Dzięki PFRONowi mam handbika :-)))

1. Data: 2005-10-23 14:31:51

Temat: Dzięki PFRONowi mam handbika :-)))
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chciałbym bardzo podziękować PFRONowi za pomoc w zakupie handbika. Pierwszy raz w
życiu dostałem coś co naprawdę mi się przydaje.
W ubiegłym tygodniu Jarek Baranowski przywiózł mi handbika, wózek ten jest bardzo
lekki ok. 12 kg i szybki bez problemów mogę osiągnąć na nim średnią szybkość ponad
20 km/ h.

O ile sam wózek jest bardzo drogi to jego utrzymanie jest bardzo tanie - bo nie
potrzeba do niego paliwa, co przy drożejących cenach benzyny ma zasadnicze znaczenie
;-)

Do wózka aby móc jeździć po mieście i poza zamontowałem komplet oświetlenia, porządne
lusterko boczne, chorągiewkę sygnalizacyjną i mały bagażnik.

W ubiegłą niedzielę 16.10.2005 r. wziąłem udział w pierwszych moich zawodach.
www.awf.wroc.pl/awfnew/news.php?ID=19&A=KG
www.awf.wroc.pl/awfnew/news.php?ID=19&A=JT

Miałem trochę ułatwione zadanie bo nie miałem konkurencji na wózkach ale z drugiej
strony większa cześć biegu (wyścigu) odbywała się po trudnej trasie Wałami
Nadodrzańskimi.
Trase maratonu 8 km. przejechałem w czasie 23minut i 23 sekund.
Liczyłem na czas ok. 20 minut ale jazda po wertepach oraz to, że przyjechałem na
zawody z domu po 36 km. dały taki a nie inny wynik.
Za udział dostałem telefon komórkowy :-) .

Co do samego producenta firmy Magnus, jestem trochę rozczarowany - myślałem, że za
12.000 zł.
dostanę coś lepszego. Znajomi gdy mówię im cenę tego wózka, taki dziwny gest, robią
pukając się w czoło...
Grzechy główne: I zamiast obiecanych 4-6 tygodni czekałem na wózek ponad 16
tygodni!!!
II najważniejszy - firma Magnus nie do końca przyłożyła się do elementów specjalnych
tego wózka - w zamówieniu wspomniałem, że poruszam się o protezach i potrzebne jest
jakieś specjalne rozwiązanie w podnóżkach (mocowaniach na nogi). Zdrowej osobie jest
ciężko skręcać, natomiast protezy podczas skrętu nie poddają się tak jak zdrowe nogi.
Bez protez jazda jest OK.
Powiedziałem co mi leży na wątrobie - teraz trzeba pochwalić, że jestem bardzo
zadowolony z
szybkości i stabilności tego pojazdu oraz ku moim wielkim obawom z wygody siedziska.

Jeszcze raz dziękuję PFRONowi - niech trwa oraz firmie Magnus za najlepszego handbika
na jakim do tej pory jeździłem.
--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl

2. Data: 2005-10-23 15:33:18

Temat: Re: Dzięki PFRONowi mam handbika :-)))
Od: Krzysytof Piotrowski <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Grela (interpio) napisał(a):
> [...]
potrzeba do niego paliwa, co przy drożejących cenach benzyny ma zasadnicze znaczenie

no i jeszcze nie wspomniałeś o rzeczy najważniejszej - "żywotność
silnika takiego pojazdu wcale nie skraca się wraz z wiekiem pojazdu.."

napisz może jak załatwiałeś takowe dofinansowanie - bo ja od pewnego
czasu też 'choruję' na jeden taki produkt

http://www.draisin.com/pl/index.htm

Napisz proszę - jak się za to 'zabrać'!

--

***********
Ukłony

3. Data: 2005-10-23 20:06:21

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysytof Piotrowski" <k...@k...kalisz.pl> napisał w wiadomości

> no i jeszcze nie wspomniałeś o rzeczy najważniejszej - "żywotność
> silnika takiego pojazdu wcale nie skraca się wraz z wiekiem pojazdu.."
Silnik też się starzeje ;-) - a gdy jest spadek ciśnienia jest kłopot z "pompką"

> napisz może jak załatwiałeś takowe dofinansowanie - bo ja od pewnego
> czasu też 'choruję' na jeden taki produkt

Dokumenty potrzebne przy staraniu się o dofinansowanie o sprzęt rehabilitacyjny.

. Wniosek o refundację sprzętu rehabilitacyjnego ze środków PFRON

. Kserokopię orzeczenia o inwalidztwie, KIZ itp.

. Dowody potwierdzające dochody za 3 miesiące wstecz

. Faktura PRO-FORMA lub oferta producenta

. Dobrze mieć zaświadczenie od lekarza ortopedy lub jeszcze lepiej od lekarza
rehabilitanta o potrzebie rehabilitacyjnej korzystania z danego sprzętu
rehabilitacyjnego

. Dużo samozaparcia...

Dostałem dofinansowanie na poziomie 80 % w ramach likwidacji barier w komunikowanu.

> http://www.draisin.com/pl/index.htm
- piękne, trwałe, bezpieczne, wytrzymałe ale za to drogie

4. Data: 2005-10-23 23:37:03

Od: Maciej Bogucki <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Grela (interpio) napisał(a):
[...]

> [...]
12.000 zł.
> dostanę coś lepszego. Znajomi gdy mówię im cenę tego wózka, taki dziwny gest, robią

Wałkuję ten temat od kwietnia, może nie samego handbike ale nietypowego
'poziomiaka'. Większość osób stuka się w czoło słysząc takie ceny. Nota
bene za 400 euro można kupić nie złe auto. Jednak podczas próby robienia
roweru we własnym zakresie okazuje się, że każdy woli wzdychać na brak
pieniędzy i leżeć brzuchem do góry. Sposób finansowania zaproponowany
przez Ciebie Piotrze, nie przyszedł mi do głowy. Prawdopodobnie od rana
będę próbował poznać szczegóły bo teraz serwer PFRON pokazuje jakieś
bzdury, albo będę trzymał kciuki aby ci od księżyca nie ukradli PFRONU i
czekał na kolejny program niwelowania barier komunikacyjnych. Nie mniej
na stronie jakiejś firmy znalazłem notkę, że można ubiegać się o
dofinansowanie z NFZ. MOPS utwierdził mnie w tym twierdząc, że oni dają
jeszcze kilka procent z tego co da NFZ ale babka w samym NFZ'ecie
zrobiła prawie tak duże oczy jak... gdy zjawiłem się tam szukając
informacji.

Z moich obserwacji rynku wynika, że są osoby mogące zrobić ramę z żywic
za kwotę około 4000. Ramy takie są lekkie, wykonane przez osoby znające
już takie konstrukcje a ich zrobienie to 75% prac. Ramy metalowe;
stalowe czy aluminiowe, są na ogół eksperymentalne. Innym problemem jest
zdobycie kół. W Polsce jest chyba tylko jedna firma z Piotrkowa MBL
produkująca boczne piasty z wbudowanymi hamulcami. Jest to jednak filia
chyba duńskiej firmy i cała produkcja idzie na zachód. Słyszałem, że,
koło Ciebie Piotrze, w Trzebnicy jest sklep firmowy Reha-Pola. Jest to
jednak informacja nie sprawdzona, pracownicy mimo kilku obietnic nie
przesłali mi oferty a i dziwnym się wydaje aby firma piotrkowska na
sklep firmowy wybrała miasteczko kilkaset kilometrów od firmy, nie na
trasie Piotrków-Dania. Są to jednak tylko moje przemyślenia. Inne
elementy są do wykonania, lub kupienia w każdym sklepie rowerowym.

Jest kilka firm w kraju handlujących 'dziwnymi' rowerami. Cytowana już
http://www.draisin.com/pl/ wydaje się być pośrednikiem rowerów
spacerowo-parkowych, Magnus to najpoważniejszy, z tych których
znalazłem, producent 'wyczynowców'. Znalazłem też firmę p. Misiarza z
Tychów, mającą dość duży potencjał ale zajmującą się naprawą i
konstrukcją różnego rodzaju sprzętu rehabilitacyjnego. Inni to więksi
lub mniejsi producenci 'garażowo-piwniczni'. Kilka adresów można pobrać
z mojej strony:
http://www.maciej.bogucki.net/index.php?strPodstrona
=interesi.php

[...]

> Jeszcze raz dziękuję PFRONowi - niech trwa oraz firmie Magnus za najlepszego
handbika na jakim do tej pory jeździłem.

Życzę długiej zabawy. :)

5. Data: 2005-10-24 00:18:48

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Bogucki" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jeszcze kilka procent z tego co da NFZ ale babka w samym NFZ'ecie
> zrobiła prawie tak duże oczy jak... gdy zjawiłem się tam szukając

Wciskają Ci kit, bo nie chcą lub nie wiedzą, że możesz uzyskać dofinansowanie na
pozostały sprzęt rehabilitacyjny do 60 %
lub tak jak ja na likwidację barier w komunikowaniu się 80 %.
Na resztę handbika uzyskałem pożyczkę w WBK WZ.
Dobrze by było aby w fakturze było napisane, że jest to rower rehabilitacyjny.
Nie wiem czy z tym dofinansowaniem nie będziesz musiał czekać do nowego roku,
bo środki przeznaczone na ten cel mogły być już wykorzystane.
Ale spróbuj teraz, niektórym instytucjom pod koniec roku zostają nadwyżki budżetowe,
które trzeba "zużyć" - bo się zmarnują.

> Magnus to najpoważniejszy, z tych których
> znalazłem, producent 'wyczynowców'.
Dużego wyboru nie masz, Magnus Warszawa, TROP Kazimierz Leśniewski Gusino koło
Gdańska, Dresain ...

> Życzę długiej zabawy. :)
Dziękuję, może ten sprzęt tak szybko się nie rozleci. Chociaż wczoraj mój znajomy
zauważył w tym moim
nowym pojeździe kilka kolejnych drobnych nieprawidłowości - min. duże luzy w rurze
sterowej oraz w tylnich kołach.

6. Data: 2005-10-24 07:27:51

Od: Maciej Bogucki <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Grela (interpio) napisał:
[...]
> Wciskają Ci kit, bo nie chcą lub nie wiedzą, że możesz uzyskać dofinansowanie na
pozostały sprzęt rehabilitacyjny do 60 %
> lub tak jak ja na likwidację barier w komunikowaniu się 80 %.

I tu jest problem z interpretacją. Zaraz zacznę szuka, ale może ktoś
zna odpowiedź albo widział stronkę na ten temat: Pisałeś wcześniej o
dotacji z PFRON'u na likwidacje barier komunikacyjnych. Dotacja ta jest
ogólnie znana, przyznawana jest na opublikowanych warunkach.
Dofinansowanie z NFZ jest już, przynajmniej dla mnie, mniej jawne. Kiedy
poszedłem po informacje do NFZ, nie było mowy o 'sprzęcie
rehabilitacyjnym' poza wózkami, laskami czy kulami. Jedynym urządzeniem
o którym babka mówiła i było gdzieś tam zbieżne z moimi planami, były
rotory. Stąd moje pytanie: gdzie można o tym poczytać?

[...]

To akurat zawsze można wyregulować ;)

7. Data: 2005-10-24 09:56:57

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy poszedłem po informacje do NFZ, nie było mowy o 'sprzęcie
> rehabilitacyjnym' poza wózkami, laskami czy kulami.
To jest sprzęt typowo medyczny.

> o którym babka mówiła i było gdzieś tam zbieżne z moimi planami, były
> rotory. Stąd moje pytanie: gdzie można o tym poczytać?
Mnie z początku chcieli spławić, chcąc mi wcisnąć, że handbike nie jest sprzętem
rehabilitacyjnym dla mnie, że odpowiednim dla mnie byłby rower na nogi.
Tym trochę się wkurzyłem, do walki o handbika włączyłem miejscową gazetę
"Oleśniczanina" znajomych radnych, żonę burmistrza, wice-burmistrza, pisałem rónież
do samego PFRONu, do fundacji Jolanty Kwasniewskiej i etc.
Nie ma łatwo trzeba walczyć.

Jadę zaraz z Oleśnicy do Kątów Wrocławskich mam nadzieję, że dojadę.

8. Data: 2005-10-26 09:46:20

Od: Krzysytof Piotrowski <k...@k...kalisz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Grela (interpio) napisał(a):
> Użytkownik "Krzysytof Piotrowski" <k...@k...kalisz.pl> napisał w wiadomości

Niestety - przed momentem dzwoniłem do 'mojego' (wielkopolskiego)
oddziału PFRON i niestety nie ma szans na takowe dofinansowanie !
--

***********
Ukłony

9. Data: 2005-10-26 10:36:32

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety - przed momentem dzwoniłem do 'mojego' (wielkopolskiego)
> oddziału PFRON i niestety nie ma szans na takowe dofinansowanie !

No to pozostaje wzięcie pożyczki i pogadanie np. z Mariuszem z Oławy. Kiedyś mi
Mariusz zrobił handbika, który do tej pory jeździ całkiem dobrze www.velogic.pl .
Zaletą pojazdów Mariusza jest to, że są solidnie zrobione i nie rozkręcają się w
czasie jazdy
i mają inną bardzo ważną zaletę ale to już do pogadania z Mariuszem na telefon...

10. Data: 2005-10-26 22:27:48

Od: "JB" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Jeszcze raz dziękuję PFRONowi - niech trwa oraz firmie Magnus za najlepszego
handbika na jakim do tej pory jeździłem.

Witam.
Chciałbym napisać parę słów od siebie.
Przede wszystkim chciałbym publicznie raz jeszcze przeprosić za ten
kilkutygodniowy poślizg. Nasza firma jest dwuosobowa, tak więc gdy urodził mi
się synek przez prawie dwa miesiące nasza firma pracowała na "pół gwizdka".
Teraz także nie jest łatwo, ale staramy się aby dotrzymywać terminów.

Cena.
Rowery tej klasy dostępne na zachód od Odry to koszt 4000-6000 Euro.
Na Targach w Łodzi za przystawkę do wózka tzw."piąte koło" trzeba zapłacić 8000-
13000zł!
Rowery firmy Draisin (ze względu na ciężar bardziej buldożery niż rowery) to
koszt 2000-4000 Euro!

Na pierwszy rzut oka cena wydaje się być wysoka, ale jest to rower do
wyczynowego uprawiania sportu, do startu w maratonach i zawodach na najwyższym
poziomie.
Tydzień temu na Mistrzostwach Polski w Poznaniu na naszych handbike'ach najlepsi
w Polsce zawodnicy zajęli 1,2,3,4,6 i 8 miejsce.
Rama i fotel wykonane są z włókien węglowych i kevlaru, a całość waży tylko
12kg. Wykonanie samej ramy trwa 2-3 tygodnie. Dla porównania rama aluminiowa
spawana jest w ciągu godziny.
Ponadto nasze rowery sprzedajemy oficjalnie, odpowiadamy za ich jakość, płacimy
podatki i VAT, dlatego nie możemy być konkurencyjni z firmami, które tych
podatków nie płacą.

Trzecia sprawa.Mamy następującą zasadę: pomiary klienta u nas w Firmie, a
dostarczenie roweru , na nasz koszt, do domu klienta.
Wizyta klienta u nas jest niezbędna dla prawidłowego doboru geometrii i
wyposażenia, przedstawiamy propozycje rozwiązań technicznych, a klient dokonuje
ich wyboru. Każda niepełnosprawność jest inna, a rower musi być dopasowany
idealnie. Ze względów technicznych nie jest to możliwe poza firmą.
Musimy dobrać takie elementy jak:
1.Rodzaj, kształt i długość korb, kształt i wielkość uchwytów.
2.Rodzaj i wielkość fotela, wysokość i kształt oparcia, typ tapicerki.
3.Pozycja handbiker'a.
4.Rodzaj i kształt podnóżków.
5.Typ osprzętu.
6.Wiele innych elementów i części.
Pan Piotr nie miał możliwości do nas przyjechać i cały handbike skomponowaliśmy
na podstawie formularza.
Formularz sprawdza się przy modelu Birdy (rower rekreacyjny), który ma wiele
regulacji, ale przy rowerze sportowym nie jest to takie łatwe.
Dlatego naciskamy na klientów na wizytę u nas, wszyscy klienci którzy używają
naszych rowerów sportowych (z wyjątkiem Pana Piotra) byli u nas osobiście.

Naszych klientów nie zostawiamy samych, mamy z nimi kontakt i służymy zawsze z
pomocą. Jeśli rower wymaga modyfikacji to je wykonujemy i to na nasz koszt,
chyba, że zakres tych modyfikacji przekracza wcześniejsze ustalenia.
Zdecydowanie łatwiej dokonywać takich modyfikacji gdy klienta wraz z rowerem
możemy gościć w firmie.

Pozdrawiam Panie Piotrze i życzę kolejnych udanych startów w zawodach, choć tak
naprawdę najważniejsze jest to, aby jazda sprawiała przyjemność.

Jarosław Baranowski
www.carbondesign.pl

jezyk migowy
Kola 22" do wozka inwalidzkiego