Re: Europo, larum grają!

Data: 2017-06-20 22:15:54
Temat: Re: Europo, larum grają!
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu wtorek, 20 czerwca 2017 21:48:49 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Pewnie dlatego dobrze wiedział, co to jest islam.

Ja też wiem i nie przepadam za jego wahabicką dominującą dziś formą, ale
patrz Ikselu droga: nawet w twoich Kielcach jest ulica nazwana imieniem
gen. Józefa Bema (Yusuf Murad Paşa). A jak się pofatygujesz trochę dalej
do Tarnowa, to znajdziesz grób, gdzie słynny generał pochowany jest głową
w stronę Mekki. Imperium Ottomańskie było jedynym krajem, który uznawał
dyplomatycznie Lechistan jako niepodległe państwo przez 123 lata okupacji.
Prosiłbym więc o trochę ambiwalencji.

Dla Turków i Persów jesteśmy Lechistanem, a to oznacza respekt i szacunek.
Jan Sobieski, który zwyciężył nawałę osmańską okazał swoją siłę na polu
walki, jednakże zachowywał się niezwykle honorowo wobec muzułmanów na ziemiach
polskich, którzy wsparli go dzielnie w bitwie pod Parkanami i rozgromili
ostatecznie wojska Czarnego Mustafy.