Eksperymenty psychologiczne a narodowość

1. Data: 2019-04-16 00:03:15

Temat: Eksperymenty psychologiczne a narodowość
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do Jakuba: jest eksperyment Ascha:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksperyment_Ascha
Jak sobie w nim radzą Twoi Japończycy?
Przypuszczam że najgorzej na świecie ;-)

2. Data: 2019-04-16 04:52:11

Temat: Re: Eksperymenty psychologiczne a narodowość
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 kwietnia 2019 00:03:12 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
> Pytanie do Jakuba: jest eksperyment Ascha:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Eksperyment_Ascha
> Jak sobie w nim radzą Twoi Japończycy?
> Przypuszczam że najgorzej na świecie ;-)

Co ty sugerujesz?

Popularne wyzwisko ?? Baka - oznacza po japońsku durnia, dzbana. Jest to rzeczownik
pochodzący od frazy ????????? shika o sashite uma to nasu - pokazywać palcem jelenia
i mówić że to koń.

"W ósmym miesiącu tego roku w dniu oznaczonym znakami ki­-hai Czao Kao, który
planował przewrót, lecz obawiał się, że urzędnicy nie okażą mu posłuszeństwa,
przeprowadził następującą próbę.
Wziął jelenia i składając go Drugiemu Cesarzowi w darze powiedział:
- Oto koń.
Drugi Cesarz odparł ze śmiechem:
- W błędzie jesteś, Radco Stanu! Bierzesz jelenia za konia! Zapytano więc
obecnych. Jedni milczeli, inni twierdzili, że jest to koń, aby się przypodobać
Czao Kao. Nieliczni tylko mówili, że to jeleń. Czao Kao potajemnie posłużył się
prawem przeciw tym, którzy mówili, że to jeleń.
Po tym wydarzeniu urzędnicy bali się Czao Kao."

Sima Qian - Zapiski historyka, Roczników rozdz. 6.

3. Data: 2019-04-16 08:56:09

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.04.2019 o 04:52, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Popularne wyzwisko ?? Baka - oznacza po japońsku durnia, dzbana. Jest to rzeczownik
pochodzący od frazy ????????? shika o sashite uma to nasu - pokazywać palcem jelenia
i mówić że to koń.

Ale ciekawy jestem, czy były takie badania.
Przypuszczam że najmniej oportunizmu wykazują Polacy.

4. Data: 2019-04-16 18:49:17

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
palcem jelenia i mówić że to koń.

> Ale ciekawy jestem, czy były takie badania.
> Przypuszczam że najmniej oportunizmu wykazują Polacy.

E tam, po porostu brak asertywności:) Miękka faja, bezjajeczność, nawet nie cienkie
tylko cieńkie Bolki etc.

5. Data: 2019-04-16 18:52:51

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.04.2019 o 18:49, b...@g...com pisze:
> [...]
palcem jelenia i mówić że to koń.

> E tam, po porostu brak asertywności:) Miękka faja, bezjajeczność, nawet nie cienkie

A wiesz chociaż co znaczy oportunizm? ;-)
tak jakby ktoś kto uważa że się opiera władzy rzekł : ja bynajmniej
jestem oportunistą!

6. Data: 2019-04-19 18:39:19

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 kwietnia 2019 18:52:51 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
cienkie tylko cieńkie Bolki etc.

> A wiesz chociaż co znaczy oportunizm? ;-)
> tak jakby ktoś kto uważa że się opiera władzy rzekł : ja bynajmniej

Oportunista jest sprytniejszy od osoby mało asertywnej:)

Notre Dame odchodzi wraz z kulturą łacińską.
Doniesienie o możliwości popełnienia przestępstwa VAT-owskiego przez T-mobile.
Us congress hearing of maan alsaan Money laundry ???? ????????? ????? ??????? ????????? ??? ??????
Wałęsa - największe kłamstwo sierpniowych dni.
Przemoc adminów Sieci, ciąg dalszy historii.