Dynia makaronowa

1. Data: 2001-08-09 07:03:39

Temat: Dynia makaronowa
Od: "MauaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tyle tu się ostatnio pisało o sposobach przyrządzania dyni makaronowej, że
nabrałam okropnej chęci, żeby sprobować tego specjału.
Nie mam niestety ogródka, żeby wyhodować własny okaz (zresztą już za późno
na to w tym sezonie).
Pytałam na bazarze obok mnie - nie mają.
W związku z tym pytanie: czy ktoś wie gdzie w Warszawie można kupić dynię
makaronową?
Pozdrawiam
MauaM

1. Data: 2001-08-09 09:52:00

Temat: Re: Dynia makaronowa
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MauaM" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
> I jeszcze pytanie: czy dynia makaronowa różni się wyglądem od zwykłej
dyni?
> Widziałąm dzis w warzywniaku dynię, która różniła się od widywanych do tej
> pory. Zapytałam sprzedawczynię czy to może dynia makaronowa, zrobiłą
wielkie
> oczy i powiedziałą, że to normalna dynia. Ale ja nie jestem pewna.
> Czy możecie opisać wyglad odmiany makaronowej?
> Dzięki
> MauaM

moja, na grządce jest w tonacji zielonej, chos wg. opakowania nasion powinna
być żółta ;-)), nie jest taka kulista jak zwykła dynia, ale bardziej
jajowata - o, wygląda jak jajowaty kabaczek albo jak piłka do rugby (nie
wiem, jak się to dokładnie pisze ;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-09 10:12:39

Od: "MauaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara" napisał w wiadomości

> [...]
> być żółta ;-)), nie jest taka kulista jak zwykła dynia, ale bardziej
> jajowata - o, wygląda jak jajowaty kabaczek albo jak piłka do rugby (nie
no właśnie, ta w sklepie też była taka jajowata i to zwróciło moją uwagę, a
kolor miała jasnopomarańczowy w zielone prążki
Czy myślicie, że to może być makaronowa?
MauaM

1. Data: 2001-08-09 10:26:16

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no właśnie, ta w sklepie też była taka jajowata i to zwróciło moją uwagę,
> kolor miała jasnopomarańczowy w zielone prążki
> Czy myślicie, że to może być makaronowa?
> MauaM

a droga ta dynia? bo jak nie, to zaryzykuj, kup i przetnij w poprzek -
będziesz widziała, czy ma nitkowatą strukturę a taką przeciętą też z
pewnością mozna upiec i zjeśc z sosikiem.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-09 10:39:11

Od: "MauaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> będziesz widziała, czy ma nitkowatą strukturę a taką przeciętą też z
> pewnością mozna upiec i zjeśc z sosikiem.

nie wiem czy droga
tak się już właśnie zastanawiam czy by jej nie kupić
ale czy na pewno po przekrojeniu będzie ją jeszcze można obrobić?
a jeśli się okaże zwykłą dynią, to co pysznego można z niej przyrządzić?
MauaM

1. Data: 2001-08-09 10:39:49

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale czy na pewno po przekrojeniu będzie ją jeszcze można obrobić?
> a jeśli się okaże zwykłą dynią, to co pysznego można z niej przyrządzić?

Myślę, że mozna, bo w gruncie rzeczy co za różnica, czy pieczesz ją w
całości czy przekrojoną, przeciez ze środka nie wypłynie ;-))

Jak to będzie zwykła dynia, to mozna ją dodawac po kawałku do sku z
marchewki, zrobić zupę i pewnie wiele innych rzeczy - podpytamy grupę,
dynia może długo leżeć, więc będzie mogła poczekac na fajny przepis ;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-09 10:49:05

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MauaM <m...@d...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał
> a jeśli się okaże zwykłą dynią, to co pysznego można z niej przyrządzić?

Niedawno dostalam taki przepis:

Dynia zapiekana z pomidorami i miesem

Porcja dla 4 osob. Czas przygotow. 1 godz.
1 kg dyni,
300 g pomidorow,
250 g mielonej wieprzowiny,
1 cebula,
2 lyzki masla,
100 ml smietany 18%,
60 g startego zoltego sera,
sol.

1. Pomidory sparzyc wrzatkiem, zdjac skory, pokroic w kawalki, usunac
pestki.
2. Cebule posiekac, podsmazyc na 1 lyzce masla. Dodac pomidory, posolic,
wlac smietane, dusic, by powstal gesty sos.
3. Mieso podsmazyc na pozostalej lyzce masla, wymieszac z pomidorami.
4. Dynie oczyscic, pokroic w kostke, krotko obgotowac, osaczyc na sicie.
Ulozyc w naczyniu do zapiekania, zalac sosem z pomidorow i miesa.
Posypac serem, wstawic do ogrzanego piekarnika, zapiekac 30 min
w temp. 180C.
- W ten sposob mozna przyrzadzic kabaczki i cukinie.

Ja zrobilam ta zapiekanke w wersji z cukinia i byla bardzo dobra,
wiec polecam - z dynia tez sie uda :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-08-09 10:57:59

Od: "MauaM" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" napisał w wiadomości

> [...]
> - W ten sposob mozna przyrzadzic kabaczki i cukinie.
> Ja zrobilam ta zapiekanke w wersji z cukinia i byla bardzo dobra,

Brzmi fajnie. Tylko, że ja nie jem mięsa.
Może ktoś podrzuci jakiś przepis wege?
MauaM

1. Data: 2001-08-09 11:19:09

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Lilla" napisał w wiadomości
>

> Brzmi fajnie. Tylko, że ja nie jem mięsa.
> Może ktoś podrzuci jakiś przepis wege?
> MauaM

Też nie jem mięsa i ja bym je zastąpiła np. ugotowaną soczewicą albo kaszą i
smażonymi pieczarkami, albo ryżem...mozna kombinować ;-)))

pozdrawiam
Basia

ps. zaglądałaś do Puszkkki? Moze tam jest cos z dynią, trzeba sprawdzić.

Ciasto na naleśniki - prośba
puree ziemniaczane i cio do niego ?
Gdansk, jutro
Bźźź..
Czy ktoś wie gdzie w Wawie mogę kupić kurki z pierwszej ręki ???