Ekspres do kawy

1. Data: 2007-01-19 16:37:46

Temat: Ekspres do kawy
Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Na pewno pytanie było stawiane, ale w tym roku chyba jeszcze nie :-)
Przejrzałem kilkadziesiąt ostatnich nagłówków i brak takiego...

A więc:

jaki ekspres do kawy?

Oczywiście pytanie dotyczy expresów ciśnieniowych, nie przelewowych.
Może podpowiecie, jakim producentem się zainteresować?
Może wręcz konkretne modele podsuniecie?

Zupełnie nie siedzę w temacie, "od zawsze" pijam zwykłą "parząchę", lecz
ostatnio m.in. wątroba woła o litość. Więc postanowiłem jej ulżyć, m.in.
poprzez "lżejszą" odmianę kawusi. Produkt zwany "kawą rozpuszczalną"
zupełnie jest przeze mnie nieprzyswajalny, więc jeśli już - to tylko ekspres
ciśnieniowy.

Czy za kwotę max 700 zł można kupić urządzenie, z którego będzie się
zadowolonym?
Dobrze byłoby, gdyby można było używać kawy ziarnistej, a nie od razu
mielonej.
Jakieś bajery typu 'cappucino' mnie nie interesują zbytnio - chodzi o dobrą,
mocną kawę.
Podpowiecie?

Z góry dzięki
Pozrawiam

2. Data: 2007-01-19 17:01:11

Temat: Re: Ekspres do kawy
Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"be_er" <b...@n...gazecie.pl> wrote in message
> Jakieś bajery typu 'cappucino' mnie nie interesują zbytnio - chodzi o
> dobrą, mocną kawę.
> Podpowiecie?

Saeco jest dosc porzadną marką.Szukaj w archiwum, duzo było na ten temat.
Licz sie jednak z tym,ze zaden ekspres nie zrobi ci porządnej kawy z byle
jakiej kawy mielonej.

pozdr

cherokee

3. Data: 2007-01-19 18:41:54

Od: Mariusz Balik <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

be_er napisał(a):

> Czy za kwotę max 700 zł można kupić urządzenie, z którego będzie się
> zadowolonym?

Za 570 pln kupiłem Saeco Armonia i jestem bardzo zadowolony.

> Dobrze byłoby, gdyby można było używać kawy ziarnistej, a nie od razu
> mielonej.

Brak tej funkcji w ekspresie rekompensuje młynek żarnowy i wszystko gra
:)Na forum Caffe Prego jest przepis na dobre espresso: zwykły ekspres +
dobry młynek :)
http://kawa-online.com/
> Jakieś bajery typu 'cappucino' mnie nie interesują zbytnio - chodzi
o dobrą,
> mocną kawę.
Pozdrawiam
M.B.

4. Data: 2007-01-20 03:38:16

Od: "Grzesiacz" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "be_er" <b...@n...gazecie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Zupełnie nie siedzę w temacie, "od zawsze" pijam zwykłą "parząchę", lecz
> ostatnio m.in. wątroba woła o litość. Więc postanowiłem jej ulżyć, m.in.

Kawa z ekspresu cisnieniowego nie jest wcale "lzejsza" odmiana.

> [...]
ekspres
> ciśnieniowy.
>
> Czy za kwotę max 700 zł można kupić urządzenie, z którego będzie się

ja uzywam ekspresu m-ki KRUPP. Szczerze mowiac nie moge narzekac. Jest to
ekspress duo + bajery, kawe parzy przyzwoicie, chociaz rodzaj kawy bedzie tu
mial duze znaczenie.
pzdr
Grzesiacz

5. Data: 2007-01-20 09:03:14

Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzesiacz" napisał:

> Kawa z ekspresu cisnieniowego nie jest wcale "lzejsza" odmiana.

Ups...
No tuś mnie zaskoczył.

Na pewno jest tak, jak piszesz? :(
To byłaby mało fajna wiadomość... wychodziłoby więc na to, że trzebaby po
prostu z kawy zrezygnować albo zdecydowanie ją ograniczyć.

Znowu trzeba 'pogóglować' ;-)

6. Data: 2007-01-20 12:05:36

Od: "Grzesiacz" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To byłaby mało fajna wiadomość... wychodziłoby więc na to, że trzebaby po
> prostu z kawy zrezygnować albo zdecydowanie ją ograniczyć.
Sprobuj zmienic rodzaj kawy. W polsce tego nie spotkalem niestety, ale w
Niemczech w Rossmanie masz specjalne rodzaje kaw tzw. "lagodnych".
pzdr
Grzesiacz

7. Data: 2007-01-23 07:18:02

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Jan 2007 13:05:36 +0100, Grzesiacz napisał(a):

> Sprobuj zmienic rodzaj kawy. W polsce tego nie spotkalem niestety, ale w
> Niemczech w Rossmanie masz specjalne rodzaje kaw tzw. "lagodnych".

Wypróbowałem wiele gatunków poszukując kawy w miarę łagodnej. Jak dotąd
najlepsze okazały się różne rodzaje Astry. Niestety nie są najtańsze i nie
wszędzie można je dostać. Ja kupuję w Makro. Wypróbujcie, może któryś z
gatunków Astry będzie wam pasował.

8. Data: 2007-01-23 09:38:22

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jureq napisał(a):

> [...]
> wszędzie można je dostać. Ja kupuję w Makro. Wypróbujcie, może któryś z

Niemcom furczy jaka kawę piją. Zazwyczaj tandetną robustę.
Spróbuj się rozejrzeć za kawą oznaczoną 100% Arabica.
Generalnie kawa ma tylko 2 gatunki - robusta - ciężka, a przy mocnym
sparzeniu kwaśna oraz Arabica - łagodniejsza i niestety droższa.
Osobiście polecałabym Sati, Lavazzę i moją ulubioną Gevalię. Można kupić
w lepszych delikatesach albo (co sama praktykuję) u handlarzy na rynku.

E.

9. Data: 2007-01-23 15:34:59

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

E. schrieb:

> Niemcom furczy jaka kawę piją. Zazwyczaj tandetną robustę.
> Spróbuj się rozejrzeć za kawą oznaczoną 100% Arabica.

No nie wiem. W każdym sklepie masz i Robustę i Arabicę.

Waldek

10. Data: 2007-01-23 19:07:48

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> No nie wiem. W każdym sklepie masz i Robustę i Arabicę.

U nas też. A jednak najpopularniejsze to Tchibo i Jacobs, które obok
arabiki nawet nie leżały. A ichni Markus to sama nie wiem do czego sie
nadaje, ale na pewno nie do picia.

E.

Wszyscy jesteśmy Panslavistami
Oliwa z oliwek -plesn?