"Dynia słodka" - co to?

11. Data: 2011-05-07 18:47:23

Temat: Re: "Dynia słodka" - co to?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 07 May 2011 10:34:18 +0200, medea napisał(a):

> Dzięki, spróbuję wykorzystać Twoje pomysły. W realu znalazłam tej samej
> firmy nasiona arbuzów, tej dyni już nie było.

Na Allegro jest ta dynia.
A co do arbuzów... hm, jeśli chcesz je uprawiać tak pod gołym niebem, to
raczej nic z tego nie wyjdzie.

> Pomyślałam sobie, że to nawet lepiej, bo w sumie wolę arbuzy od dyni. ;)

Trudno je porównywać ze wzgl. na zupełnie inne właściwości i zastosowanie.
Arbuzów nie znoszę - mdłe, wodniste, no i te pestki - ble :-)

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

12. Data: 2011-05-08 05:33:01

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> firmy nasiona arbuzów, tej dyni już nie było.
> Pomyślałam sobie, że to nawet lepiej, bo w sumie wolę arbuzy od dyni. ;)

Według mnie marne masz szanse na sukces z arbuzami (chyba
że w szklarni). U siebie 2 razy próbowałem i z trudem dojrzewały
i były mało słodkie (wodniste w smaku).
Ale polecam melony. W ubiegłym roku miałem 2 odmiany (melba
oraz jakiś drugi, którego nie pamiętam nazwy) bardzo podobne
do siebie i obie bardzo sie udały. Dojrzałe słodkie, już od sierpnia
miałem i przez cały wrzesień. Uprawa "w gruncie" z sadzonek
wyhodowanych samodzielnie z nasion.

13. Data: 2011-05-08 08:13:22

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-08 07:33, michalek pisze:

> Według mnie marne masz szanse na sukces z arbuzami (chyba
> że w szklarni). U siebie 2 razy próbowałem i z trudem dojrzewały
> i były mało słodkie (wodniste w smaku).

Hm, a ja bym głowę dała, że w zeszłym roku w polu niedaleko mnie rosły
sobie arbuzy, wielkie zielone. Jak smakowały - nie wiem, bo nie
zdecydowałam się podwędzić żadnego, a nikogo w pobliżu nie widziałam,
żeby ewentualnie kupić, czy poprosić. ;)

> [...]
> do siebie i obie bardzo sie udały. Dojrzałe słodkie, już od sierpnia
> miałem i przez cały wrzesień. Uprawa "w gruncie" z sadzonek

O, to też jest myśl. Może faktycznie melon to lepszy pomysł. Kiedy
wysiewałeś i jak długo czekałeś na sadzonki? Zdążę jeszcze?

Ewa

14. Data: 2011-05-08 10:28:10

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message news:iq5jb3$jva$1@news.onet.pl...

> [...]
> sobie arbuzy, wielkie zielone. Jak smakowały - nie wiem, bo nie
> zdecydowałam się podwędzić żadnego, a nikogo w pobliżu nie widziałam, żeby

W polu? To może były dynie, jest kilka odmian zielonych dyń :)

> O, to też jest myśl. Może faktycznie melon to lepszy pomysł. Kiedy
> wysiewałeś i jak długo czekałeś na sadzonki? Zdążę jeszcze?
>
> Ewa

Wysiewałem gdzieś ok.końca kwietnia, a wysadzałem bardzo nieduże
pod koniec maja. Na bardzo żyznym gruncie. U mnie jest taka górka
"kompostowa" - od kilku lat wyrzuca się tam wszelkie roślinne odpady,
(bez mieszania i odwracania tego jak przystało na kompost).
Po kilku latach jest dość duża ale niepiękna. Więc sadze na to dynie
i w ubiegłym roku te melony. Dynie rozrastają się straszliwie rozłożyście
ale te melony to rośliny mają dość nieduże a owoce ok.1kg (takie jedna
do dwóch duużych męskich zaciśniętych pięści).
W tym roku zasiałem melony kilka dni temu (jeszcze nie wzeszły) ale myślę
że zdążę z owocami.

15. Data: 2011-05-08 10:32:43

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"michalek" <m...@g...com> wrote in message

> [...]
> do dwóch duużych męskich zaciśniętych pięści).
> W tym roku zasiałem melony kilka dni temu (jeszcze nie wzeszły) ale myślę

No i koniecznie polecam dynię piżmową. Czasem spotykana pod nazwą
dynia butternut. Taka kształtu orzeszka ziemnego wielkości 20-40cm
długości. Bardzo smaczna, ma mało przestrzeni nasiennej, dużo miąższu
dość słodkiego, bez "mączystego" posmaku jaki mają niektóre dynie.
Tak smacznego, że według mnie można ją jeść na surowo (zawsze
podczas obierania do obiadu podjadam).
Jeszcze zdażysz wysiać, a można nawet wprost do gruntu jak ogórki.
Tylko nasiona w sklepie trudno spotkać.

16. Data: 2011-05-08 10:33:03

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-08 12:28, michalek pisze:

> "medea" <x...@p...fm> wrote in message

> W polu? To może były dynie, jest kilka odmian zielonych dyń :)

Niewykluczone, chociaż wydaje mi się, że dynie od arbuzów potrafię odróżnić.

> [...]
> do dwóch duużych męskich zaciśniętych pięści).
> W tym roku zasiałem melony kilka dni temu (jeszcze nie wzeszły) ale myślę

Hm, ja nie mam takiego fajnego miejsca. Muszę nad tym pomyśleć.

Ewa

17. Data: 2011-05-08 10:34:31

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-08 12:32, michalek pisze:

> [...]
> podczas obierania do obiadu podjadam).
> Jeszcze zdażysz wysiać, a można nawet wprost do gruntu jak ogórki.

Dzięki! poszukam, może mają w naszym ogrodniczym.

Ewa

18. Data: 2011-05-08 15:27:56

Od: Marsjasz <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-05 19:05, Ikselka pisze:

> Dzieki Ci, Pani :-)
> Późna odmiana, zatem zdążę jeszcze zamówić i posiać. No to lecę pod link
> zakupowy :-)

Witam,
kiedy to sie wlasciwie wysiewa i czy 15 maja nie bedzie za pozno ???
Marsjasz

19. Data: 2011-05-08 19:08:29

Od: Marsjasz <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-08 17:27, Marsjasz pisze:

> Witam,
> kiedy to sie wlasciwie wysiewa i czy 15 maja nie bedzie za pozno ???
> Marsjasz

juz sprawdzilem - nie bedzie za pozno:

"Około 10 maja wsiewamy fasolę, dynię oraz późne odmiany grochu. Jeśli
nasze doniczkowe rośliny są mocne możemy wsadzić je do ogródka, tu
zwłaszcza pomidory oraz selery.
Aby nasze rośliny nie zmarzły, bo w maju można spotkać się jeszcze z
nocnymi przymrozkami, nasze plony na noc możemy przykryć folią, która
ochroni przed zmarznięciem roślin."

http://www.badz.pl/dom/ogrod-miesiac-po-miesiacu.htm

ps. ciekawe jak Nam te dynie wyrosna??? - oczywiscie zakupilem nasiona...
pozdrawiam
Marsjasz

20. Data: 2011-05-09 07:35:55

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> Niewykluczone, chociaż wydaje mi się, że dynie od arbuzów potrafię
> odróżnić.

Mogły być arbuzy. W końcu kupowałam na drodze wracając od teściowej, spod
Wrocławia, zarówno arbuzy, jak i piękne brzoskwinie.
Tam jakieś cieplarniane zagłębie jest.
J.

Dynia makaronowa - czas posiać :-)
herbata berberyjska - jak zrobić??