Re: Eutanazja bylibyscie sklonni?

Data: 2004-01-11 16:03:55
Temat: Re: Eutanazja bylibyscie sklonni?
Od: "Specyjal" <s...@o...pl>

Użytkownik "Tomasz Zaród" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
news:btrobl$4vl$1@opat.biskupin.wroc.pl...

> Eutanazja to nie zabawa dla zdrowych byczków, którzy sami moga
> przespacerowac sie nad rzekę i powiesic sobie kamyczek u szyi.

No i tu sie nie zgodze jak pokazuja statystyki holenderskie wiele
"eutanazjastow" to osoby zdolne do podstawowocyh ruchow. Podejrzewam, ze na
jakiejs koscielnej stronie da sie znalezc wiecej statow.
Nawiazujac do poprzednich postow to czy az 20% zgonow (w Holandii) to byly
osoby tak cierpiace -przy obecnej technice usmierzania bolu?

Zreszta czy osoba, ktora nie potrafi sie poruszac, najczesciej w depresji
tym faktem spowodowana potrafi autentycznie podjac te decyzje po chlodnym i
spokojnym przemysleniu faktow?

> [...]
ruszaja
> rekami, załatwiaja sie "pod siebie" - np. całkowicie spralizowani lub w
> końcowym stadium raka.
> Nie doczołgają sie do okna, zeby wyskoczyć, bo brak siły,
> Nie strzela sobie w głowę, bo nie wezmą sobie sami pistoletu,
> Nie połkną słoika tabletek nasennych, bo nie sa w stanie nawet
samodzielnie
> łykac (słyszałes o zywieniu dojelitowym!?).
> Nie wyszarpna sobie z zyły kroplówki bo sa bezwładni,
> Nie zdejma z twarzy rurki z tlenem, bo nie poruszaja rekami,

Jak pisalem wyzej tacy niezdolni do zadnego ruchu sa w mniejszosci.

To znalazlem na koscielnej stronie:
"Pani Suchorzewska z AM zauważyła, że dzięki medycynie paliatywnej tylko
3-5% pacjentów prosi o skrócenie życia z powodu bólu nie do wytrzymania.
Ogromna większość cierpi na stany depresyjne, czują się samotni, odrzuceni,
wierzą, że są dla rodziny ciężarem, boją się tego, co dopiero ich czeka. "

Czy na wole przyspieszenia smierci nie ma wplywu otoczenie? Czy w takim
razie nie lepiej zmienic otoczenie zamiast zgadzac sie na smierc?

Boje sie po prostu na podstawie doswiadczen innych krajow ze oficjalne
przyzwolenie na eutanazje dosyc szybko doprowadzi do eugeniki.
Zreszt atak sie jakos sklada, ze eutanazja jest popularna w krajach gdzie
popularne byly hasla eugeniki. W Kanadzie w prowincji Alberta do lat 70 tych
XX wieku kastrowano niedorozwiniete dzieci, (na podstawie testu IQ)

Czuje ze pragnienie by pozbyc sie psychicznie chorych, silnie cierpiacych
itd. ze spoleczenstwa jest podstawa eutanazji. Nie szczera chec pomocy
(chociaz na pewno tez) ale głównie nieumiejetnosc poradzenia sobie z tym co
sie czuje na widok bólu, choroby.
Spoleczenstwa nie potrafia zniesc widoku cierpiacych, brzydza sie i dlatego
wola usunac ten widok sprzed oczu.