Dwa kolana - dwie różne sprawy. Ortopeda - Wrocław. [długie]

1. Data: 2005-01-08 12:55:52

Temat: Dwa kolana - dwie różne sprawy. Ortopeda - Wrocław. [długie]
Od: "Monia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam 21 lat i od czasów szkoły podstawowej problem z prawym kolanem. Nie
mogłam nigsy w pełni zgiąć kolana, gdyż wystepowało swego rodzaju
przeskakiwanie, co wywoływało ogromny ból. Po takim przeskoczeniu (uczucie
jakby mi kość ze stawu wyskakiwała) miałam problem z pełnym zgięceim i z
pełnym wyprostem. Ból występował również po wzmożonej aktywności fizycznej,
głównie po stronie bocznej kolana. Dzisiaj wiem już, że objawy te doskonale
pasują do uszkodzenia łąkotki. Od kilku lat chodziłam z tym "przeskakującym"
kolanem do lekarzy, jednak wszyscy rozkładali ręce, a nawet łapali sie za
głowę, słysząc te "przeskoki" i twierdzili, że to na pewno dlatego, bo
bardzo szybko urosłam (juz w podstawówce miałam 170cm wzrostu). 5 lat temu
miałam robione RTG, na którym wszystko było w porządku. W końcu więc
przyzwyczaiłam się, że nie moge zginać do końca prawego kolana, że tak ma po
prostu być, więc go zbytnio nie nadwerężałam.
Od ponad roku ćwiczyłam 2-3 razy w tygodniu aerobik i przed świętami Bożego
Narodzenia wykonałam takie ćwiczenie rozciągające polegające na polożeniu
się na plecach z podkurczonymi nogami i wtedy chyba uszkodziłam już sobie
całkiem te łąkotkę. Chodziłam kilka dni na fizykoterapię (naświetlanie
Bioptronem, laser), ból się troszeczkę zmniejszył i mogę już więcej zgiąc
kolano, jednak nie jest to tak, jak przed urazem.
Po świętach wyjechałam w góry na kilka dni i tam nie przeforsowywałam się,
kilka spacerów.. Po jednym z takich spacerów, na drugi dzień wystąpił
okropny ból tym razem w kolanie lewym. Ból w górej części rzepki,
przeszywający do szpiku kości przy zginaniu kolana (gdy zginam gdy siedzę
jest dużo mniejszy, najgorzej jest przy chodzeniu po schodach, łzy aż cisną
mi się do oczu). Odległość 100m wydaje mi się teraz prawie nie do pokonania.
Lewe kolano boli nieporównywalnie bardziej niż kolano prawe.
Po powrocie do domu zaczęłam szukać konsultacji lekarskiej. Zrobiłam RTG
obydwu kolan, które jednakże nic nie wykazało. Dwa dni temu udałam się do
ortopedy, który stwierdził, że w prawym kolanie mam uszkodzoną łąkotkę,
natomiast w lewym (przerost?) fałdu błony maziowej i konieczna jest operacja
obydwu kolan. Diagnoza została postawiona na podstawie badania polegającego
na "macaniu", lekarz nie wysłał mnie ani na USG, ani na rezonans. Najlepsze
jest to, że operacja będzie możliwa dopiero w maju-czerwcu ze względu na
"kolejki", chyba, że zapłacę 3 tys zł, na co mnie niestety nie stać.. Na
pytanie, co mam robić przez te 5 miesięcy, bo przecież ledwo chodzę,
odpowiedział, ze powinnam sobie kupić dużo chusteczek higienicznych... (bez
komentarza).
W czwartek zamierzam sama udać się na USG obydwu kolan, a następnie do
innego lekarza ortopedy, a jeśli będzie trzeba to do kolejnego.. Przeraża
mnie bowiem myśl, że mam przez pół roku tak funkcjonować.. Poza tym
chciałabym jak najszybciej wrócić do treningu.
Moje pytanie jest następujące: czy można postawić na podstawie takiego
badania takie diagnozy oraz czy mogę uniknąć operacji, w jaki sposób mam
sobie teraz pomoć? Na uczelni sesja sie zaczyna, każde zajęcia mam w innym
budynku, nie wszędzie są windy.. a ja ledwo mogę się poruszać. Co mam robić,
bo jestem już całkiem załamana.. Lekarz mówi operacja za pół roku i
husteczki higieniczne, jego to nie boli, ale dla mnie to nie jest zabawne..
Bardzo proszę o pomoc i jakąs radę.. i może ktoś zna dobrego lekarza
ortopedę we Wrocławiu...
Monika Czyż

2. Data: 2005-01-08 22:19:02

Od: "skapula" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę o pomoc i jakąs radę.. i może ktoś zna dobrego lekarza
> ortopedę we Wrocławiu...
> Monika Czyż

Najlepszy ortopeda "od kolan":) to dr Tomasz Andrzejewski, Euromedicare ul.
Pilczycka 144, tel
3566400

3. Data: 2005-01-08 22:49:34

Od: "Monia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skapula" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Najlepszy ortopeda "od kolan":) to dr Tomasz Andrzejewski, Euromedicare
ul.
> Pilczycka 144, tel
> 3566400

Mhm.. to własnie on kazał mi zaopatrzyć się w chusteczki higieniczne.... :/
Byc moze diagnozę wystawił dobrą, ale chyba jest zbyt zmanierowany.. 3 tys
za operację, albo płacz dziewczyno poł roku..
Moze jakis inny ortopeda..?

Aha, zapomniałam dodać, że zaopatrzyłam się w Glukosamine firmy Olimp. Czy
siarczan glukozaminy pomoże coś w moim przypadku?

4. Data: 2005-01-08 23:06:05

Od: "Monia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mhm.. to własnie on kazał mi zaopatrzyć się w chusteczki higieniczne....
:/
> Byc moze diagnozę wystawił dobrą, ale chyba jest zbyt zmanierowany.. 3 tys
> za operację, albo płacz dziewczyno poł roku..
> Moze jakis inny ortopeda..?

A przez ten okres czasu co mam robic..? Zadnych wskazowek.. W internecie
naczytałam się już trochę o fałdzie i o łąkotce. Jeśli chodzi o fałdę
podobno można spróbować leczenia zachowawczego, a łątokę "lepiej jest mieć
niz nie mieć, ale lepiej jest nie mieć niż mieć uszkodzoną".. Jestem pełna
obaw, czy faktycznie obydwa kolana klasyfikują się od razu do operacji.. Nie
chciałabym zostać kaleką w wieku 21 lat..
Poza tym znam chłopaka, który po operacji kolana u dr Andrzejewskiego
wyleciał do USA i tamtejsi lekarze musieli poprawiać "wspaniałą" robotę
Andrzejewskiego.. Nic więc dziwnego, że jestem nastawiona troszkę anty..

5. Data: 2005-01-09 09:44:17

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spróbuj u Wodzisławskiego . Nieco mrukowaty, ale wydaje się rzetelny.
Pracuje na Weigla.

Pozdr. Ewa

6. Data: 2005-01-09 09:46:56

Od: "Gocha" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Monia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Andrzejewskiego.. Nic więc dziwnego, że jestem nastawiona troszkę anty..

Ja mogę Ci szczerze polecić dr Widuchowskiego ze słynnego już szpitala
ortopedycznego w Piekarach Śląskich, nie wiem jak ma na imię
ale na pewno jak poszukasz to znajdziesz,
to fachowiec z najwyższej półki, właśnie od kolan.
Pozdrawiam, Gocha.

7. Data: 2005-01-09 11:43:45

Od: "skapula" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Byc moze diagnozę wystawił dobrą, ale chyba jest zbyt zmanierowany.. 3 tys
> za operację, albo płacz dziewczyno poł roku..

Czyli konsultowałas juz z nim sprawę...Napisz dokładnie czy zaproponował Ci
rekonstrukcję ACL? czy artroskopię? Artroskopia jest w pełni refundowanym
zabiegiem (w EMC), natomiast rekonstrukcja odpłatna (2,5 tyś.), ale w
szpitalu wojskowym mozesz sie zalapac na refundowany zabieg...nie polece Ci
jednak zadnego lekarza, bo nie znam...

8. Data: 2005-01-09 11:57:47

Od: "Monia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabiegiem (w EMC), natomiast rekonstrukcja odpłatna (2,5 tyś.), ale w
> szpitalu wojskowym mozesz sie zalapac na refundowany zabieg...nie polece

Powiedzial tylko: operacja na obydwa kolana.. termin: maj-czerwiec, ze
wzgledu na listy.. Chodzi zapewne o artoskopie. Ja bym jednak chciala
uniknac ingerencji w moje stawy.. poza tym, co z tym czasem DO ewentualnej
operacji..? Sprobuje jeszcze znalezc kogos w wojskowym. Dziekuje za
odpowiedz.

9. Data: 2005-01-09 11:59:46

Od: "Monia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> ale na pewno jak poszukasz to znajdziesz,
> to fachowiec z najwyższej półki, właśnie od kolan.

Poszukalam troche w necie i faktycznie to chyab dobry specjalista.. Szkoda
tylko, ze to tak daleko od Wroclawia. Ale jesli nie bede miala innego
wyjscia, to pojade tam.. Najwazniejsze jest to, zebym mogla chodzic.
Dziekuje za namiar.

10. Data: 2005-01-09 12:04:28

Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do prawego kolana to wydaje mi się, że operacji nie unikniesz,
rzeczywiście wygląda to na uszkodzenie łąkotki - może przyczyną jest
łąkotka tarczowata, skoro problem trwa od tak dawna.
Co do lewego kolana... Trudno mi sie wypowiadać, za mało danych.. Są
choroby, które mimo znacznych dolegliwości nie wymagają leczenia
operacyjnego, tym bardziej, że jak sama napisałaś, właściwie nic sobie w
to kolano nie zrobiłaś. Nie podjąłbym się osobiście artroskopii takiego
kolana bez dokładniejszej diagnostyki (np MRI) tym bardziej, że
operowanie obu kolan to trochę hardcore - a co będzie jak okaże sie że w
obu masz uszkodzoną chrząstkę i nie będziesz mogła stawać na obu nogach
przez 6 tygodni. 6 tygodni łóżka? Pozdrawiam

[OT] sprzedam Pediatria do LEP
wyniki
Gdzie leży prawda?
Czy to choroba skóry czy to coś zakaźnego?! POMOCY!!!
brodawczak ??