Dzwonek bezprzewodowy

1. Data: 2005-03-09 12:41:41

Temat: Dzwonek bezprzewodowy
Od: VB <n...@p...ed> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Rozmieszczenie pokoi w domu mam takie, ze pokoj w ktorym najczesciej
przebywam znajduje sie obrazowo mowiac "na koncu", do drzwi
wejsciowych jest dosc daleko. Problem jest ten natury, ze zarowno
dzwonek do drzwi jak i domofon sa tradycyjnie przy wejsciu, a ze sa
daleko to nie ma zadnej mozliwosci ich uslyszenia.
Zastanawiam sie nad czyms w rodzaju dzwonka bezprzewodowego podpietego
do domofonu. Czyli zalozenie jest takie ze domofon ktory juz dziala
pozostaje tak jak jest, a dodatkowo gdy ktos dzwoni, dzwoni takze
dodatkowy dzwonek u mnie w pokoju. Rozgladalem sie na allegro, ale tam
dostepne sa tylko takie z przyciskami na baterie i dzwonkami na
baterie lub do pradu. Na pewno rozwiazanie na baterie odpada, to ma
byc cos na stale podlaczone do domofonu.

Czy ma ktos pomysl jak to rozwiazac? Czy to w ogole mozliwe? Istnieja
tego typu rozwiazania gotowe, czy moze spytac jakiegos elektryka o
mozliwosc przerobienia tych zestawow o ktorych wspomnialem?

Z gory dziekuje za pomoc.

Pawel

2. Data: 2005-03-09 14:44:00

Temat: Re: Dzwonek bezprzewodowy
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 9 Mar 2005 13:41:41 +0100 I had a dream that VB <n...@p...ed> wrote:
>baterie lub do pradu. Na pewno rozwiazanie na baterie odpada, to ma
>byc cos na stale podlaczone do domofonu.

No to jak ma być bezprzewodowy, jak ma być podłączony na stałe do domofonu?
Chcesz to mieć na baterie i łączność po radiu zapewnić? :)

--
Grzegorz Janoszka

3. Data: 2005-03-10 11:22:03

Od: VB <n...@p...ed> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9-3-2005 o godzinie 15:44, Grzegorz Janoszka napisal(a):

> No to jak ma być bezprzewodowy, jak ma być podłączony na stałe do domofonu?

Bezprzewodowa ma byc lacznosc miedzy dzwonkiem u mnie w pokoju a
nadajnikiem w jakis sposob podlaczonym do domofonu.

> Chcesz to mieć na baterie i łączność po radiu zapewnić? :)

Wlasnie nie chce na baterie. Dzwonek w pokoju powinien byc podlaczony
do pradu, widzialem takie modele na allegro. Problem w nadajniku ktory
w kazdym modelu jest na baterie. Wiec zakladajac przerobke takich
zestawow problemy sa dwa - stale zasilanie tego co jest normalnie na
baterie i jakies podlaczenie tego pod domofon, by dzwonilo wtedy gdy
domofon dzwoni.

I wlasnie nie wiem czy jest mozliwe takie przerobienie tych dzwonkow z
wlacznikami na baterie by jakos to wspolpracowalo z domofonem, czy tez
nie jest to mozliwe i powinienem szukac zupelnie innego rozwiazania.

Pawel

4. Data: 2005-03-10 11:25:52

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "VB" <n...@p...ed> napisał w wiadomości

> [...]
> tez
> nie jest to mozliwe i powinienem szukac zupelnie innego rozwiazania.

Jest to możliwe, ale trzeba rzeźbić, potrzebny ci jakiś elektronik
(nie elektryk!) hobbysta, który się tym zajmie.

J.

5. Data: 2005-03-10 12:43:51

Od: VB <n...@p...ed> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-3-2005 o godzinie 12:25, Jarek P. napisal(a):

> Jest to możliwe, ale trzeba rzeźbić, potrzebny ci jakiś elektronik
> (nie elektryk!) hobbysta, który się tym zajmie.

Dziekuje, popytam w takim razie.. Czyli jak rozumiem nie ma innych,
sensowniejszych rozwiazan tego problemu?

Pawel

6. Data: 2005-03-10 13:04:03

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje, popytam w takim razie.. Czyli jak rozumiem nie ma innych,
> sensowniejszych rozwiazan tego problemu?

Prostych i jednocześnie bezprzewodowych - nie.
Trzebaby kombinować albo z wymianą dzwonka i unifonu domofonowego na
jakiś systemowy, co by było i kosztowne i trudne do znalezienia w
wersji zgodnej z domofonem działającym u ciebie, albo zrezygnować z
bezprzewodowości i pociągnąć do pomieszczenia, gdzie ma być
sygnalizacja kabel. Wtedy dzwonek do drzwi po prostu dajesz drugi
równolegle po tym kablu, a domofon - to już zależy od jego
konstrukcji, ale potrzebna byłaby niewielka przeróbka unifonu, tak,
żeby przysygnale wywołania np. również włączał ten wyniesiony dzwonek.
też do jej wykonania raczej elektronik hobbysta byłby potrzebny.

Ewentualnie... przyszło mi jeszcze do głowy, może spróbuj popytać
gdzieś na jakiejś grupie/forum poświęconej osobom niepełnosprawnym,
może są jakieś prosto dołączane zewnętrzne sygnalizatory do domofonów,
dzwonków itp?

J.

7. Data: 2005-03-10 13:13:31

Od: VB <n...@p...ed> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10-3-2005 o godzinie 14:04, Jarek P. napisal(a):

> [...]
> gdzieś na jakiejś grupie/forum poświęconej osobom niepełnosprawnym,
> może są jakieś prosto dołączane zewnętrzne sygnalizatory do domofonów,

Sprobuje pojsc tym tropem, serdeczne dzieki za pomoc.

Pawel

poszukuje ramki do zabudowy do mikrofali Bosch
Styl japoński [wschodni]
Rolety rzymski
wykończenie po wstawieniu drzwi
[SPAM] Sprzedam alarmowy aparat telefoniczny