Dynks w baterii prysznicowej

1. Data: 2020-07-11 18:40:41

Temat: Dynks w baterii prysznicowej
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.

Bateria prysznicowo/wannowa. Ma dynks gdzie przekierowuje się wodę z
wylowu wannowego do prysznica. Dynks sam opada kiedy przestaje płynąc woda.

Coś w ten deseń:

https://sklep.sotbe.com/userdata/public/gfx/5dd0ca9a
844bde6965518edee94b4f5e.jpg

Czy ten "zaworek" ma jakąs handlową nazwę? Jest wykrecalny i chciałym
sprawdzić czy można go kupić.

Bateri nie chce zmieniać. Nie cieknie. A zaworek smaruje, ale po jakimś
czasie się zaciera oraz przepuszcza w oba wyloty.

2. Data: 2020-07-11 18:55:44

Temat: Re: Dynks w baterii prysznicowej
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.07.2020 o 18:40, heby pisze:

> Czy ten "zaworek" ma jakąs handlową nazwę?

Wihajster.

3. Data: 2020-07-11 19:11:30

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

heby napisał:

> https://sklep.sotbe.com/userdata/public/gfx/5dd0ca9a
844bde6965518edee94b4f5e.jpg

> Czy ten "zaworek" ma jakąs handlową nazwę? Jest wykrecalny i chciałym
> sprawdzić czy można go kupić.

Taki?

https://allegro.pl/oferta/przelacznik-baterii-wannow
ej-metal-8148454166

Może ja nie jestem wewnętrznie zbyt skomplikowany, ale jak szukam zaworu
prysznicowego do baterii, to wpisuję w gugla "zawór prysznicowy do baterii".
To mi wyskoczyło na pierwszej pozycji, zaraz po obrazkach. Jak widać,
fachowo jest to "przełącznik", a nie "zawór", ale może zależy to od tego,
czy krajcowany, czy na szoner robiony.

--
Jarek

4. Data: 2020-07-11 19:15:50

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/07/2020 19:11, Jarosław Sokołowski wrote:
> Taki?
> https://allegro.pl/oferta/przelacznik-baterii-wannow
ej-metal-8148454166

Nie.

> Może ja nie jestem wewnętrznie zbyt skomplikowany, ale jak szukam zaworu
> prysznicowego do baterii, to wpisuję w gugla "zawór prysznicowy do baterii".

Ja też szukam i wyskakują nie spacjelnie pasujące.

Mam dwa wyjaśnienia:

a) nazwa handlowa jest inna niż "przełacznik", dlatego pytam
b) mam nietypowy

Zanim się poddam zapytuje tutaj czy magincze hasła w googlu mam słabo
magiczne.

5. Data: 2020-07-11 19:52:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan heby napisał:

ej-metal-8148454166

> Nie.

No to pech.

> Ja też szukam i wyskakują nie spacjelnie pasujące.
>
> Mam dwa wyjaśnienia:
>
> a) nazwa handlowa jest inna niż "przełacznik", dlatego pytam
> b) mam nietypowy

Nazwy handlowe mogą być różne, ale tutaj

https://allegro.pl/listing?string=prze%C5%82%C4%85cz
nik%20baterii%20wannowej

jest sporo różnych występujących pod tą nazwą. Dwojakiego rodzaju
-- oldskulowo przekęczne, albo pociągane. Nas interesują te drugie.
Mają w opisach nazwy producentów -- zapewne różnia się w szczegółach.
Trzeba wiedzieć kto baterię fabrykował. Armatura łazienkowa to nie
samochód, zapewne emblematu marki na niej nie ma, ale gdyby tak
podesłać fotkę sprzedawcy, to może dopasuje odpowiedni dynks do niej.

--
Jarek

6. Data: 2020-07-11 20:53:58

Od: wowa <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Bateri nie chce zmieniać. Nie cieknie. A zaworek smaruje, ale po jakimś
> czasie się zaciera oraz przepuszcza w oba wyloty.

Pokręć tym zaworkiem. Miałem taką baterię i jak obróciłem zaworek o
pewien kąt to nie opadał.
Wojtek

7. Data: 2020-07-11 22:32:02

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11/07/2020 20:53, wowa wrote:
> Pokręć tym zaworkiem. Miałem taką baterię i jak obróciłem zaworek o
> pewien kąt to nie opadał.
1) mam odwrotnie - sam nie chce opadać
2) przecieka w obie strony

Smarowany smarem do ekspresów do kawy, z uwagi na temperaturę. Kiedyś
pomagało, obecnie nie.

8. Data: 2020-07-21 18:27:54

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-11 o 22:32, heby pisze:
> 1) mam odwrotnie - sam nie chce opadać
> 2) przecieka w obie strony
>
> Smarowany smarem do ekspresów do kawy, z uwagi na temperaturę. Kiedyś
> pomagało, obecnie nie.

Przypuszczam, że teraz nawet wymiana oringów nie przyniesie
zadowalających rezultatów.
Ja po prostu wymieniłem sobie przełącznik natrysku, bo mam popularną,
niedrogą baterię z Krakowa. A przełącznik natrysku kupiłem najtańszy,
dzięki temu że to typowy, najpopularniejszy model. :) Coś w tym stylu:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-kurek-baterii-
wannowej-natrysku-7845663829
U moich dzieci, które sobie zamontowały Grohe (a może Hansgrohe?) już
tak się nie da.
Może musisz sprawdzić producenta i model?
A może sam coś dobierzesz, tylko dobrze poszukaj:
https://allegro.pl/listing?string=prze%C5%82acznik%2
0natrysku&bmatch=baseline-product-eyesa2-engag-dict4
5-hou-1-4-0717&order=p
https://armaturakrakowska.com/c/21/przelaczniki-czes
ci-do-baterii.html

--
- Akarm

9. Data: 2020-07-21 19:08:08

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21/07/2020 18:27, Akarm wrote:
> Może musisz sprawdzić producenta i model?

Po kilku h spędzonych w necie stwierdzam, że w mojej baterii ten detal
jest niewymienny, bo nie ma go nikt w ofercie. W ten oto sposób z
cebulactwa i druciarstwa zrobi się porządne zachodnie podejście i kupię
nową baterię, a stara w kompost :/

10. Data: 2020-07-21 20:03:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

heby napisał:

> Po kilku h spędzonych w necie stwierdzam, że w mojej baterii ten
> detal jest niewymienny, bo nie ma go nikt w ofercie.

Skoro dał się wykręcić celem posmarowanoa olejem do ekspresów do
kawy, to znaczy, że wymienny jest. Brak w ofercie oznacza co innego
-- producent olewa klientów. W dodatku jest tak marny, że nawet
Chińczykom nie chce się robić zamienników.

> W ten oto sposób z cebulactwa i druciarstwa zrobi się porządne
> zachodnie podejście i kupię nową baterię, a stara w kompost :/

Nie wiem co ma "cebulactwo i druciarstwo" do nieużywania tandetnych
jednorazówek, które psują się przed czasem. Tym bardziej nie wiem
co jest porządnego w używaniu tandety.

--
Jarek

garaz blaszak - co na dach