Garnek z dziurką ;)

1. Data: 2004-11-25 10:03:07

Temat: Garnek z dziurką ;)
Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Zachęcona Waszymi sukcesami w identyfikacji szynkowaru z pewną nadzieją
chciałam zapytać o naczynie, które przyjaciel mój otrzymał w spadku razem z
pokaźną nieruchomością. O ile fakt, że stał się posiadaczem nieruchomości
przełknął dość gładko, o tyle ów garnek spędza mu sen z powiek.

Garnek, a raczej zestaw wyprodukowany był w NRD i z tamtąd przywieziony,
zapakowany w kartonik i złożony, co by miejsca najmniej zajmował, leżał sobie w
piwniczce całkiem nieużywany i czekał cierpliwie na odkrycie.
Składa się toto z garnka o średnicy ok 30 cm i wysokości może 12 cm, garnek
zaopatrzony jest w dnie w okrągły otwór średnicy kilkunastu cm, tak,że mógłby
być przeznaczony do nasunięcia na palnik kuchenki. Brzeg otworu jest lekko
zawinięty ku górze, tworząc przez to płytką rynienkę otaczającą otwór. Na
garnek można nałożyć naczynie /coś jak talerz głęboki/ metalowe o głębokości
ok. 3 cm, z otworami na obwodzie. Do tego naczynka idealnie pasuje ruszcik
druciany, albo płytka metalowa, wybrzuszona lekko, z promieniście ułożonymi
karbami, przy obwodzie przechodzącymi w otwory podłużne. Całość wieńczy wysoka
pokrywa, tak na kilkanaście centymetrów, z otworkiem o średnicy 5 mm.

Nie wiem, czy dokładnie tak sie to składa, bo nie ma śladów używania,ale tak
sobie wymyśliłam, licząc, że to jakiś grill, czy coś takiego.
cały zestaw, za wyjatkiem drucianedo rusztu, jest przepięknie emaliowany czarną
emalią i nakrapiany białą, a wnętrze jest szare i połyskujące prawie jak
teflon;).

Chętnie bym to wypróbowała, ale niestety nie mam pewności co zacz.
Proszę pokornie o podpowiedź.

Pozdrawiam serdecznie i czekam niecierpliwie
Zora

1. Data: 2004-11-25 10:35:39

Temat: Re: Garnek z dziurką ;)
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

na moje oko to może być sokownik - moja mama ma coś podobnego i używa do
produkcji soku z owoców ;-)
a przez ta dziurkę sok właśnie ma wyciekać...

ale może mam dziś krzywe oko ;-)

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-11-25 10:58:58

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zora" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Chętnie bym to wypróbowała, ale niestety nie mam pewności co zacz.
> Proszę pokornie o podpowiedź.

Szkoda, że nie masz zdjęcia, bo musiałam nieźle się napracować, wyobrażając
to sobie z twojego opisu :)))
Mnie to wygląda na domowego grilla, ale nie upieram się przy tym ;) Sokownik
na 100% to nie jest.

--
pozdrawiam, misiczka

Posiadanie dzieci nie czyni z nas jeszcze rodziców,
podobnie jak nie stajemy się pianistami,
tylko dlatego, że mamy w domu fortepian
http://www.misiczka.com

1. Data: 2004-11-25 12:02:13

Od: z...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mnie to wygląda na domowego grilla, ale nie upieram się przy tym ;) Sokownik
> na 100% to nie jest.

Fakt, sokownik to nie może być, raczej grill, zdjątka nie posiadam, ale może
uda sie coś powiesić jak będą kłopoty z identyfikacją.

Pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-11-25 12:12:58

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@g...pl>
Sokownik

> Fakt, sokownik to nie może być, raczej grill, zdjątka nie posiadam,
ale może
> uda sie coś powiesić jak będą kłopoty z identyfikacją.

To może być grill na gaz, było kiedyś cos takiego w sprzedaży.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-11-25 14:39:28

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora napisał(a):

Sokownik lub po prostu naczynie do gotowania na parze.
Musialbym zobaczyc zdjecie lub szkic.

Pozdrawiam

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

1. Data: 2004-11-25 14:46:54

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej L. napisał:

> Zora napisał(a):
>
> Sokownik lub po prostu naczynie do gotowania na parze.

Chyba nie, otwor jest w dnie i ma kilkanascie centymetrow srednicy
(dobrze zrozumialam opis?)

th.

1. Data: 2004-11-25 15:16:30

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba nie, otwor jest w dnie i ma kilkanascie centymetrow srednicy
> (dobrze zrozumialam opis?)

Dobrze zrozumiałaś opis, sęk w tym otworze w dnie, nawet nie wiem jak powinnam
TO zfotografować żeby cokolwiek ze zdjęcia wynikało ;).
Będzie Wochenende, to popróbuję.

Pozdrawiam serdecznie
Zora

1. Data: 2004-11-25 18:00:07

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zora napisał:

(...)
> przełknął dość gładko, o tyle ów garnek spędza mu sen z powiek.
(...)

Typowe (?) enerdowskie naczynie do gotowania na parze.

Pozdrawiam
PWZ

--
Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

1. Data: 2004-11-25 19:31:42

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Typowe (?) enerdowskie naczynie do gotowania na parze.

Wiesz na pewno, czy spekulujesz? Bo ja nie bardzo wiem gdzie ta para miałaby
powstawać, poza tym to chyba do parowania dziury w dnie nie potrzeba :(

Pozdrawiam Zora

Krem do ciasta czekoladowego
szynkowar
Szynkowar