| « poprzedni wątek | następny wątek » |
71. Data: 2007-02-07 14:31:56
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Użytkownik "Maciek" :
>
> Do każdej cyfry w liczbie 412 dodajmy jeden i otrzymujemy liczbę 523.
>
> Zaznaczam że chciałbym aby to poprawne było równie łatwo zrozumiałe
>
He, he.
Do każdej liczby którą wyrażają kolejne cyfry .....
B.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
72. Data: 2007-02-07 14:37:54
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...Basia Z. napisał(a):
> Użytkownik "Maciek" :
>
>> Do każdej cyfry w liczbie 412 dodajmy jeden i otrzymujemy liczbę 523.
>>
>> Zaznaczam że chciałbym aby to poprawne było równie łatwo zrozumiałe
>>
>
> He, he.
> Do każdej liczby którą wyrażają kolejne cyfry .....
:)
th
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
73. Data: 2007-02-07 14:48:24
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia... calkiem juz [OT]>>> Do każdej cyfry w liczbie 412 dodajmy jeden i otrzymujemy liczbę 523.
>>>
>>> Zaznaczam że chciałbym aby to poprawne było równie łatwo zrozumiałe
>>>
>>
>> He, he.
>> Do każdej liczby którą wyrażają kolejne cyfry .....
>
> :)
Ja całkiem serio pytam - czy takie podręcznikowe rozumienie definicji cyfry
i ślepe się tego trzymanie nie powoduje niepotrzebnej komplikacji?
"Do każdej liczby którą wyrażają kolejne cyfry liczby 412 dodajemy jeden i
cyfry w ten sposób powstałych liczb zapisane razem tworzą liczbę 523."
"Suma liczb które wyrażają kolejne cyfry liczby 303 jest podzielna przez 3"?
Mozna zapytac dlaczego jestes przewrażliwiona na tym punkcie?
Maciek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
74. Data: 2007-02-07 16:34:16
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...
Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eqcn29$qif$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
>> Nic dziwnego, skoro dzieli _cyfre_.
>>
>>
>> th (przewrazliwiona na tym punkcie)
>
> Jeśli jesteś przewrazliwiona na tym punkcie to pewnie wiesz w jaki sposób
> zmienić to błędne zdanie na poprawne:
>
> Do każdej cyfry w liczbie 412 dodajmy jeden i otrzymujemy liczbę 523.
>
> Zaznaczam że chciałbym aby to poprawne było równie łatwo zrozumiałe
Czy to jest zadanie matematyczne? Chyba nie?
Kri Z
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
75. Data: 2007-02-07 16:37:05
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eqcgrc$ard$1@opal.icpnet.pl...
> [...] Czym jest liczba nie wiedza chyba nawet filozofowie
> matematyki :)[...]
Ależ wiedzą. Liczba naturalna nieujemna /n/ jest klasą abstrakcji wszystkich
zbiorów /n/-elementowych względem relacji równoliczności. Definicje liczb
całkowitych, wymiernych itd. wprowadza się definiując działania na
elementach zdefiniowanych wcześniej zbiorów. I występuje w nich jeszcze
więcej brzydkich słów ;)
Pozdrawiam
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
76. Data: 2007-02-07 19:55:49
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...[ot]Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eqck87$dlp$2@opal.icpnet.pl...
>x napisał(a):
>>> Nic dziwnego, skoro dzieli _cyfre_.
>>>
>>> th (przewrazliwiona na tym punkcie)
>>
>> ręcę opadają... te najbardziej przewrażliwione przenieście się na grupę
>> "polszczyzna" itp.,
>
> ,,Polszczyzna''? Jestes pewnien, ze tam cos z tego zrozumieja?
Jest tam również sporo matematyków, fizyków, i innych reprezentantów nauk
ścisłych. :)
Poza tym nie jest to przecież aż tak skomplikowane, i można to wyrazić
terminami zrozumiałymi np. dla językoznawców: cyfra to znak graficzny,
liczba (jednocyfrowa) to jej desygnat. W przypadku ciągów wielocyfrowych są
konieczne reguły interpretacji, czyli przypisywania obiektów abstrakcyjnych
napisom. A te reguły są wynikiem pewnej umowy, i wyglądają tak a tak.
T. D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
77. Data: 2007-02-07 19:58:44
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...On Wed, 7 Feb 2007 13:26:28 +0100,
Nixe <n...@f...peel> wrote:
>> Zawsze mnie ciekawi, ze ludzie odrozniaja litere od wyrazu (przeciez np.
>> ,,i'' to tez wyraz), a cyfre i liczbe myla.
>To ja mam pytanie. Czy polecenie "napisz liczbę sto trzynaście" jest
>prawidłowe i logiczne? Przecież pisze się jedynie cyfry, a liczba to
>określenie ilości ;-)
0x71
BP,NMSP
--
. , _ _ / __
(_/ (_( (_( (_, /- /-/ [I'm unholy & I'm happy. Surprised? ]
~~~~~ ( ~ dreamincolours.com ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
The best way to accelerate a Macintosh is at 9.81m/sec^2.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
78. Data: 2007-02-07 20:01:13
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eqcnhn$brk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Zastanawiam się tez jak powiedzieć "Suma cyfr liczby 303 jest podzielna
> przez 3"?
To proste, zacznij od zdefiniowania gramatyki. ;)
NB widziałem kiedyś definicję zbioru liczb pierwszych wprost z aksjomatów
ZF. Zajmowała pół strony A4. :)
Schodzimy chyba OT.
T. D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
79. Data: 2007-02-07 20:02:57
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
news:eqcn29$qif$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
>> Nic dziwnego, skoro dzieli _cyfre_.
>>
>>
>> th (przewrazliwiona na tym punkcie)
>
> Jeśli jesteś przewrazliwiona na tym punkcie to pewnie wiesz w jaki sposób
> zmienić to błędne zdanie na poprawne:
>
> Do każdej cyfry w liczbie 412 dodajmy jeden i otrzymujemy liczbę 523.
>
> Zaznaczam że chciałbym aby to poprawne było równie łatwo zrozumiałe
Czasem jest potrzebny kompromis. Na początku uczymy się poprawnych pojęć, a
później umawiamy się, że będziemy mówić inaczej jeśli to będzie bardziej
wygodne.
T. D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
80. Data: 2007-02-07 20:04:30
Temat: Re: Dziecko nad tabliczką mnożenia...Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
news:eqdbgb$m5o$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:eqcn29$qif$1@nemesis.news.tpi.pl...
>>
>>> Nic dziwnego, skoro dzieli _cyfre_.
>>>
>>>
>>> th (przewrazliwiona na tym punkcie)
>>
>> Jeśli jesteś przewrazliwiona na tym punkcie to pewnie wiesz w jaki sposób
>> zmienić to błędne zdanie na poprawne:
>>
>> Do każdej cyfry w liczbie 412 dodajmy jeden i otrzymujemy liczbę 523.
>>
>> Zaznaczam że chciałbym aby to poprawne było równie łatwo zrozumiałe
>
> Czasem jest potrzebny kompromis. Na początku uczymy się poprawnych pojęć,
> a później umawiamy się, że będziemy mówić inaczej jeśli to będzie bardziej
> wygodne.
...zresztą w podręcznikach do matematyki wyższej, które raczej trudno
posądzić o brak ścisłości, również stosuje się pewne nie do końca poprawne
umowne zapisy. Dopóki wszyscy wiedzą o co chodzi i nie wprowadza to
nieporozumień, nie ma problemu.
T. D.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |