Formy do muffinek-jakie najlepsze?

1. Data: 2006-10-23 15:50:52

Temat: Formy do muffinek-jakie najlepsze?
Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waham się między silikonowymi a teflonowymi (Zenker),przy czym te drugie w/g
instrukcji trzeba smarowac tłuszczem przed użyciem,a podobno są takie teflonowe
(nie wiem,jakiej firmy),których nie trzeba smarować.
Jakie są wasze doświadczenia w tej dziedzinie?
Pozdrawiam,L.

2. Data: 2006-10-23 16:19:16

Temat: Re: Formy do muffinek-jakie najlepsze?
Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Secretgarden" <s...@t...pl> wrote in message
> [...]
> teflonowe
> (nie wiem,jakiej firmy),których nie trzeba smarować.
> Jakie są wasze doświadczenia w tej dziedzinie?

Wszystko jedna jakie (byle przewodzily cieplo rownomiernie) bo najlepiej to
uzywac kubeczkow do muffinek - forma, w forme kubeczek papierowy i dopiero
ciasto w kubeczek. Jesli chcesz bez kubeczkow (odradzam - muffiny bez
papierowych kubeczkow to nie sa muffiny) to pewnie lepiej miekkie formy
silikonowe, gdzyz znakomicie i rownomiernie sie nagrzewaja -- tylko trzeba
je przemieszczac na podstawce/deseczce bo miekkie.

3. Data: 2006-10-23 17:20:04

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> silikonowe, gdzyz znakomicie i rownomiernie sie nagrzewaja -- tylko trzeba
> je przemieszczac na podstawce/deseczce bo miekkie.

A czy mozna wtedy piec bez smarowania tłuszczem?
L.

4. Data: 2006-10-23 18:00:12

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak. I bardzo latwo sie te formy myje.
Masz na myśli formy silikonowe?
L.

5. Data: 2006-10-23 18:06:59

Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2006-10-23 19:51:54

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> A czy mozna wtedy piec bez smarowania tłuszczem?

Zarowno w silikonie jak i w kubeczkach papierowych piecze sie bez smarowania
tluszczem.

7. Data: 2006-10-23 19:57:29

Od: "Secretgarden" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Secretgarden" <s...@t...pl> wrote in message
>
> Zarowno w silikonie jak i w kubeczkach papierowych piecze sie bez smarowania
> tluszczem.
>
> --

Więc albo teflonowe+kub.papierowe lub silikonowe bez-lepsze więc w/g tego są
silikonowe,no i można je myć w zmywarkach :))
a jakiej firmy masz formy silikonowe?
L.

8. Data: 2006-10-23 20:26:45

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> Więc albo teflonowe+kub.papierowe lub silikonowe bez-lepsze więc w/g tego
> są
> silikonowe,no i można je myć w zmywarkach :))
> a jakiej firmy masz formy silikonowe?

Az musialem zobaczyc w szafce :-)))
LeCreuset, Lekue i Pedrini (nie mieszkam w PL wiec firmy sa pewnie inne,
choc wszystkie sa znane.)

Ale najlepiej muffiny piecze sie w kubeczkach papierowych bo muffiny pozniej
nie wysychaja tak szybko a kubeczki to maly wydatek (ostatnio placilem - w
USA - 4 dolary za 500 kubeczkow papierowych.) Mozna tez nabyc ozdobne
kubeczki na wieksze okazje mufinowe - np. ze zlotej folii, blyszczace,
kolorowe i te pe - ladnie wygladaja na stole. Czesto uzywa sie tez
kombinacji dwoch kubeczkow z papieru i folii aluminiowej.

Sa tez wolnostojace kubeczki z silikonu do pieczenia muffinek (daja
pofadlowane wgniecenia takie jak kubeczki papierowe) ktore po prostu stawia
sie na blasze, ale nie mialem ich jeszcze okazji wyprobowac

--
><eM eL

Co źle zrobiłam - fondue nie wyszło
szarlotka z ciastem nie-gnieciuchem poszukiwana
BARDZO CIEKAWY PRODUKT
przepis na ciasto gofrowe
KOKTAIL "SLONCE"