Ekspres do kawy przelewowy jaki?

1. Data: 2004-06-02 15:23:35

Temat: Ekspres do kawy przelewowy jaki?
Od: "Mariusz" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

Chciałbym Was poprosić o doradzenie jaki ekspres do kawy (przelewowy) kupić?
Interesuje mnie coś na ok. 10 filiżanek, bez termosu, z "nie kapkiem", no i
do 200 zł
Ekspres ciśnieniony mam (mały), ale jak przyjdą goście to nie będe robił po
1 filiżance ;-)
Myślałem o produkcie Boscha:
http://www.bosch-agd.pl/pl/produkty/produkt.asp?idpr
oduktu=116
Może ktoś ma, używa albo tez poleca coś innego. Albo nie poleca ;-)

Dziękuję za wszelkie uwagi i pozdrawiam!

--
Mariusz

1. Data: 2004-06-02 17:51:02

Temat: Re: Ekspres do kawy przelewowy jaki?
Od: "toster" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do 200 zł
> Ekspres ciśnieniony mam (mały), ale jak przyjdą goście to nie będe robił

Nie gniewaj się za szczerość, ale kawa z przelewowego ekspresu to szczyny w
porównaniu z ciśnieniowym (15 bar). Jeśli masz, to wiesz. Robienie po jednej
kawie może jest i pracochłonne, ale za to goście docenią róznicę i włożony
trud.
Ja bym przelewowego nie kupił wcale.
Tomek

1. Data: 2004-06-02 20:39:25

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

toster napisal(a):

> [...]
>kawie może jest i pracochłonne, ale za to goście docenią róznicę i włożony

A ja bym kupil. Mam od ~roku cisnieniowy i nie podoba mi sie. Pewnie w
koncu powedruje na smieci.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-06-03 09:49:05

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:skesb0dqfv4ht4bfftan1o5ae5ha2if7it@4ax.com...

> A ja bym kupil. Mam od ~roku cisnieniowy i nie podoba mi sie. Pewnie w
> koncu powedruje na smieci.

A jaki to jest ten, co ci się nie podoba... Ja mam krupsa o jestem
zachwycona. Poprzednio miałam de longi, ale po 7 latach parzenia kawy 3 razy
dziennie wysłużył się...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-06-03 09:59:46

Od: "Biggie" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jednej
> kawie może jest i pracochłonne, ale za to goście docenią róznicę i

Wybacz Tomek - nie zgodzę się z Tobą.
Moi znajomi mają przelewowy ekspres do kawy właśnie Bosch (model sprzed 2
lat)
i kawa z niego wychodzi pyszna i aromatyczna.
Nie sam ekspres czyni kawę smaczną. Piłem nieraz lurę zrobioną w ekspresie
ciśnieniowym, więc nie ma reguły.
Najważniejszy jest dobór gatunku i proporcji kawy.
Moi znajomi używają Tchibo, ale taki gatunek dla gastronomii w złotym
opakowaniu - do nabycia w makro.

Mariusz nie zastanawiaj się -kup ten ekspres i dobrą kawę, a wszystkim
(lub prawie wszystkim) będzie smakować

Pozdrawiam

Biggie

Ps. Jeżeli kupisz to napisz o wrażeniach

1. Data: 2004-06-03 11:04:32

Od: "Beata" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja bym kupil. Mam od ~roku cisnieniowy i nie podoba mi sie. Pewnie w
> koncu powedruje na smieci.

Czemu zaraz na śmieci. Oddaj komus, np Mi :-))

Beata

1. Data: 2004-06-04 08:49:39

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisal(a):

>A jaki to jest ten, co ci się nie podoba...

DeLonghi.

>Ja mam krupsa o jestem
>zachwycona. Poprzednio miałam de longi, ale po 7 latach parzenia kawy 3 razy
>dziennie wysłużył się...

Najwazniejsze jest to, ze kawa tego ekspresu jest chlodnawa i nie
mozna jej zrobic do kubka, a tylko do filizanki. Pomijam tu mankamenty
techniczne w rodzaju popuszczania przez ekspres wody po wlaczeniu
przelacznika zasilania, a przed wlaczeniem lania.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-06-04 08:55:27

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisal(a):

>Cóż... z jakiegoś powodu nie zostałam przy tej samej marce... ale żeby było
>aż tak źle to nie powiem... Miałam ekspres ze szklanym dzbankiem z którego
>dopiero nalewało się do filiżanek i kawa była uczciwie gorąca...

Zastanawialem sie na d Krupsem, ale ZTCP byl drogawy.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2004-06-04 08:55:31

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:9pd0c05bn56oqktmhr9hokvh0sas0b694a@4ax.com...

1. Data: 2004-06-04 09:10:46

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisal(a):

>To fakt... ale kawa z tego ekspresu ma naturalną, cudowną piankę. DeLongi
>nie robił pianki...

U mnie DeLonghi tez czasem robi pianke. Ale chyba tylko wtedy gdy z
kranu leci troche bardziej aromatyczna woda.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

Rakotwórcza kiełbaska
miary miedzynarodowe, wagi kuchenne, przepisy z dalekich krajow
do aretkka i innych!
[jestem nowy] [krutkie] ryż
kawał indyka