Elektryczna plyta ceramiczna i piekarnik

1. Data: 2002-03-24 19:23:35

Temat: Elektryczna plyta ceramiczna i piekarnik
Od: "matt" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zeby podlaczyc piekarnik i elektryczna plyte w mieszkaniu musza byc
spelnione jakies dodatkowe wymagania dot. zasilania ?
Dotychczas byl gaz, blok stary z konca lat 80 tych.
Jesli tak to jakie ?
Maciek

1. Data: 2002-03-24 19:42:34

Temat: Re: Elektryczna plyta ceramiczna i piekarnik
Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Mar 2002 20:23:35 +0100, matt <k...@g...pl> wrote:

>Czy zeby podlaczyc piekarnik i elektryczna plyte w mieszkaniu musza byc
>spelnione jakies dodatkowe wymagania dot. zasilania ?
>Dotychczas byl gaz, blok stary z konca lat 80 tych.
>Jesli tak to jakie ?

Płyty, które kiedyś oglądałem w sklepach, miały zasilanie trójfazowe. Ale
nie wiem czy wszystkie, tak bardzo się nie interesowałem, może też są takie
jednofazowe.

Paweł

1. Data: 2002-03-25 04:54:53

Od: "Adam_P" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Masz na mysli elektryczny piec z plyta ceramiczna, np: zabudowany w meblach,
czy calkiem osobno Piekarnik zupelnie w innym miejscu i plyta w innym.
Jezeli piec to powinno sie pociagnac od zasilania ( od bezpiecznikow kabel
2,5 , jezeli istnieje mozliwosc to 380 V i zabezpieczenie 16 Ajak nie 220 V
i zabezpieczenie 20 -25 A.
W piecu elektrycznym nowo kupinym na listwie gdzie sie podlancza powinny byc
normalnie specjalne mostki do zmostkowanie 3 Faz w razie jak nie ma
mozliwosci podlaczenia do sieci 380 V
To sa wymagania EU jak w polsce trudno mi powiedziec.
Pracuje jako elektroinstalator w RFN.
Pozdr. Adam

1. Data: 2002-03-25 09:00:44

Od: "Robert Kaliszuk" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce tak samo. Niektóre z tych urządzeń nie mają możliwości pracy z
prądem jednofazowym, wtedy trzeba pisać pismo do zakładu energetycznego to
założą. Wszystkie (chyba) piekarniki Amica mają możliwość pracy z 220 V. Mam
osobiście i jestem bardzo zadowolony. Polecam te zestawy w których brak
jakichkolwiek mechanicznych elementów sterujących na płycie ceramicznej -
utrzymanie w czystości jest o rząd wielkości prostsze. Model który posiadam
to płyta ETHNO Amica - jej zaletą jest również to że płyta ma powierzchnię z
popielatymi rysuinkami imitującymi malowidła naskalne - nie odbuja światła i
w związku z tym teś nie widać np śladów po palcach itp.

Pozdrowienia

Robert

1. Data: 2002-03-25 14:49:41

Od: "Adam_P" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Polskich urzadzen nie znam ale zachodnio europejskie ( Simens;AEG;Bosch i
inne) maja wszystkie taka mozliwosc.
3; 2: lub 1 faza
Gruss Adam

1. Data: 2002-04-03 08:21:09

Od: Kakadu <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Mar 2002 19:42:34 +0000 (UTC) p...@f...lublin.pl
(Paweł Paroń) wrote:

> Płyty, które kiedyś oglądałem w sklepach, miały zasilanie trójfazowe. Ale
> nie wiem czy wszystkie, tak bardzo się nie interesowałem, może też są takie
> jednofazowe.

Moja kuchenka (Amica) ma możliwość podłączenia zarówno 3-fazowego,
2-fazwego jak i 1-fazowego a ustawia się to poprzez zwarcie
odpowiednich zacisków. I ile zasilanie 3-fazowe jest oczywiste,
2-fazowe nieco problematyczne to nie wyobrażam sobie jednak
podłączenia takiego prądożernego potwora (10kW) na jedną fazę, bo nie
spotyka się raczej w mieszkaniach instalacji jednofazowych na taki
prąd, który przy 220-230V dałby te szczytowe 10kW (to przecież ok.
45A!). W moim bloku z lat 70-ych przewidziano 16A na mieszkanie i...
w sumie 35A na pion, czyli 5 mieszkań! Śmieszne przy obecnym stopniu
elektryfikacji gospodarstwa domowego. Zmuszony byłem doprowadzić
oddzielne zasilanie i przebudować instalację elektryczną w mieszkaniu,
co kosztowało mnie (wraz z przepływowym ogrzewaczem wody) drugie tyle,
co sama kuchenka. No ale z racji miejsca pracy prąd mam prawie za
darmo, więc inwestycja już chyba mi się zwróciła (zlikwidowałem gaz w
mieszkaniu). W innym przypadku nie pchałbym się w to i nikomu nie
radził, chyba że ma dużo zbędnej kasy i nie wie co z nią zrobić.

Pozdrowienia

--
Jarek "Kakadu" Pogoda, Legnica

1. Data: 2002-04-03 08:49:22

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kakadu <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

>W innym przypadku nie pchałbym się w to i nikomu nie
> radził, chyba że ma dużo zbędnej kasy i nie wie co z nią zrobić.

To zalezy ile kto gotuje :-)
A w nowych mieszkaniach instalacja 3-fazowa nie musi byc juz taka droga.

Karol

1. Data: 2002-04-03 09:45:17

Od: "Dry" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> A w nowych mieszkaniach instalacja 3-fazowa nie musi byc juz taka droga.
W nowobudowanych to już raczej standard

Robert

1. Data: 2002-04-03 14:05:55

Od: "Adam_P" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Powinno byc
1) przewod 5x2,5 lub jezeli masz tylko 220 V 3x2,5
2) Zabebezpieczenie
a) 380V 16A
b( 220V 20-25 A
Kazdy piec Elektryczny ma mozliwosc podlaczenie na 1; 2; 3; fazy
W mojej praktyce z zachodnich typow Elektr.Piecy niespodkalem nigy inaczej
jak te 3 mozliwosci.
Te wymogi dotycza EU ( RFN) mysle ze w polsce jest tak samo a napewno
bedzie.
Gruss Adam

Tynk japński i podłoże
musze w