Dziewanna

41. Data: 2002-06-25 06:00:58

Temat: Re: Dziewanna
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> wrote in news:af7mgf$g7$4@news.tpi.pl:

> [...]
> -odmiany : Cotswold Queen
> Densiflorum
> Pink Domino
> Pyamidatum
> V.bombyciferum(V.lagurus )
> V.longifolium(V.pannosum) - dz.długolistna
> V.phoeniceum - dz.fioletowa
> V.nigrum - dz.pospolita
> V.lychchnitis -dz.firletkowa
> V.thapsiforme (V.densiflorum)- dz. wielkokwiatowa
> V.thapsus - dz. drobnokwiatowa
> V.blattaria -dz. rdzawa
> V.phlomoides -dz.kutnerowata

> J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek

No wlasnie :-))). Na skleroze lista lepsza niz milorzab :-))))))).
Jeszcze tylko V. chaixi, sinuatum i virgatum i mamy kunplet.
A swoja droga: czy ktos wie, gdzie mozna u nas nabyc V. x hybridum Pink
Domino?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

42. Data: 2002-06-25 06:02:47

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> wrote in

> O to tlumaczenie mi chodzilo! Ale czy na pewno rdzawa?
> Nie ma nic wspolnego z cmami? Ja rdzu na niej nie widze:

To juz przerabialismy :-)))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

43. Data: 2002-06-25 10:00:29

Temat: Odp: Dziewanna
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> [...]
[ciach]

> No wlasnie :-))). Na skleroze lista lepsza niz milorzab :-))))))).
> Jeszcze tylko V. chaixi, sinuatum i virgatum i mamy kunplet.

Ja się pogubiłam:-( Ta, którą można z łąki sobie przesadzić i potem się już
ma (czyli, innymi słowy, to, czego kilkadziesiąt siewek w tej chwili rośnie
u mnie w malinach) to jak się nazywa?

Pozdrawiam, Basia.

44. Data: 2002-06-25 10:22:38

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
już
> ma (czyli, innymi słowy, to, czego kilkadziesiąt siewek w tej chwili

Dziewanna????
Pozdrawiam :-)
Janusz

45. Data: 2002-06-25 12:54:31

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> wrote in

> To juz przerabialismy :-)))

Faktycznie, acz w swoim czasie nie dotarly do mnie wszystkie posty :-(
Dziekuje, poprawie na swojej stronie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

46. Data: 2002-06-26 06:00:55

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in

> rośnie
>
> Dziewanna????
> Janusz

Ogolnie Janusz ma 100% racji.
A co do uszczegolowienia:
- jesli jest prawie lub zupelnie gola, to to bedzie V. nigrum
- jesli ma kutner, to bedzie prawdopodobnie V. thapsus (kwiaty 1-2 cm
srednicy) lub V. densiflorum = V. thapsiforme (kwiaty 3-5 cm srednicy).
Pozostale dzikie lub zdziczale gatunki sa rzadsze.
Z jakiej laki ja wykopalas? I w ktorej czesci Polski?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

47. Data: 2002-06-26 08:01:07

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...

> Ogolnie Janusz ma 100% racji.

Zawsze tak przypuszczałem, tylko inni o tym nie wiedzieli :-)))
Widzisz Bogusław jakie damy potrafią być wnikliwe? Ucz się od nich
prawidłowych ocen! :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

48. Data: 2002-06-26 10:13:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pozostale dzikie lub zdziczale gatunki sa rzadsze.
> Z jakiej laki ja wykopalas? I w ktorej czesci Polski?

Primo, nie ja wykopywałam. Któraś z sąsiadek. Na pewno na południu (wiem,
dość nieprecyzyjne:) ). Może w okolicach Krakowa, może koło Suchej
Beskidzkiej.
Kutneru na bardzo dużo, szczególnie młode liście w pierwszym roku /rozeta/,
poem jest go jakby mniej.

Pozdrawiam, Basia.

49. Data: 2002-06-26 10:37:15

Temat: Re: Odp: Dziewanna
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in

> [...]
> Suchej Beskidzkiej.
> Kutneru na bardzo dużo, szczególnie młode liście w pierwszym roku

Na poludniu Polski moze jeszcze byc V. lychnitis - Dz. firletkowa (np. w
Ojcowie jest duzo). Kwiatostan ma silnie porozgaleziany i takie bialawe
kwiatki z owlosionymi na bialo nitkami precikow. Jezeli Twoje maja
normalnie zolte kwiatki, to pozostaja do wyboru dwie obkutnerowane. Zmierz
im srednice kwaitkow i juz :-))))).
Pozdrownienia - Ewa Sz.

50. Data: 2002-06-26 13:43:41

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> - jesli ma kutner,

Niech sie doksztalce. Co to jest kutner?

Pozdrowienia,
Michal

--

Malwa letnia