Dziurawiec dawka dobowa

1. Data: 2004-03-03 22:22:42

Temat: Dziurawiec dawka dobowa
Od: "meteo" <n...@h...uk> szukaj wiadomości tego autora

Witam, w kilku miejscach w sieci znalazlam takie oto dane dot.dawkowania
dziurawca w leczeniu depresji:

" W badaniach wzięło udział prawie 2 tys. pacjentów, którzy przyjmowali
codziennie przez 2-6 tygodni 300-600 mg wyciągu alkoholowego z dziurawca."

albo:

"Wyciąg alkoholowy z dziurawca podawany zwykle 3 x dziennie po 300 mg,
stosowany zazwyczaj od 4 do 6 tygodni ..."

Tymczasem nabylam w aptece kapsulki pod tytulem "HYPERHEBRA" (dziurawiec) i
na opakowaniu jest napisane, ze jedna kapsulka zawiera min. 0,13mg hiperycyn
i dawkuje się to 1-2tabl 3x dziennie. Czyli dzienna dawka wg producenta to
jakies 0,39-0,78mg?! Jak to rozumieć? Czy to ja cos myle, czy ktos popelnil
byka albo cos sciemnia?

Pozdr!

2. Data: 2004-03-05 18:09:48

Temat: Re: Dziurawiec dawka dobowa
Od: "Ewa" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakies 0,39-0,78mg?! Jak to rozumieć? Czy to ja cos myle, czy ktos popelnil

A może ta różnica wynika z tego, że w jednym wypadku jest wyciąg - płynny - w
którym większość stanowi rozpuszczalnik, a w tabletkach jest podana zawartość
substancji czynnej? hę?
A tak poza tym, to dziurawiec - owszem, poprawi nastrój, ale to w bardzo
łagodnych przypadkach. Leczeniem depresji powinien sie zająć psychiatra i
niestety przy użyciu silniejszych środków.
Poza tym radzę zwrócić uwagę na interakcje tego "dziurawca" z innymi lekami i
inne działania niepożądzane.

Marskosc watroby
Remicade - doświadczenia
UWAGA!! Informacja dla pacjentów z chorobami watroby i przewodu pokarmowego
Pamifost 90
Szukam pomocy z genetyki!!