Electro.pl i reklamacja Monstera

61. Data: 2013-08-22 12:05:19

Temat: Re: Electro.pl i reklamacja Monstera
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Aug 2013 18:47:45 +0200, Irokez napisał(a):
> W Tesco nic nie reklamowałem ale i też jadę tam jak nie ma innego wyjścia.
> Auchan - zero problemów z reklamacją czy też zwrotem czegoś, co nie
> spełnia cech opisanych na pudełku (np kierownica do PC firmy Manta co to
> miała mieć pedały analogowe, dostałem kasę i kupiłem Logitecha używanego
> w idealnym stanie).

Łaski nie robia - podrecznikowy wrecz przyklad niezgodnosci towaru z
umowa.
Dyskusja jest o tym czy w skomplikowanym przypadku sklep odda kase od
reki, czy odesle do serwisu.
No dobra, Tesco odeslalo tez nieskomplikowany przypadek.

> Rossmann kiedyś kupiłem DVD za 3 stówki, po prawie dwóch latach przed
> końcem gwarancji jak się zaczęło sypać pani nawet nie dyskutowała tylko
> od razu formularz zwrotu i kasa do ręki.

Dawno, niedawno ?
Bo od pewnego czasu to sprzedawcy twierdza ze odpowiadaja przez pol
roku. A potem to idz se pan naprawiac na gwarancji.

I troche racji w tym maja, tylko nie wiem jak szeroko ta moda panuje.

> W jakimkolwiek sklepie nie kupiłbym to problemy jak cholera robią.
> Akumulator Centry Futury jak zdechł po miesiącu to mi gość wciskał że go
> zepsułem bo auto źle ładuje. 8 letni Bosch na szczęście o tym nie
> wiedział i na nim bujałem się 2 miesiące puki nie dostałem nowego. Nigdy
> więcej Centry.

Ale ponoc Centra tak ma (i tez troche racji ma).

Nabyta w markecie zdaje sie tez.

J.

62. Data: 2013-08-22 14:31:46

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"J.F." p...@4...net

> Ustawe sam uwazam za bubla, tym niemniej pewne zapisy tam jednak sa.

Są. I nawet mają swoja nazwę -- są to zapisy modne.

"J.F." gvbcnopa99g6.flop2ghcpcl2$....@4...net

> Dawno, niedawno ?
> Bo od pewnego czasu to sprzedawcy twierdza ze odpowiadaja przez pol
> roku. A potem to idz se pan naprawiac na gwarancji.

> Zglaszasz reklamacje do sklepu, on reaguje i jesli nadal jest problem
> to masz znacznie lepsza pozycje. Bo jak naprawisliscie skoro nie
> naprawiliscie, czy tez jak nie stwierdzono, skoro nadal wystepuje.
> I mozesz poganiac i straszyc sadem, bo terminy minely :-)

Zwłaszcza ZETO można poganiać sądem, bo ZETO dobrze żyje z białostockimi
sądami -- znacznie lepiej niż ja, :) a w Białymstoku (być może także poza
Białymstokiem) sąd raczej jest niezawisły, czyli sadzi wg własnych upodobań
i sympatii dyktowanych wyższą koniecznością czy innym interesem sądu... ;)

> Nie uslyszysz "nie mielismy czasu sprawdzic, prosze poczekac

A dlaczego nie usłyszę? Przedziurawią mi uszy? ;)
Aż tak źle? ;)

> cierpliwie nastepny miesiac", ani "kurier zgubil paczke",
> zwrot pieniedzy tez prostszy.
> Nie bedzie w przyszlosci problemu ze "mysmy panu sprzedali inne
> urzadzenie, nie z takim numerem seryjnym", ani
> "juz 5 razy w serwisie? my nic nie wiemy".

Coś, co niedawno kupiłem na jednej stronie miejsce
na 20 napraw gwarancyjnych, a stron jest kilka. :)

Ale gwarancja to nie ustawa -- a ustawa jest modna, więc o czym my tu rozmawiamy...
;)

> Ale wczesniej zlozyc im jednak reklamacje, niech maja dodatkowa robote.

Odwieczny problem więźnia w więzieniu i pilnującego go strażnika - obaj tracą swój
czas.

Swego czasu, gdy (niemal codziennie) karmiłem czarne łabędzie (można je
było czasami nawet pogłaskać) w parku, przyszła mi do głowy opowieść
o tym, jak to codziennie pochodzę pod karty i tęsknym okiem spoglądam
na świat, który rozpościera się za nimi... Opowieść nudna, długa
i dopiero na samym końcu -- odchodzę, bo jak długo można opisywać ZOO? ;)

Diabli wiedzą, kto komu daje robotę -- ja sprzedawcy (reklamując towar)
czy sprzedawca mnie... Jedno jest pewne -- o wiele sympatyczniej bym
patrzył na smartfon, gdyby:

-- nie było tej żółtej plamki
-- smartfon ruszyłby z Aero2 bezproblemowo
-- dostałbym od razu bon wakacyjny

Gdy kupowałem Monstera -- były upały; teraz pada dszcz i raczej
lato skończyło sie w tej części świta na dobre. A ile tych lat
mamy na zbyciu? Jak dobrze pójdzie -- około osiemdziesięciu, ale
każde kolejne jest wzbogacone o kolejne choroby czy niedomagania. :)

Dlaczego hitlerowcy mordowali żydów? Bo żyli po to, aby niszczyć innych ludzi.
A dlaczego Electro.pl zabrał mi tyle czasu? IMO z tego samego powodu.

Akurat te wakacje spisane zostały na straty kilka miesięcy temu, więc strata
niewielka, ale właśnie tak mijają ludziom lata -- na bezsensownym kopaniu
się ze sprzedawcą, kupowaniu problemu domagającego się stałodobowej ;) opieki
i naprawianiu cudzych błędów.

Od tej pory nie zamierzam kupować u tych sprzedawców, którzy maja
choćby jedną (ale rzetelnie/rzeczowo opisaną) opinię negatywną. :)

Reszta w rękach Boga.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

63. Data: 2013-08-22 14:37:15

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" kv50bm$8m1$...@s...aioe.org

> "J.F." p...@4...net

> Są. I nawet mają swoja nazwę -- są to zapisy modne.

> "J.F." gvbcnopa99g6.flop2ghcpcl2$....@4...net

Za dużo obciąłem? Zacytuję tedy dłuższy fragment:

Co mi po modnych zapisach?...

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

64. Data: 2013-08-22 21:47:50

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-22 12:05, J.F. pisze:
> Łaski nie robia - podrecznikowy wrecz przyklad niezgodnosci towaru z
> umowa.

Niby tak, ale mogli zlać i odesłać do serwisu Manty.
Zresztą DVD Philipsa które po oglądnięciu 1 bajki zaczęło strasznie
hałasować i przycinać obraz, zawiezione następnego dnia wymienili od
ręki na drugą sztukę.

> [...]
> roku. A potem to idz se pan naprawiac na gwarancji.
>
> I troche racji w tym maja, tylko nie wiem jak szeroko ta moda panuje.

Nie no jasne. Porządny (tak ogólnie) sprzęt ma serwis gwarancyjny i tu
po takim czasie nawet nie uderzam do marketu/sklepu, bo to nie ma sensu.
Chodzi o takie wynalazki czy też marki własne. Patrz Lidl daje 3 lata i
nie gania po jakichś serwisach zewnętrznych. Padła waga łazienkowa po
zdaje się 3 miesiącach to przyjęli i po 2 tygodniach odebrałem nową.

65. Data: 2013-08-23 08:58:18

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Trybun" kv2sor$9mi$...@u...news.interia.pl

> Proponuję słownik języka polskiego. :)

Tylko bez magii, czym konkretnie określa się ilości?

> IMO należy tylko wpisać 'darmowy' i można nawet wpisać 'darmowy
> internet'. :)
> Co do nazwy? Z czym ma się mylić? Aero2 i tak wybierze sobie to, co
> zawiera
> w sobie słowo 'darmowy'.
Jednak w nowym sprzęcie trzeba w pole apn trzeba wpisać "darmowy" i
tylko darmowy, zostaje to chyba w pamięci..
Nazwa Aero2 jest najprostsza i gdy komuś pożyczysz fona to będzie
wiedział o co chodzi.

> Przy slocie1 mam tylko jeden wpis, przy slocie2 mam masę.

A sprawdzałeś czy telefon mimo skonfigurowanego Aero2 nie podbiera ci
kasy z konta operatora którego kartę masz do rozmów? Ja tak miałem,
transfer danych ustawiony na Aero2 a z konta Orange w niekontrolowany
sposób znika kasa. Sporo czasu minęło zanim uporałem się z tym problemem.

> Być może -- nie używam MMSów. :)

Ja wysyłam (i odbieram) ich całą masę.

> [...]
> w sobie, podczas gdy 2 wersja domagała się instalowania dodatkowych
> aplikacji.
>

> Gdy chciałem Ci opowiedzieć o niemożliwości wpisania nowego APN,
> sprawdziłem to raz jeszcze, zanim wysłałem post opisujący to na
> grupę, i wówczas okazało się, że jednak można dopisać nowe APN.
> Skoro była możliwość dopisania, moje wcześniejsze domysły (co
> do tego,że producent jest pewny swego i uważa odbiorcę za przygłupa)
> straciły na swej wartości. Dopisałem nowy APN i ujrzałem literkę H.
> Skasowałem swoje ustawienia i wróciłem do fabrycznego wpisu,

No, nic na to nie poradzę że nie widzę więcej niż połowy twoich postów,
jako serwera używasz anonimizera, z którego posty widzę tylko na jednym
z moich usenetowych kont.

No tak, teraz już wiem o co chodziło. Widać z tego że jednak nie ma
podstaw do uznania reklamacji. I tak nawiasem - reklama nie musi
odpowiadać prawdzie, tzn. na podstawie treści reklamowych nie można
zgłaszać wadliwości sprzętu.

> Może i mają -- sprzedawczyni w EuroAGD powiedziała,
> że w razie zawieszenia -- pozostaje serwis. :)

Ach te panie w sklepach z elektroniką... ;-)

66. Data: 2013-08-23 09:33:55

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <I...@j...pl> napisał w wiadomości

> Tylko bez magii, czym konkretnie określa się ilości?

Różnica jest taka sama jak w angielskim między `much' a `many'. Liczę dajesz tam
gdzie możesz coś przeliczyć a ilość tam gdzie się nie da.
Możesz powiedzieć liczba godzin ale nie liczbę czasu tylko ilośc. Z płynami i gazami
tak samo. Z pieniędzmi tak samo.
Język polski, tak jak każdy inny, jest żywy i pewnie się to zatrze tak jak
rozróżnianie dokąd i gdzie czy szłem/szedłem.
Ale nie po to mamy rozróżnienie na dokąd - na stół i gdzie - na stole czy dokąd - do
szafy i gdzie w szafie by stosować zamiennie te dwa słowa.

J.

W niemieckim, czeskim i rosyjskim nadal jest rozróżnienie na wo/wohin, kde/kam i
gde/kuda i zamiana jest traktowana jak duży błąd jezykowy.

67. Data: 2013-08-24 04:18:36

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Trybun" kv715u$9gj$...@u...news.interia.pl

> Tylko bez magii, czym konkretnie określa się ilości?

Bez magii -- ilość dotyczy mąki, wody czy cukru.
Liczbami zlicza się -- niby można zliczać ziarna
mąki i cukru oraz krople wody, ale chyba taki
sposób jest praktykowany rzadko.

> A sprawdzałeś czy telefon mimo skonfigurowanego Aero2 nie podbiera ci kasy z konta
operatora którego kartę masz do rozmów?

Tak.

> Ja tak miałem, transfer danych ustawiony na Aero2 a z konta Orange w
niekontrolowany sposób znika kasa. Sporo czasu minęło
> zanim uporałem się z tym problemem.

Mogę także ustawić ,,dane'' na kartę mBanku -- wówczas
po GPRS mogę mieć dostęp do netu via SIM2.

> Ja wysyłam (i odbieram) ich całą masę.

Nie używam ani MMSów, ani FAXów, ani dalekopisów.

> No, nic na to nie poradzę że nie widzę więcej niż połowy twoich postów, jako
serwera używasz anonimizera, z którego posty widzę
> tylko na jednym z moich usenetowych kont.

Jesteś pierwszą osobą zgłaszającą mi ten problem.
Muszę się zastanowić nad tym, co mam zrobić... Do
tej pory były jedynie problemy wtedy, gdy słałem
posty jednocześnie na co najmniej 4 grupy.

> No tak, teraz już wiem o co chodziło. Widać z tego że jednak nie ma podstaw do
uznania reklamacji.

Przypomnę Ci o żółtej plamce u dołu ekranu i o niedostarczeniu bonu wakacyjnego.

> I tak nawiasem - reklama nie musi odpowiadać prawdzie, tzn. na podstawie treści
reklamowych nie można zgłaszać wadliwości sprzętu.

Na opakowaniu smartfonu jest jaskrawy napis:

Działa z
DARMOWYM
INTERNETEM
Aero2

> Ach te panie w sklepach z elektroniką... ;-)

Nie umiem wypowiedzieć się w tej kwestii -- powiedziała, że nie ma
innej drogi jak serwis czy oczekiwanie samorozładowania akumulatora.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

68. Data: 2013-08-24 04:23:44

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Koval" kv7393$app$...@p...wsisiz.edu.pl

> Język polski, tak jak każdy inny, jest żywy i pewnie się
> to zatrze tak jak rozróżnianie dokąd i gdzie czy szłem/szedłem.

IMO takie zacieranie się prowadzi do dysfunkcji.
Język ma swoje funkcje -- także (przede wszystkim?) komunikacyjną.

Cóż z tego, że będziemy wypowiadali się, skoro nasi rozmówcy nas nie zrozumieją? ;)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

69. Data: 2013-08-24 15:15:28

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Przesmiewca" 2...@4...com

> i dlatego ludzi, ktorzy nie znaja swoich praw, robia w bambuko

Sklep nie musi wydłużać czasu -- może przysłać nowy sprzęt i odebrać stary.

Żółtą plamkę mogłem sfotografować i wysłać obrazek m@ilem.

BTW -- alba ja przyzwyczajam się, albo plamka jest coraz mniej
widoczna, choć nadal widoczna jest. W funkcjonowaniu sprzętu
to nie przeszkadza (o ile nie jest to objawem poważniejszego
problemu) a urody ów smartfon po prostu nie ma. Ekran Ace jest
zdumiewająco dobry w zestawieniu z ekranem IPS Monstera. Takoż
i z dźwiękiem -- rozmowa przez Ace jest jak jedzenie ambrozji,
podczas gdy rozmawianie przez Monstera nie jest żadną przyjemnością.

Ale ja akurat mało rozmawiam przez telefon.

Co do trafiania w ,,klawisze'' -- Ace jest precyzyjniejszy,
ale być może to efekt folii ochronnej. Jedną folię zerwałem
(odklejała się i dłużej nie mogła się utrzymać) ale pod nią
jest kolejna folia, równie ;) krzywo naklejona. Za jakiś
czas kupię nową, dedykowaną folię a tę usunę.

Dla mnie ważne są inne cechy:

-- nie ma problemu z nawiązywaniem łączności 3G/3.5G
-- dobrze pracuje odbiornik GPS (wiem, że nie jest
najnowszym krzykiem, ale mnie wystarcza w zupełności)
-- akumulatora nie muszę ładować częściej niż raz na dobę

Samsung Galaxy Ace jest ogólnie lepiej dopracowany -- choćby
przyciski po bokach, które nie uruchamiają się zbyt łatwo,
co ma miejsce w Monsterze.

-=-

Wakacyjnego bonu nadal nie mam.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

70. Data: 2013-08-25 09:59:45

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-23 09:33, Jan Koval pisze:

> [...]
>
> W niemieckim, czeskim i rosyjskim nadal jest rozróżnienie na wo/wohin, kde/kam i
gde/kuda i zamiana jest traktowana jak duży błąd jezykowy.

No już nie kombinuj - pytam - czym konkretnie określa się ilości? Czyjeś
słowo "dużo", 'mało", "trochę" itd. g*no znaczy i mnie jest żadnym
konkretem. Jakiej niby ilości nie można podliczyć liczbami?

Instalacja na działce przeróbka pomoc
solar "plug & save"?
Panele Krono Original - vintage classic
Wylewka