Re: Elektryczna plyta ceramiczna i piekarnik

From: Kakadu <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Elektryczna plyta ceramiczna i piekarnik
Date: Wed, 03 Apr 2002 10:21:09 +0200

On Sun, 24 Mar 2002 19:42:34 +0000 (UTC) p...@f...lublin.pl
(Paweł Paroń) wrote:

> Płyty, które kiedyś oglądałem w sklepach, miały zasilanie trójfazowe. Ale
> nie wiem czy wszystkie, tak bardzo się nie interesowałem, może też są takie
> jednofazowe.

Moja kuchenka (Amica) ma możliwość podłączenia zarówno 3-fazowego,
2-fazwego jak i 1-fazowego a ustawia się to poprzez zwarcie
odpowiednich zacisków. I ile zasilanie 3-fazowe jest oczywiste,
2-fazowe nieco problematyczne to nie wyobrażam sobie jednak
podłączenia takiego prądożernego potwora (10kW) na jedną fazę, bo nie
spotyka się raczej w mieszkaniach instalacji jednofazowych na taki
prąd, który przy 220-230V dałby te szczytowe 10kW (to przecież ok.
45A!). W moim bloku z lat 70-ych przewidziano 16A na mieszkanie i...
w sumie 35A na pion, czyli 5 mieszkań! Śmieszne przy obecnym stopniu
elektryfikacji gospodarstwa domowego. Zmuszony byłem doprowadzić
oddzielne zasilanie i przebudować instalację elektryczną w mieszkaniu,
co kosztowało mnie (wraz z przepływowym ogrzewaczem wody) drugie tyle,
co sama kuchenka. No ale z racji miejsca pracy prąd mam prawie za
darmo, więc inwestycja już chyba mi się zwróciła (zlikwidowałem gaz w
mieszkaniu). W innym przypadku nie pchałbym się w to i nikomu nie
radził, chyba że ma dużo zbędnej kasy i nie wie co z nią zrobić.

Pozdrowienia

--
Jarek "Kakadu" Pogoda, Legnica