Fasolka mungu - jeden przepis.

1. Data: 2004-02-11 10:05:36

Temat: Fasolka mungu - jeden przepis.
Od: mskowronski <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zakupilem wczoraj wyzej wspomniana, i okazalo sie ze nie wiem
jak przyrzadzic.
Google wiele mi nie powiedzial, dwa lata temu na grupie ktos
zamiescil jeden przepis na Ma Di Dal Kremowa fasola

http://tinyurl.com/29c4h

Brzmi sympatycznie, ale moze ktos ma jescze jakies pomysly,
bylbym wdzieczny.
Bo po bretonsku, to chyba nie bardzo?

Pozdrawiam
Lunac

1. Data: 2004-02-11 13:22:44

Temat: Re: Fasolka mungu - jeden przepis.
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "mskowronski" <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> napisal w
wiadomosci

> Brzmi sympatycznie, ale moze ktos ma jescze jakies pomysly,
> bylbym wdzieczny.
> Bo po bretonsku, to chyba nie bardzo?

Chyba nie, ale kto wie .

Ja te fasolke (zielona mung) wsypuje do zup zamiast miesa, lub do innych
potraw (np. do farszów na slono z warzyw do nalesników, czy czegos takiego.
Mozna ja tez ugotowac na sypko (bardzo szybko sie gotuje trzeba pilnowac
zeby sie nie rozpadla), odcedzic, doprawic wycisnietym czosnkiem, sola,
pieprzem, sokiem z cytryny i oliwa z oliwek + koperek i podac jako salatke
do czegos.

Lub dodac do zupy ze straczkowych - pelna szklanke jakichs straczkowych (np.
owej fasolki mung) lub ich mieszanki gotujemy, gdy sa miekkawe (przy fasolce
mung dosc szybko), dodajemy starte na grubej tarce warzywa (marchew, seler,
pietruszka i posiekany por) i kasze wroclawska, wrzucamy listek laurowy i
ziele anielskie, troche kminku, szczypta pieprzu kajenskiego i gotujemy.
Na patelni podsmazamy posiekana duza cebule i ziemniaki pociete w kostke -
podsmazone wrzucamy do zupy i zaprawiamy ja przecierem pomidorowym.
Doprawiamy do smaku parka, sola, pieprzem, curry, czosnkiem i czym kto lubi.
Ja dodatkowo dla aromatu dodaje lyzke oleju sezamowego.
Podajemy psypana natka pietruszki

Sowa

1. Data: 2004-02-12 11:59:59

Od: mskowronski <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za porady.
Na pewno wykozystam. Nakierowalas mnie we wlasciwym kierunku.
W sobote bede tworzyl.
Pozdrawiam
Lunac

1. Data: 2004-02-13 18:57:53

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"mskowronski" <"Mskowronski"@(skasuj-to)gazeta.wroc.pl> wrote in message
> [...]
>
> http://tinyurl.com/29c4h
>
> Brzmi sympatycznie, ale moze ktos ma jescze jakies pomysly,

szybko sie gotuje i nie trzeba jej moczyc
mozna ugotowaz zupe dal ale mozna dodawac do roznych zup innych zup .
mozna zrobic paste na chleb,mozna wykorzystac na farsz np do papryki
nadziewac czy nalesnikow
zrobic cos jak kotlety tylko z fasoli mung do tego sos,mozna ugotowac ryz i
dodac do ryzu z przyprawami
wyjdzie takie:"pulao"
pozdrawiam arielka

1. Data: 2004-02-13 21:07:54

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Google wiele mi nie powiedzial, dwa lata temu na grupie ktos
> zamiescil jeden przepis na Ma Di Dal Kremowa fasola

ja znalazlam po polsku:

http://www2gazeta.pl/kobieta/1,24311,62535.html

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=656

pozdrawiam arielka