Dzisiejszy obiad- jaki sos?

1. Data: 2002-09-09 09:33:39

Temat: Dzisiejszy obiad- jaki sos?
Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam poniedzialkowo!

Obudzilam sie dzis z zamiarem zrobienia smacznego
warzywno-ryzowo-kurczakowego obiadu. W slupki pokroilam- marchewke,
pietruszke korzen, por, papryke czerwona i zolta i grzybki mun. Podsmazylam
tak, ze sa pol-surowe chrupiace. Do tego przygotowalam wczesniej kurczaka
wg. przepisu z forum www.dzieckoinfo.com tj. pokroilam kurczaka w kostke i
na noc wlozylam w nastepujaca marynate:
kieliszek wodki, 2-3 zabki czosnku rozgniecione, lyzka miodu, pol lyzeczki
imbiru, 3 lyzki sosu sojowego, sol i pieprz. Kurczaka usmazylam i wyszedl
przepyszny, ta marynata to cudo kulinarne.
I tu pojawia sie problem. Jakim sosem polaczyc warzywa z kurczakiem i ryzem?
Czy ktos moglby mi pomoc?

Serdecznie dziekuje i pozdrawiam,

Niteczka

1. Data: 2002-09-09 12:18:53

Temat: Re: Dzisiejszy obiad- jaki sos?
Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> porownaj Twoje dzielo z moim starym przepisem na chinszczyzne cudnosci.
> Zaraz wlepie ja z archiwum...:

Przepis znam, mam wydrukowany i ukrywam skrzetnie w mej czerwonej teczce z
przepisami:)

Pozdrawiam,

Niteczka

1. Data: 2002-09-09 12:26:46

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym do tak pracowicie i z namaszczeniem przygotowanego kurczaka to bron
Boze nic :-).Chyba,ze te marynate podgrzac to sie zagesci i nie bedzie juz
dodatkowych aromatow w tym bogatym zestawie.

Artur

.pl...

1. Data: 2002-09-09 14:11:55

Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koniec koncow podlalam warzywka sosem sojowym, pochililam i jest mniam
mniam:)) Samo mieso nadalo smak odpowiedni.

Niteczka

1. Data: 2002-09-10 12:05:18

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktos moglby mi pomoc?
> Niteczka

porownaj Twoje dzielo z moim starym przepisem na chinszczyzne cudnosci.

CHINSZCZYZNA CUDNOSCI Joli L-L

Potrzebny:
ryz PARBOILED- to ryz bardzo sypki, waski- nikt go nie moze zle ugotowac,
zawsze ziarenka sa osobno, gotowac w duzej ilosci osolonej wody;

mieso kurczaka( pokroic w kostke-wystarczy podwojna piers ale nie musi
to byc piers i zabejcowac (minimum 20 min)w nastepujacych skladnikach:
20 gr.wodki(lub sherry lub sake) skropic mieso + sos
sojowo-grzybowy ((soya and mushroomsauce-firmy Tao Tao)-jest w
kazdym sklepie-koniecznie musi byc ten aromatyzowany grzybami +1
lyzka stolowa ciemnego miodu(ostatecznie troche cukru jak nie ma miodu) + 1
lyzka plaska maki ziemniaczanej+ kilka zabkow czosnku(zmiazdzyc).Z tym
wszystkim przemieszac mieso.

Grzybki suszone Mun 2-3 sztuki namoczyc ,jak zwieksza swoja objetosc
pokroic w kostke.

Pokroic:
cebula(1szt)- w piorka
seler-w słupki(podobna wielkosc co cebula )
pietruszka korzen- w słupki (ilosc jak seler)
papryka czerwona - w kostke (mala lub pol duzej)
kielki sojowe (malutka puszka-200gr-odsaczyc)
kukurydza (poł puszki)
mozna ananas (w kostke trzy krazki)

Smazyc w woku (ja na patelni ),w/g kolejnosci dokładac do patelni na gorącym
tłuszczu:
1 cebula + pietruszka + seler + grzybki mun
chwile przesmazyc i dodac do tego
2 mieso- tez chwile( 2-3 min) smazyc potem
3 czerwona papryke chwile razem wszystko przesmazyc
i na koniec dodac trochę przecieru pomidorowego +imbir do smaku + sol +
pieprz cayenne
oraz kielki, kukurydze i ananas.Wymieszac i wylozyc na wczesniej
ugotowany ryz.

pycha, pychotka Jola L-L

1. Data: 2002-09-10 20:18:54

Od: "Mr Dry" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Droga niteczko:)

Czy mogłabyś zdradzić mi tajemnicę ja to zrobiłaś? Mam ten problem od bardzo
dawna i nie przypuszczałem że ktoś go rozwiązał. Mianowicie:
Budzę się rano i mam ogromną ochotę ugotować coś pysznego ale okazuje się że
do tego czegoś potrzebne bło jakieś działenie wczoraj wieczorem - np
namoczyć kurczaka w zalewie. I klops! nici z potrawy :(

;)))))))))))))))

serdeczne pozrowienia
Robert

1. Data: 2002-09-11 09:56:47

Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do tego czegoś potrzebne bło jakieś działenie wczoraj wieczorem - np
> namoczyć kurczaka w zalewie. I klops! nici z potrawy :(

Tak naprawde to wystarczy moczyc takiego kurczaka w marynacie przez godzine,
ale ze ja i luby lubimy czosnek super power to mieso wyladowalo na cala noc
w marynacie cuchnacej niezwykle...ale dajacej rewelacyjny efekt. Ogolnie to
staram sie planowac dzien wczesniej obiady.....

Pozdrawiam serdecznie:))

Niteczka

papryka
tunczyk i ananas