Finish Parkiet

1. Data: 2005-06-16 01:34:10

Temat: Finish Parkiet
Od: "AndyZ" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Właśnie przymierzam się do ułożenia podłogi w jednym z pokoi. Teraz jest tam
taka stara wykładzina PCV z czymś w rodzaju filcu na spodniej warstwie.
Ze względu na brak pylenia chcę położyć tam Finish Parkiet. Zwykły parkiet
nie wchodzi też w rachubę ze względu na to, że będzie za wysoko (w sklepach
widziałem tylko parkiety 22mm). Oczywiście wiem, że podłogę trzeba będzie
idealnie wyrównać. Sprzedawca Finisha poleca do tego celu masę Servoplan
P200 (z włóknami). Czy jest to dobre rozwiązanie?

Fachowiec który będzie to układał trochę mnie przestrzega, że widział już
kilka rozsychających się Finish Parkietów :(

Bardzo prosiłbym o podzielenie się opiniami o podłodze z Finish Parkietem.

Pozdrawiam,
Andrzej

2. Data: 2005-06-16 04:50:34

Temat: Re: Finish Parkiet
Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

> [...]
> kilka rozsychających się Finish Parkietów :(
>
> Bardzo prosiłbym o podzielenie się opiniami o podłodze z Finish Parkietem.

Mam w całym domku Finish Parkiet i szczerze odradzam, mam jakis tam dąb.
Parkiet jest ładny, szybko sie układa. Niestety jest tak delikatny ze az
strach, spadnie wieksza łyżka czy szklanka na parkiet i juz masz wgniecenie,
przesuniesz regał, fotel i juz jest rysa. W poprzednim domu mialem zwykly
parkiet i takiego efektu nie widzialem. Problem w tym parkieciej jest taki
ze powłoka lakierowana jest maszynowo czyli warstwa lakieru jest bardzo ale
to bardzo cienka. Przy zwyklym parkiecie powloka lakiernicza jest grubsza i
to ona zapewnia trwałośc parkietu.

Pozdrawiam
futrzak

3. Data: 2005-06-16 06:59:04

Od: "BOB" <c...@c...ikatel.cuttt.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trzeba będzie idealnie wyrównać. Sprzedawca Finisha poleca do tego celu
> masę Servoplan P200 (z włóknami). Czy jest to dobre rozwiązanie?

Poszukaj lepiej to znajdziesz 16mm, a cykliniarki sa teraz bezpylowe (pylu
prawie zero).

> Fachowiec który będzie to układał trochę mnie przestrzega, że widział już
> kilka rozsychających się Finish Parkietów :(

Dla mnie bardziej na niekorzysc FP przemawiaja bardzo ograniczone mozliwosci
jego odnawiania.

TB

4. Data: 2005-06-16 08:44:48

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

AndyZ wrote:
> Ze względu na brak pylenia chcę położyć tam Finish Parkiet. Zwykły
> parkiet nie wchodzi też w rachubę ze względu na to, że będzie za
> wysoko (w sklepach widziałem tylko parkiety 22mm).

To ciekawe. Ja dość długo szukałem parkietu z drewna egzotycznego i
generalnie widziałem klepki 15 mm. Ucieszyłem się, jak udało mi się kupić po
przyzwoitej cenie 18 mm.

5. Data: 2005-06-16 11:56:38

Od: "macko42" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

futrzak <f...@w...to.interia.pl> napisał(a):

> [...]
> strach, spadnie wieksza łyżka czy szklanka na parkiet i juz masz
wgniecenie,
> przesuniesz regał, fotel i juz jest rysa.

potwierdzam (tez dab).
Rozwiazaniem moze byc dodatkowe polakierowanie porzadnym lakierem
(nie cwiczylem jeszcze tego, ale chyba tak zrobie przy pierwszym remoncie).
Ja jednak nie odradzam FP. Mam z domu FP, zwykly parkiet i panele.
FP wyglada zdecydowanie najlepiej (mimo rys). Nie ma mowy o rozsychaniu sie,
skrzypieniu itp. Mysle, ze przy jego kladzeniu "czynnik ludzki" ma
zdecydowanie mniejsze znaczenie niz przy tradycyjnym parkiecie.
A to dla mnie wazne, bo mam alergie na "fachowcow".
Parkiet tradycyjny mam spieprzony (rozsycha sie, skrzypi, miejscami jest
nierowno wycyklinowany).
Gdybym jeszcze raz wybieral, to wzialbym FP + dodatkowe lakierowanie.

6. Data: 2005-06-16 12:54:10

Od: "BOB" <c...@c...ikatel.cuttt.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybym jeszcze raz wybieral, to wzialbym FP + dodatkowe lakierowanie.

A nie lepiej porzadnego parkieciarza?

TB

7. Data: 2005-06-16 15:07:11

Od: "macko42" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BOB <c...@c...ikatel.cuttt.pl> napisał(a):

> A nie lepiej porzadnego parkieciarza?

moze lepiej, ale jak napisalem wole minimalizowac "czynnik ludzki".
Czy byl "porzadny" okazuje sie tak naprawde dopiero po fakcie.
Najwieksze dziadostwo odpieprzyl mi koles, ktory byl juz u mnie sprawdzony
(robil mi sporo rzeczy wczesniej). Nie wiem czy mu sie juz nie chcialo,
bo widzial, ze to juz koncowa, czy inna cholera. W kazdym razie pokpil
sprawe.
Lakierowanie ciezko spieprzyc. Reszta w przypadku FP dostaje sie z fabryki
i jest dobrej jakosci (przynajmniej byla wtedy kiedy ja kupowalem).
Cenowo wychodzi chyba podobnie. Wybor nalezy do Ciebie ;)

8. Data: 2005-06-17 06:37:23

Od: "BOB" <c...@c...ikatel.cuttt.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (robil mi sporo rzeczy wczesniej). Nie wiem czy mu sie juz nie chcialo,
> bo widzial, ze to juz koncowa, czy inna cholera. W kazdym razie pokpil

No, niestety, skoro nie robil Ci tego jak porzadny parkieciarz (z
doswiadczeniem
i profesjonalnymi narzedziami) tylko pan Grzesiu co to wytapetuje, pomaluje,
a i glazure i parkiet polozy to nie ma sie czego dziwic.

To, ze parkiet Ci sie rozchycha to moze tez wina jego kiepskiej jakosci lub
nieprawidlowego przechowywania.

TB

9. Data: 2005-06-17 11:25:38

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "macko42" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Lakierowanie ciezko spieprzyc.

Żebys się nie zdziwił...
Z ciekawszych rzeczy na temat lakierowania, o jakich słyszałem:
- lakier rozmieszany w bańce za pomocą wiertarki i mieszadła, obroty
prawdopodobnie max, "te bąbelki to są, bo lakier świeży, one sie
wchłoną do jutra"
- "kolejne warstwy to się szlifowało kiedyś, teraz sa nowoczesne
lakiery, to nie trzeba"
- "jak się lakier rozcieńczy, to się lepiej maluje i mniej lakieru
wychodzi". Od biedy mozna przyznać rację, ale raczej nie w momencie,
kiedy się lakier nitro rozcieńcza benzyną ekstrakcyjną :-) Efekty
malowania widziałem na własne oczy, zgrozą wiało...

J.

10. Data: 2005-06-20 08:27:54

Od: "DJ" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "futrzak" <f...@w...to.interia.pl> napisał w wiadomości
> Hej

Wydaje mi się że może to być dowolna masa, żeby tylko było równa i mocna.
Ważny jest klej który powinien być elastyczny.

może zmień fachowca :-)
moim zdaniem albo widział źle zrobione, albo to nie był Finish Parkiet.
Sam mam w 2 pokojach ( w każdym inna grubość) przy czym w salonie mam ten
cienki (chyba 11 mm)
nad ogrzewaniem podłogowym i życzę każdemu z parkietem żeby miał tylko takie
szczeliny jak u mnie. ;-))
Najszersze nie mają więcej niż 1mm (a nawet nie wiem czy nie mniej)

> [...]
> strach, spadnie wieksza łyżka czy szklanka na parkiet i juz masz
wgniecenie,
> przesuniesz regał, fotel i juz jest rysa.

rzeczywiście jest delikatny (mam jesion), ale nie aż tak strasznie, żeby
większa łyżka zrobiła mu wgniecenie
(no chyba, że może jakaś wazówa rzycona z dużą siłą). U mnie biega pies bawi
się dziecko i nadal jakoś wygląda (3 lata), parę wgnieceń jest parę rys też,
ale ogólne wrażenie OK. Lakier jest na tyle ciekawy, że raczej się wgniecie
niż odpryśnie, czy zedrze. (może m.in. dlatego że jest cienki)

> [...]
ale
> to bardzo cienka. Przy zwyklym parkiecie powloka lakiernicza jest grubsza

DJ

Re: Jak wybudować dom ?
ocieplanie budynku styropianem...
Czym zmyć sadzęz płytek podłogowyvch ?
wykup mieszkanie od spółdzielni
jak zamocowac polki, zeby nie bylo widac mocowan?