Re: Duma narodowa

Data: 2017-01-23 13:54:11
Temat: Re: Duma narodowa
Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

W dniu poniedziałek, 23 stycznia 2017 12:19:24 UTC+1 użytkownik Kviat napisał:

> Jeżeli złoto jest bardziej wartościowe od żelaza, to żelazo jest patologią?

> Tak. Tu jest coś "zamiast".
> Jeżeli się nie ma nic innego, oprócz dumy narodowej, należy się tego
> wstydzić.

Albo nie zrozumiałeś tego na co się powołujesz albo przeinaczasz.
Założeniem bezwarunkowym jest tu, że duma narodowa jest "najmniej wartościowa". Dalej
jest ocena "kto się nią (dumą) odznacza ten ...".
Nie ma nic takiego o czym piszesz.
Dalej jest stwierdzenie, że każdy żałosny dureń który nie ma z czego u siebie być
dumny, kieruje się ku dumie narodowej. To Bzdura.

> Jeżeli się nie ma nic innego, oprócz dumy narodowej, należy się tego
> wstydzić.

Nie ma nic co by na takie postawienie sprawy wskazywało, w zacytowanym fragmencie
naszego niemieckiego filozofa.
Przeczytaj jeszcze raz.

> Wstydzić się należy, gdy jakiś Polak wskaże Niemca palcem i mówi: "a oni
> pierdzą przy stole i robią syf na kwaterach".
> Niemiec powinien się wstydzić, gdy wskazuje nas palcem i mówi: "Polak...
> złodziej".
> Nie poczucia dumy narodowej należy się wstydzić. Wstydzić się trzeba
> tego, że nie ma się nic innego.
> Jeżeli jesteś Niemcem (albo Polakiem...) i nie pierdzisz przy stole
> (albo nie jesteś faszystą...) to nie jesteś dumny z tego, że twój rodak
> pierdzi przy stole albo jest faszystą.
> Bo z czego tu być dumnym?

Dobra, dobra, to już znam, nie raz się odnosiłem.

> (Złamałem ten tekst za ciebie, bo tego się czytać nie dało)
narodu" do którego można by odnosić.

> Powiedz to faszystom...

A w domyśle tym, których ty uważasz za faszystów. Sorry - twoje małpy, twój cyrk, sam
powiedz.

> Stereotyp. Mówi ci to coś?
> Wywyższanie jednego narodu nad drugim polega właśnie na tym, że skoro
> jeden naród jest lepszy, to znaczy, że ten drugi ma braki w stosunku do
> tego pierwszego.

Więc, jak sam wykazujesz myślenie stereotypowe nie jest dobrym wytłumaczeniem tego co
poeta miał na myśli, pisząc o "dostrzeganiu braków własnego narodu". Idziemy dalej.

> Dostrzeganie braków własnego narodu polega na tym, że we własnym
> narodzie również znajdują się ludzie pierdzący przy stole i robiące syf
> na kwaterach. I srający na wydmach.
> Co nie znaczy, że wszyscy tak robią.

Mało tego, każdy znany i nie znany mi naród posiada takich osobników w swoim
arsenale.
Skoro to norma, to nie można nazywać jej brakiem.

Chyba jednak, aby zastosować się do słów naszego filozofa i zobaczyć te braki,
trzeba myśleć nie tyle stereotypowo, co po prostu generalizować.
Zdaje się, z twojego punktu widzenia jest to niedopuszczalne.

Weź no jeszcze raz przeczytaj, co zacytowałeś w pierwszym poście, może dojdzie do
ciebie,
że to tylko ładnie wyglądający na pierwszy rzut oka stek bzdur.

Dębska