Ekspres do kawy

1. Data: 2011-11-07 08:33:53

Temat: Ekspres do kawy
Od: Krzysiek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukając opinii w porównywarkach cen mam wrażenie, że większość wpisów
jest dziełem działów handlowych firm... Może tutaj nie zaglądają :)

Szukam ekspresu ciśnieniowego, ręcznego w cenie do 700 zł. do typowo
domowego użytku (tylko kilka kaw dziennie).

Póki co wybór padł na Delonghi ECO 310 za ok. 600 zł. w sklepach
internetowych (w media markt cena 999 zł.).
Czy ktoś go ma może, czy może jest coś lepszego w tej cenie?

2. Data: 2011-11-07 08:54:31

Temat: Re: Ekspres do kawy
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 7 listopada 2011, 09:33:53 UTC+1 użytkownik Krzysiek napisał:
> [...]
> internetowych (w media markt cena 999 zł.).
> Czy ktoś go ma może, czy może jest coś lepszego w tej cenie?
Wśród maniaków kawy panuje opinia że w cenie do 700 zł to trudo kupić jest młynek.
Ja moge opowiedziec Ci moja historie, zywklego pijacego kawe goscia (maks 5 kaw
dziennie, zwykle 2-3).
Najpierw kupilem ekspres za 300 czy 400 zl, kawa byla dobra ale byl strasznie wolny a
kawa malo goraca.
Kupilismy wiec drugi (reczny wlasnie), bodajze Bosh. Zona sama sobie w nim kawy robic
nie chciala bo za duzo paprania. Po jakims czasie dostalem od niej mlynek do kawy i
"odkrylismy" dramatyczna roznice w smaku kawy swiezo mielonej, ale komplikacja
zrobienia kawy wzrosla. W efekcie pilismy kawe z ekspresu w sobote i/lub niedziele bo
tylko wtedy wystarczalo czasu na cermonial.
3 lata tamu kupilismy stosunkowo niedrogi ekspres Delonghi (~1200zł) ale w pelni
automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.

--
ZZ@private

3. Data: 2011-11-07 13:00:44

Od: Krzysiek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-07 09:54, ZbyszekZ pisze:
> [...]
pelni automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.

Możesz podać nazwę modelu tego ekspresu?

4. Data: 2011-11-07 14:28:43

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie pamiętam, ale mogę Ci podać link, bo na oko wygląda tak:
http://www.agd.delonghi.pl/offer/show/pid/41

--
ZZ@private

5. Data: 2011-11-07 17:23:43

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> internetowych (w media markt cena 999 zł.).
> Czy ktoś go ma może, czy może jest coś lepszego w tej cenie?

Za ok 700 zł coś lepszego - to raczej tylko używki. Można w tej cenie czasem
okazyjnie kupić ekspres Gaggia Baby lub Gaggia Classic, ewentualnie Ascaso
Basic. Do tego młynek żarnowy za Gaggia lub Ascaso za 500-700 zł. Po paru
tygodniach treningu z dobrym ziarnem uzyskane espresso wysadzi z butów
każdgo, kto przywyczauł się do kawy z domowego automatu. Wspomniane ekspresy
dość dobrze spieniają mleko, w prrzeciwieństwie do automatycznych
wynalazków.
Więcej na forum www.caffeprego.pl. Bez problemu znajdziesz wątki o
poszczególnych modelach, ich cenach i uzyskanych efektach, a także o innych
metodach parzenia kawy, np. tutaj:
http://www.caffeprego.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=27&t
=5549

Pozdrawiam,
Druid29

6. Data: 2011-11-07 17:49:47

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 Nov 2011 09:33:53 +0100, Krzysiek napisał(a):
> Szukając opinii w porównywarkach cen mam wrażenie, że większość wpisów
> jest dziełem działów handlowych firm... Może tutaj nie zaglądają :)

A na pewno chcesz kolbowy? Wiekszosc osob ktore znam i ktore nie sa kawowymi
odpowiednikami wyznawcow audiovoodo z checia zamienilaby ekspres kolbowy na
automatyczny :) Wystarczy jedna akcja gdzie dla 5-6 osob trzeba zrobic kawe
(dla niektorych w dodatku latte/cappuccino) i trwa to wieki a goscie albo
pija kawe kazdy sobie albo czekaja na ostatniego i pija zimna kawe :(

> Szukam ekspresu ciśnieniowego, ręcznego w cenie do 700 zł. do typowo
> domowego użytku (tylko kilka kaw dziennie).

Najtansze automaty sa juz w okolicach 1000zl - np. Saeco Xsmall. Mozesz
poszukac tez "poleasingowcow", ale to juz kwestia gustu czy ktos chce
kupowac uzywany :)

Ja zaszalalem i kupilem siemensa ktory potrafi od razu zrobic np. latte -
moze dla jakiegos znawcy kawa z niego jest gorsza niz ze starego kolbowego
delonghi, ale prawda jest taka ze przynajmniej mam kawe swiezo mielona (przy
kolbowcu dodatkowa zabawa w mielenie kawy to juz zupelny dramat), jak zona
chce sobie zrobic latte to po prostu sobie robi, a przyrzadzenie 10 kaw trwa
kilka minut :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

7. Data: 2011-11-07 20:23:10

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najtansze automaty sa juz w okolicach 1000zl - np. Saeco Xsmall. Mozesz
> poszukac tez "poleasingowcow", ale to juz kwestia gustu czy ktos chce
> kupowac uzywany :)
Saeco to zdaje się jest albo był król serwisów :)

> [...]
> chce sobie zrobic latte to po prostu sobie robi, a przyrzadzenie 10 kaw

Jesli DeLonghi robił lepszą kawę niż ten Siemens, to szczerze Ci współczuję
zamiany, bo DeLonghi to nawet nie jest średnia półka wśród kolbowców.
A ekpres kolbowy bez młynka i świeżo zmielonej kawy to jeszcze większy
dramat.

Pozdrawiam,
Druid29

8. Data: 2011-11-07 22:26:24

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 Nov 2011 09:33:53 +0100, Krzysiek napisał(a):
> Póki co wybór padł na Delonghi ECO 310 za ok. 600 zł. w sklepach
> internetowych (w media markt cena 999 zł.).
Przejdź sie po hipermarketach. Ja kiedyś wieczorem po chleb do Tesco
poszedłem i trafiłem na ekspresy Severin (chyba) i Zelmer tańsze o ok. 150
zł niż w sklepach internetowych.
Wyszedłem z Zelmerem Nero za 399 zł (w necie 550, w Media Markt 650).

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

9. Data: 2011-11-07 22:28:05

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 00:54:31 -0800 (PST), ZbyszekZ napisał(a):
> 3 lata tamu kupilismy stosunkowo niedrogi ekspres Delonghi (~1200zł) ale w pelni
automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.
W podobnych cenach są też automatycznie Siemensy.
Ja na razie zostałem przy ręcznym. W stosunku do przelewowego to i tak
różnica :-)

--
Pooh Zwijasz?
http://zwijaj.pl/

10. Data: 2011-11-08 13:33:14

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 21:23:10 +0100, Druid29 napisał(a):
> [...]

[ciach]

> Jesli DeLonghi robił lepszą kawę niż ten Siemens, to szczerze Ci współczuję
> zamiany, bo DeLonghi to nawet nie jest średnia półka wśród kolbowców.

Miałem na myśli to, że pewnie zaraz by się znalazł jakiś ZNAFFCA, który by
stwierdził że najgorszy kolbowiec jest lepszy od każdego automata :)
Ja uważam że kawa z siemensa jest znacznie lepsza - crema porównywalna,
temperatura bardzo zbliżona, za to kawa zawsze świeżo zmielona (przy
kolbowcu było tak od święta) no i przede wszystkim kawę przyrządza sobie
każdy domownik a nie tylko ja wszystkim. Skutek? spożycie kawy x10 ;)

> A ekpres kolbowy bez młynka i świeżo zmielonej kawy to jeszcze większy
> dramat.

Jeszcze większym dramatem jest kawa rozpuszczalna - a prawda jest taka, że
gdy masz zrobić kawę dla 4 osób bawiąc się kolbowcem i młynkiem, to 3
stwierdzą "a to ja poproszę rozpuszczalną. Nie ma? E, to herbatę" :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

Stacjonarny odtwarzacz mp3 + radio
Cena kobiety...
Kiedy kupowac drewno do kominka?