Dzisiaj 18.10

11. Data: 2006-10-18 18:13:14

Temat: Re: Dzisiaj 18.10
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

darkblue napisał:

> no globalnie to ja tez prawie 50. po polowie z bialych i polowa red. jak
> przechowujesz ? w butlu czy do butelek ?

> poczekam z 2 dni jeszcze. niech oddycha i nabiera sil. jak nie zajdzie
> proces fermentacji to dodam nowe drozdze.

w 5 litrowych buklaczkach zamykanych taka metalowo-gumowa obrecza cos
jak kiedys oranzada albo dzisiejsze piwo grolsch tyle ze wieksze...
10 takich buklaczkow srednio w ciagu roku...
bol jest bo jak ktos ma ochote na wino to na jeden raz 5 litrow wina
schodzi...;)
jak juz dzis gadalem z Jerzym (pansl) brakuje mi w ostatnich latach
glogu i bzu...
pozdrawiam i podejrzewam ze to musi byc wina drozdzy...
Mars

12. Data: 2006-10-18 18:16:18

Od: "Hasky" <baj baj@onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[-------------------]
> Pewnie. Czy tę pożywkę gorącą wlałeś do drożdży? Bo może zaparzyłeś je.
> Pożywka to nawóz fosforowy i azotowy, cukier sam dodajesz. Do butelki
> dodajesz cukier, szczyptę pożywki drożdże i wodę lub sok, temperatura nie
> może być wyższa niż 24°. Resztę pożywki dajesz po wlaniu matki drożdżowej
do
> balonu, inaczej zadziałają drożdże dzikie i to one ją "zjedzą".

Już teraz wiem gdzie skrzaniłem, śliwowice....

Ale Jerzy pytam? wino z wiśni [sok plus wiśnia bez pestek] wyszło z bardzo
małym
procentem ma około 9%,
Co zrobić, to jest z tego roku butle 40l.i wyszło za słodkie.słabe i
czasami jeszcze bulknie...

13. Data: 2006-10-18 18:51:53

Od: "Hasky" <baj baj@onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Hasky" <baj baj@onet.pl> wrote in message

> Dolać bardzo dobrego rektyfikowanego spirytusu (nie pijasz już
Niemiroffa?).

Przed chwil chodzilem do piwnicy, i ono jeszcze bulkocze, mysle dac jemu na
razie spokoj.
miałes na mysli Smirnowa....lub nalewke na kosciach..he he he..

14. Data: 2006-10-18 20:24:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2006-10-19 08:31:19

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
do
> balonu, inaczej zadziałają drożdże dzikie i to one ją "zjedzą".

a nie robiliscie nigdy wina bez dodaania drozdzy?
Ja robilerm kiedys z wisni i wyszlo super... (choc podobno dzikie drozdze
mialy dac max 9% alkoholu)
Wiem ze z winogron tez tak mozna (pod warunkiem ze nie zabiles drozdzy
wlasnie za ciepla pozywka)

16. Data: 2006-10-19 10:24:57

Od: "Hasky" <baj baj@onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> mialy dac max 9% alkoholu)
> Wiem ze z winogron tez tak mozna (pod warunkiem ze nie zabiles drozdzy

Mam pytanie jak długo ma fermentować to wino z wiśni,
Wczoraj chciałem przeląc, ale fermentuje dalej...no i faktycznie ma około
9%.
Nie dawałem żadnych drożdży, poradził sąsiad,
Paczkę rodzynek żaląc ciepła przygotowana woda z cukrem, około litra,
Po dwóch dniach zaczęło fermentować, to dodałem do butla z wiśniami bez
pestek z woda z cukrem.
Z początku sino fermentowało, teraz mini mini, myślę ze zrobiłem błąd,
Wynosząc butle do piwnicy.......Jan2...

17. Data: 2006-10-19 10:37:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Wiem ze z winogron tez tak mozna (pod warunkiem ze nie zabiles drozdzy
> wlasnie za ciepla pozywka)

Pożywkę w szklance na 30l moszczu? Mógłby wlać nawet wrzącą, Misku...

18. Data: 2006-10-19 14:58:11

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pożywkę w szklance na 30l moszczu? Mógłby wlać nawet wrzącą, Misku...

no 2wlasnie. mysle ze to wina drozdzy.. musialy byc jakies felerne. dzie
kupilem nowa porcje BURGUND. jesli do jutra nie drgnie nic to poprawie nimi.
i zobaczymy co bedzie.

19. Data: 2006-10-20 07:24:12

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hasky" <baj baj@onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pestek z woda z cukrem.
> Z początku sino fermentowało, teraz mini mini, myślę ze zrobiłem błąd,

Byc moze maja za zimno ..
ale ja bym czekal dopoki babluje...

20. Data: 2006-10-20 12:17:35

Od: "Hasky" <baj baj@onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[----------]

> Byc moze maja za zimno ..
> ale ja bym czekal dopoki babluje...

Tak zrobiłem,. ale wziałem z piwnicy, i dałem do suteryny, [gdzie jest
ciepło-okolo 17 stopni]
Fernentacja wzrosła, i czekam?
Mysle ze na swieta bedzie oky.

przepsiy na kolacje z rodzicam