Dżem (marmolada) z renklod

1. Data: 2005-08-12 11:44:00

Temat: Dżem (marmolada) z renklod
Od: "Aneta Kuhny" <a...@n...tangram.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Obdarowano mnie koszem zielonych sliwek w rodzaju renklody. Poradzcie mi
prosze czy da sie z tego zrobic jakis dzem lub marmolade (znajomi strasza,
ze sa zbyt wodniste)?
Jesli mozna to poprosze jakies przepis czy proporcje :-)
Pozdrawiam serdecznie.
Aneta

2. Data: 2005-08-12 12:27:55

Temat: Re: Dżem (marmolada) z renklod
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta Kuhny" <a...@n...tangram.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ze sa zbyt wodniste)?
> Jesli mozna to poprosze jakies przepis czy proporcje :-)

Umyj wrzuc do duzego gara i do piekarnika na pare dni...
jak sie rozciapia to trzeba wybrac pestki..i trzymac w piekarniku
tak aż sie ich zrobi z połowa tego co na poczatku...na koniec dodac cukier

a potem na goraco do słoiczków i postawic denkiem do góry coby wystygło..

Marek

3. Data: 2005-08-12 13:25:54

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze sa zbyt wodniste)?
> Jesli mozna to poprosze jakies przepis czy proporcje :-)

No właśnie a ja mam pytanie do znawców, czy śliwki nadają się już na
powidła, czy jeszcze trzeba poczekać?

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

4. Data: 2005-08-13 01:48:30

Temat: Re: Dżem (marmolada) z renklod/powidla
Od: b...@m...pl (Barbara) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| a potem na goraco do słoiczków i postawic denkiem do góry coby wystygło..

no no.. super tanie beda takie przetwory.. nie mowiac o czasie ...
dzemy i marmolady to odparowywanie wody z owocow ...
cukier - do smaku...
gotowy dzem/marmolada musi spadac platami z lyzki..

no i nie pownien to byc garnek.. ale szerokie naczynie wysokosci 15-25 cm ..
warszawiacy moga sobie u wschodnich handlarzy zamowic ... polecam - naprawde
warto ..

co do sliwek wegierek i powidel ..

wszystko wskazuje na to, ze w tym roku nie bedzie dobrych sliwek na
powidla.. o ile nie zacznie dosc ostro przygrzewac slonce..

Ubiegly rok - to bylo to !!! dluga, sloneczna, ciepla jesien..

Sliwki na powidla kupujemy wtedy, kiedy juz 'normalne paniusie' kreca nosem,
ze sliwki sa pomarszczone ..
a to sa te najlepsze na powidla.. no i trzeba probowac .. sliwka ma byc
slodka a nie kwasna, o brazowym miazszu..
Takie sliwki sa zreszta duze tanzsze o tzw. I sortu.. bo dzisiejsi handalrze
tez sie nie znaja juz dobrze na tym, co sprzedaja ..

Smazy sie dlugo, oooooooooooooooj dlugo..... cukru nie dodaje sie w ogole..
Iiiiiiiiiiiiiiiii .. moim zdaniem... lepiej zrobic wieksza ilosc sloikow z
takich sliwek, ktore sie do tego nadaja i trzymac je nawet kilka lat,
anizeli robic ze sliwek, ktore sie kompletnie do tego nie nadaja.. tak
prawdopodobnie bedzie w tym roku...

no i jeszcze jedna uwaga dla mlodych gospodyn: to ma byc sliwka wegierka.. a
nie sliwka amerykanska.. duza i ladna.. ale to juz nie beda polskie
powidla..

Smacznego :)
Barbara

oliwa z oliwek