Freud & homoseksualizm

1. Data: 2003-04-21 21:04:04

Temat: Freud & homoseksualizm
Od: "mach" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam ksiazek gdzie Freud mowi o homoseksualizmie, -stach...
moze jakies wzmianki...

Z gory wielkie dzieki ;)

1. Data: 2003-04-21 21:23:36

Temat: Re: Freud & homoseksualizm
Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

mach wrote:
> Szukam ksiazek gdzie Freud mowi o homoseksualizmie, -stach...
> moze jakies wzmianki...
>
> Z gory wielkie dzieki ;)

Dla rozwoju seksualnego aspektu psychoanalizy ważna była analiza przypadku
Daniela Paula Schrebera, pacjenta psychiatrycznego chorego na paranoję.
Freud analizował ten przypadek opierając się na książce samego Schrebera
"Wspomnienia o mojej chorobie nerwowej".
Paranoję Schrebera widział Freud jako konsekwencję homoseksualizmu pacjenta,
który pacjent represjonował (któremu zaprzeczał). Przyczyny choroby to
oczywiście nierozwiązany kompleks Edypa :)))
--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

1. Data: 2003-04-22 07:13:14

Od: "Marek Dlugosz" <u...@r...please> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Wypler napisał
| Paranoję Schrebera widział Freud jako konsekwencję homoseksualizmu
pacjenta,
| który pacjent represjonował (któremu zaprzeczał).

Czyżby alterantywa: homoseksualizm albo paranoja?

Marek

1. Data: 2003-04-22 09:07:08

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Dlugosz napisał:

> Czyżby alterantywa: homoseksualizm albo paranoja?

Jeżeli uznasz homoseksualizm za część osobowości a nie za jednostkę
chorobową, to tak. ;)

Flyer

1. Data: 2003-04-22 09:21:45

Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Dlugosz" <u...@r...please> napisał w wiadomości
> Czyżby alterantywa: homoseksualizm albo paranoja?

Raczej chyba: represjonowanie albo paranoja!
--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

1. Data: 2003-04-22 14:20:22

Od: "Marek Dlugosz" <u...@r...please> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Wyplernapisał:
> Użytkownik "Marek Dlugosz" <u...@r...please> napisał w wiadomości
>
> Raczej chyba: represjonowanie albo paranoja!

A czy ten dylemat obowiązuje również alkoholików, bokserów trenujących w
lokalach (Gołota), pedofili, narkomanów, ....

1 Kor. 6:9-11
Ani wszetecznicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani rozpustnicy,
ani mężołożnicy, Ani złodzieje, zaś chciwcy, ani pijacy, zaś oszczercy,
ani zdziercy Królestwa Bożego nie odziedziczą. A <<<TAKIMI NIEKTÓRZY Z
WAS BYLI>>>; aleście obmyci, uświęceni, i usprawiedliwieni w imieniu
Pana Jezusa Chrystusa i w Duchu Boga naszego.

Marek

1. Data: 2003-04-22 17:10:20

Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy ten dylemat obowiązuje również alkoholików, bokserów trenujących w
> lokalach (Gołota), pedofili, narkomanów, ....

Pedofile to osoby cierpiące na zaburzenie psychoseksualne, narkomani to
osoby cierpiące na zaburzenie związane z substancjami.
"Cierpiące" bo w obu przypadkach mamy do czynienia z osobami chorymi, w obu
przypadkach w etiologii zaburzeń doszukamy się wielu czynników a w
historiach leczenia czasem naprawdę wielkiego wysiłku wkładanego przez
chorych w walkę ze skłonnościami/ nałogiem (np. pedofile poddający się
dobrowolnie kastracji). Nie wszyscy oni są przestępcami. Nie o wszystkich
można powiedzieć, że to "na własną prośbę".

--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

1. Data: 2003-04-22 19:59:12

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Wypler <w...@i...pl>

> [...]
> poddający się dobrowolnie kastracji). Nie wszyscy oni są
> przestępcami. Nie o wszystkich można powiedzieć, że to "na własną

Biblia jednak mówi inaczej, a podejście do homoseksualizmu po raz kolejny
okazuje się świetnym papierkiem lakmusowym tego, czy dany człowiek potrafi
odróżnić rzeczy istotne od nieistotnych.

P.

1. Data: 2003-04-22 20:05:00

Od: "Wojciech Wypler" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:b846r6$r0f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Biblia jednak mówi inaczej, a podejście do homoseksualizmu po raz kolejny
> okazuje się świetnym papierkiem lakmusowym tego, czy dany człowiek potrafi
> odróżnić rzeczy istotne od nieistotnych.

A co konkretnie mówi Biblia na ten temat?
I co tutaj jest rzeczą istotną?
--
Wojciech Wypler ][ http://wwypler.w.interia.pl ][ w...@i...pl

1. Data: 2003-04-22 20:19:44

Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Wypler <w...@i...pl>

> A co konkretnie mówi Biblia na ten temat?
> I co tutaj jest rzeczą istotną?

Pan Długosz przecież zacytował. Żadnych okoliczności łagodzących. Jeśli
potrzebujesz więcej konkretów, zapytaj jego. Mnie Biblia aż tak nie rajcuje,
żebym się grzebał w tych pierwotnych rewelacjach.

(Przy ocenie innych ludzi) istotna jest relacja między dwiema osobami (ze
szczególnym uwzględnieniem miłości). Nieistotna zaś jest płeć. To chyba
oczywiste. Oczywiście nie dla wszystkich.

P.

TEST THOMASA - rekrutacja
(NTG) Sprawy technicznie ponownie - usprawnienie OE
jeszcze raz: śmierć kliniczna- ważne
"starzy" czy "rodzice"
Czy ty mezczyzno potrafisz tylko zgadzac sie ze soba?