Szukam pomocy z genetyki!!

1. Data: 2004-03-03 20:15:48

Temat: Szukam pomocy z genetyki!!
Od: "Napalm" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest wzajemna relacja pomiedzy genotypem a fenotypem

2. Data: 2004-03-03 20:35:27

Temat: Re: Szukam pomocy z genetyki!!
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Mar 2004, Napalm wrote:

> Jaka jest wzajemna relacja pomiedzy genotypem a fenotypem

nie jest to pytanie do teologa lub filozofa ?

P.

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2004-03-03 20:52:04

Od: "Asia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Napalm" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> Jaka jest wzajemna relacja pomiedzy genotypem a fenotypem

fenotyp zależy od genotypu ale także do czyników zewnętrznych np. środowisko
natomiast fenotyp nie wywiera wpływu na genotyp (bezpośredniego) choć według
mnie w aspekcie ewolucyjnym tak

4. Data: 2004-03-03 22:00:26

Od: eclipse <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Asia:

> fenotyp zależy od genotypu ale także do czyników zewnętrznych np. środowisko
> natomiast fenotyp nie wywiera wpływu na genotyp (bezpośredniego) choć według
> mnie w aspekcie ewolucyjnym tak

Co do pierwszego stwierdzenia - zgadzam się z Panią. Co do drugiego - nie
ograniczałbym sie wyłącznie do aspektu ewolucyjnego. W sensie jednostkowym
widoczny jest ów wpływ np. w mutagennym działaniu przeróżnych związków
chemicznych, czynników fizycznych lub biologicznych.

Pozdrawiam.

--
[ eclipse(at)post.pl ] [ +48 609 676 178 ]
[ ..but the sun is eclipsed by the moon.. ]

5. Data: 2004-03-05 13:33:32

Od: eclipse <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze eclipse:

> [...]
> widoczny jest ów wpływ np. w mutagennym działaniu przeróżnych związków
> chemicznych, czynników fizycznych lub biologicznych.

Rozpędziłem się nieco, ale na szczęście Pani Asia zwróciła mi uwagę -
oczywiście zmiany w fenotypie pod wpływem mutagenów nie powodują zmian z
genotypie, ale zachodzą "równolegle".

--
[ eclipse(at)post.pl ] [ +48 609 676 178 ]
[ ..but the sun is eclipsed by the moon.. ]

nadczynność tarczycy
Jak sadzicie co mi jest pomozcie.
tabletki antykoncepcyjne - skutki uboczne
Stan podgorączkowy? Ząbki, zatoki?
Plombowanie, dentysta