Elektryka - usterka

1. Data: 2006-01-06 14:21:34

Temat: Elektryka - usterka
Od: "Jan" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jakie moga byc przyczyny czestego "migotania/przygaszania" zapalonych
zarowek ? Wszystkich na raz ? Zdarza sie to przy braku wlaczonych innych
odbiornikow energii elektrycznej (bo rozumiem, ze jesli akurat wlacza sie
terma, to spadek napiecia moze spowodowac taki efekt). Instalacja jest 3
fazowa.

JJ

2. Data: 2006-01-06 16:15:46

Temat: Re: Elektryka - usterka
Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Jakie moga byc przyczyny czestego "migotania/przygaszania" zapalonych
> zarowek ? Wszystkich na raz ?

Czy całe to oświetlenie jest podłączone pod jedną fazę? Jeśli tak, to możliwe,
że na tej akurat fazie fruwa napięcie, albo nadsmarzyły się złącza (na
bezpieczniku albo gdzieś blisko) i sprawa jest prosta. Jeśli napięcie fruwa na
wszystkich fazach, to sam nic nie zrobisz, musi wkroczyć ZE.

Pozdrawiam

Czapla

3. Data: 2006-01-06 19:15:51

Od: "greg_sun" <greg_sun@+++poczta.onet.pl+++> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> terma, to spadek napiecia moze spowodowac taki efekt). Instalacja jest 3

Często bywa upalona faza lub zero, szczególnie wtedy gdy są odbiorniki o
dużej mocy

--
greg_sun

4. Data: 2006-01-07 21:45:57

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Jan 2006 15:21:34 +0100, Jan napisał(a):

> [...]
> terma, to spadek napiecia moze spowodowac taki efekt). Instalacja jest 3

Wygląda jakby gdzieś ci iskrzyło. Lepiej zajmij się
tym jak najszybciej.
U mnie kiedyś migała czasem w pokoju lampka stołowa,
wyłączał się telewizor i nie wiązaliśmy tych faktów
ze sobą dopóki nie dotknąłem wtyczki lodówki
w sąsiadującej kuchni - była gorąca. Wtyczka tak się
przyspawała do gniazdka, że dała się wyjąć dopiero
z całymi flakami gniazda z puszki. Cóż - tak się
budowało w latach 70ych - aluminiowe druty skręcane
ze sobą kombinerkami w gniazdkach i przez ścianę
przechodzące do następnego pokoju i następnego
gniazdka, potem po podłodze na przełaj do gniazdka na
przeciwnej ścianie itd.

Miroo

5. Data: 2006-01-08 09:22:41

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ze sobą dopóki nie dotknąłem wtyczki lodówki
> w sąsiadującej kuchni - była gorąca. Wtyczka tak się
> przyspawała do gniazdka, że dała się wyjąć dopiero
> z całymi flakami gniazda z puszki.

A ja miałem ciągle palące się gniazdko w łazience bo budowlańcy oddając blok
podłączyli mi na przewód uziemiający fazę. To znaczy blok był z czasów gdzie
prowadzono w ścianie przewody 2 żyłowe. A 3 przewód ochronny zwierało się w
gniazdku z zerem. Ponieważ żaden z budowlańców nie sprawdził jak to wyszło
miałem fazę na bolcu. Efekt tego to kopiąca pralka i wiecznie spalone
gniazdko.

6. Data: 2006-01-10 17:07:24

Od: "Jan" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za rady. Z tego wynika, ze trzeba rozebrac tablice rozdzielcza. Co
mozna, i w jaki sposob, zmierzyc miernikiem, aby znalezc potencjalne zrodlo
problemow ?

Jan

7. Data: 2006-01-10 20:26:49

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan" napisał w wiadomości:
> [...]
Co
> mozna, i w jaki sposob, zmierzyc miernikiem, aby znalezc potencjalne

Mierzyć specjalnie nic nie trzeba a jedynie ocenić wizualnie stan wszystkich
połączeń na tablicy rozdzielczej i ewentualnie oczyścic i podokręcać. Jeśli
nie czujesz się na siłach zawołaj kogoś fachowego. Jeśli natomiast sam
chciałbyś cię podjąć ekspertyzy/naprawy to polecam wyłączyć bezpiecznik
przed mieszkaniem a będziesz miał zapewniony komfort pracy.

Pietrek

ciśnienie w instalacji c.o.
może komus sie przydadzą, bo u mnie zalegają w szafie :-)
(cross) nowy obowiazek - klasa energetyczna domu
Mikrofalowka wylącza się
Średnica kabla elektrycznego??