankowy bardziej?

Jarek

--
Wszystko my mu dawali | Wykończył się ten facet,
Newet i to cjankali, | Jak ten wendnoący tacet,

14. Data: 2020-08-10 00:44:51

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W niedziela, 9.08.2020 o 23:25, Kadar napisał:

> [...]
> zdrylowałem z 5 kilo. Tylko potem ta nalewka miała jakiś dziwnie
> piołunowy posmak. Okazało się, że prawie wszystkie mają pestki

Nie piołunowy, tylko kwasopruski. Ale podobno cyjanowodór niszczy
komórki rakowe, więc pestkówka zdrowa jest.

15. Data: 2020-08-10 07:08:02

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-08-09 o 23:51, FEniks pisze:

KtlHt4wPbMYic/view?usp=sharing

> I to się je na ciepło, czy po schłodzeniu?

Te pierwsze nie zdążyły się schłodzić,
potem już z lodówki.

16. Data: 2020-08-15 21:25:16

Od: nnaa <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Sat, 08 Aug 2020 20:36:56 +0000, użytkownik nnaa napisał:

> Szanowni!
> Szukam dobrej drylownicy do wisni/czeresni. Dobra to: szybka/bezbłędna/.
> Raczej mam na myśli taką z podajniczkiem, co się do niego sypie kilka
> owoców. Potem z tego podajnika jakos kieruje się pojedyncze sztuki do
> miejsca, gdzie są wyciskane pestki. Potem to, co zostaje bez pestki
> powinno wypadać samo do jakiegoś pojemnika fabrycznego lub
> podstawionego.

Podsumowanie wątku:
1000 lat rozwoju technologii, a drylownicy na użytek domowy brak?

JanuszWo

Historyczna pralka automatyczna
Płyta indukcyjna- funkcja automatycznego zagotowania wody
Wybór mieszkania
Dynks w baterii prysznicowej
garaz blaszak - co na dach