Re: Dylemat

11. Data: 2009-12-12 17:04:33

Temat: Re: Dylemat
Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kiwiko napisał:

> nikt tego nie wie, co będzie...
> a może ktoś właśnie doceni, że nie zachowała tego dla siebie?

a moze wrecz odwrotnie

--
bla

12. Data: 2009-12-13 09:11:16

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości

> a moze wrecz odwrotnie

a może teraz wszystko zależy od tego pana

kiwiko

13. Data: 2009-12-13 09:13:08

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kiwiko napisał:

> a może teraz wszystko zależy od tego pana

wszytsko jest mozliwe :)

--
bla

14. Data: 2009-12-13 09:20:18

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wszytsko jest mozliwe :)

życzę, by nie zabrakło mu odwagi

kiwiko

15. Data: 2009-12-13 09:34:49

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kiwiko napisał:

> życzę, by nie zabrakło mu odwagi

jemu czy jej?

--
bla

16. Data: 2009-12-13 21:52:56

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Gru, 20:08, Sender <m...@k...pl> wrote:

> Ale poniekąd masz rację, podobno są tu też nie głupi ludzie, więc chyba
> bym sie nie obraził, gdyby ktoś podał mi optymalne (także moim zdaniem)
> rozwiązanie i mnie do niego przekonał. Nawet wszelkie manipulacje byłyby
> mile widziane :-\

Zaryzykuję pewną, śmiałą hipotezę. Wydaje mi się, że przedstawiona
przez Ciebie wcześniej historia może być delikatnie zmodyfikowana,
ewentualnie dotyczyć innej osoby. To na potrzeby dyskusji, poniekąd
bardzo ciekawej i pouczającej. Drugi wariant mojej hipotezy zakłada,
że masz już gotowe rozwiązanie i szukasz teraz jedynie weryfikacji
tegoż w celu jego ewentualnego ulepszenia - gdyż Twoje rozwiązanie
jest już z założenia dobre.;)

Mogę się jednak mylić. Hipoteza hipotezą, załóżmy że opisana przez
Ciebie sytuacja jest jak najbardziej autentyczna i stanowi dla Ciebie
swego rodzaju problem. Ja to widzę tak:

Dziewczyna zatrudniła się rok temu, była wówczas młoda, wolna i
swawolna. I jak to w życiu - praca swoją drogą, "i love you" natomiast
swoją. Wpadła. Może i nie, być może nawet była to ciąża planowana. Jej
sprawa, jej życie i jej prawo. W Tobie jednak miała powiernika, od
samego początku. Ty, jako jej bezpośredni przełożony, przez cały czas
okazywałeś jej cierpliwość i zrozumienie. Nie jak jakiś tam 'szef',
który z góry traktuje pracownika i mówi tylko co ma być i jak ma być.
Ty tłumaczyłeś jej jeszcze 'dlaczego' tak a nie inaczej. Pomagałeś i
podpowiadałeś, miała w Tobie jakieś tam oparcie. Nie pochwalam tego,
że wmanewrowała Cię nieświadomie w trudną dla Ciebie sytuację. Według
mnie jednak zwróciła się do jedynej osoby w firmie, do której mogła
się w tej sprawie zwrócić. No bo do kogo jak nie do Ciebie? Co
powinieneś więc zrobić jako ten "dobry zwierzchnik"? Według mnie
dokładnie to co robiłeś dotąd - wytłumaczyć jej co i dlaczego i że
przedłużenie jej umowy w tej sytuacji wiąże się z takimi a takimi
konsekwencjami. Głupia nie jest, więc pewnie sama zdaje sobie z tego
sprawę. Może jedynie liczyć, że Ty być może wstawisz się za nią.

Czy powinieneś ją podkablować - nie wiem. Musisz? Niech sama zdecyduje
co powinna zrobić. Może właśnie od Ciebie oczekuje, że właściwie nią w
tej sprawie pokierujesz? Skoro wcześniej, przez cały czas jej pracy w
tej firmie to robiłeś, dlaczego miałaby tak nie uważać? W sumie
sytuacja jest patowa i wcale Ci jej nie zazdroszczę. Z jednej strony
Twoi szefowie nie muszą wiedzieć, że ona się Tobie do tego przyznała.
Z drugiej natomiast istnieje ryzyko, że usłyszysz wkrótce jak to
panienka powiedziała: "ale przecież ja panu Markowi powiedziałam o
ciąży...";) Skoro jednak chroni ją prawo, dla niej bez różnicy czy
powie o ciąży teraz czy później. Sam przecież stwierdziłeś, że i tak
jej nie zatrudnią później. Trzeba jej tylko wytłumaczyć, iż na jej
korzyść będzie, jeżeli przyzna się teraz, a nie później. Bo przecież
podczas ciąży i tak nie mogą jej zwolnić, a gdy już wróci do pracy po
porodzie, mając nawet umowę na czas nieokreślony, pretekst do
zwolnienia zawsze się znajdzie - i to w pełnym majestacie prawa. A i
zawsze, teoretycznie przynajmniej, ma jakieś tam szanse na powrót
grając od początku fair, a nie przynosząc zwolnienie lekarskie tuż
przed rozwiązaniem, z umową na czas nieokreślony w ręku.

Pozdrawiam,
darr_d1

17. Data: 2009-12-13 22:21:54

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Gru, 23:15, Sender <m...@k...pl> wrote:

> W sumie mam teraz sporo roboty, więc może coś źle usłyszałem o tej
> ciąży? Jakbym nie miał pewności co ona tam brzęczała coś pod nosem i coś
> źle zrozumiał, to dopiero narobiłbym jej problemu, jakbym puścił jakąś
> plotkę po firmie.
> I jeszcze sam na durnia wyszedł.
> Może to o jej siostrę chodziło, albo koleżankę?
> Mam jeszcze parę dni na zasianie ewentualnych wątpliwości i chyba
> jeszcze to sobie przemyślę.

:-))

Dobre to.

Pozdrawiam,
darr_d1

18. Data: 2009-12-13 22:24:07

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sender pisze:

> [...]
> nie jak popychadło.
> Może ona chciała właśnie tylko wygodnie ułożyć sobie życie, a ten awans
> firmowy wszedł jej trochę w paradę?
> W sumie mam teraz sporo roboty, więc może coś źle usłyszałem o tej
> ciąży? Jakbym nie miał pewności co ona tam brzęczała coś pod nosem i coś
> źle zrozumiał, to dopiero narobiłbym jej problemu, jakbym puścił jakąś
> plotkę po firmie.
> I jeszcze sam na durnia wyszedł.
> Może to o jej siostrę chodziło, albo koleżankę?
> Mam jeszcze parę dni na zasianie ewentualnych wątpliwości i chyba

Twoja matka nie pracowała?
Ciąża to nie jest choroba. Pracujesz widać w nieudolnej firmie, która na
czas 4-miesięcznego urlopu macierzyńskiego nie potrafi stworzyć miejsca
pracy na czas określony albo oddelegować pracownika na jej miejsce.
Błędem tej pani było, że nie poszła do szefostwa z radosną informacją, a
poszła do gościa, któremu zaufała.
Poradź jej, żeby tę informację przekazała szefostwu, bo to się wiąże ze
zmianami w firmie. I nie rób z kobiety w ciąży podłego gada, który Cię
obciążył swoją tajemnicą.
Jeśli jest dobra, to wróci i będzie robić to, co dotychczas. Mimo
wszystko mam nadzieję, ze nie wróci. Taki przełożony, jak Ty to gad w
najgorszym wydaniu, nie działa, nie pomaga, stara się tylko ustawić w
optymalnej pozycji.

--

Paulinka

19. Data: 2009-12-13 22:30:09

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darr_d1" napisał:

> :-))

> Dobre to.

Taaa... Alibi już ma. Za kilka postów napisze, że cała sprawa to był pic
na wodę dla ożywienia grupy.

--
Pozdrawiam - Aicha (płci niewiadomej;))

20. Data: 2009-12-13 22:41:12

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sender pisze:

> Zaufała, a więc obciążyła zobowiązaniem dotrzymania tajemnicy?
> I to ma być fair?

Powinna pójść do mocodawcy, niepewna jego reakcji zdradziła sytuację
Tobie- kumplowi.

> U nas jest inny charakter pracy. Firma nam tylko zdobywa zlecenia i to
> wszystko. Jeśli chcemy się podjąć ich realizacji to je dostajemy, jak
> nie, to nie ma pracy.

Bycie w ciąży oznacza, ze się leży plackiem?

> W efekcie to będzie to samo, co ja bym powiedział.
> Jak jej to poradzę, to ona tak zrobi, więc niczym nie będzie to się
> różnić od tego, gdybym, sam to zrobił.

Bzdury opowiadasz. Wystarczyło jej powiedzieć, że informacja, którą Cię
obarczyła jest krępująca w kontekście pracy w firmie, ponieważ ma duży
wpływ na obsadę kadrową, gdyby jej ciąża nie przebiegała wzorcowo.

> Żadna jeszcze nie wróciła.
> Nikomu w firmie nie zależy na żadnej ekspansji, a na ich miejsce było
> wielu chętnych i jak dotąd lepszych.
> Po prostu było z kogo wybierać.

Jak się rozmnożysz i podzielisz wszystko na przynajmniej 3 (może Ci się
bliźniaki trafią), to wróć i napisz.

--

Paulinka

Re: Dylemat
Re: Kto uważa, że Marek Sender jest nie fajny?