Garnki

1. Data: 2002-10-28 18:08:53

Temat: Garnki
Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar jako swieza pani domu kupic sobie garnki ale zupelnie nie wiem
jakie moze ktos z was moglby polecic jaks firme....takie ktore wytrzymaja
dluuuuugo i beda na prawde super
Poradzcie Kasia

1. Data: 2002-10-28 21:54:47

Temat: Re: Garnki
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28.10.2002 19:08, Użytkownik Kasia napisał :
> Mam zamiar jako swieża pani domu
Gratulacje :-)

> kupić sobie garnki
Garnki rzeczywiście przydatna rzecz

A teraz do rzeczy. Sam ostatnio, jako świeży pan domu ;-) miałem podobny
problem. Kupiłem garnki Tescoma Symphonic (chyba www.tescoma.cz) i jak
na razie jestem zadowolony. To garnki ze stali nierdzewnej, ze szklanymi
pokrywkami, wielowarstwowym dnem. Jak ktoś lubi bajery to elementy
uchwytów (podobno) są pozłacane.

Jest jeden ich minus tzn. cena - każdy ok. 100 zł ale jak oglądałem
garnki w supermarkecie komplet za bodaj 70 zł to zastanawiałem się z
czego to to jest zrobione skoro kosztuje tak mało bo jakbym próbował
kupić zwykłą blachę to wyszłoby drożej a to to podobno nierdzewne.

Co jakis czas robią się garnki jednak mało estetyczne w środku tzn.
tworzy się taki nalot, w instrukcji producenta podają by w tych garnkach
nie solić ale to jest chyba poronione bo kiedy solić. Sprzedawca
dołączył ulotkę, że wystarczy pogotować w garnku wodę z octem i tak też
co jakiś czas robię.

Trochę w tych garnkach gotowałem i jak dotychczas nie udało mi się w
nich nic przypalić, więc albo jestem rewelacyjnym kucharzem ;-) i czas
się przenieść na pl.rec.kuchnia :-) albo to wielowarstwowe dno się
rzeczywiście sprawdza :-)

> ktore wytrzymaja dluuuuugo i beda na prawde super
Ja swoje używam od marca br. i jak na razie OK, tylko nie można
zostawiać ich po zmywaniu do obeschnięcia bo zacieki z wody rzeczywiście
te garnki szpecą - ale może ja po prostu się czepiam ;-)

Czy ktoś wie jak wyglądają takie garnki po wyjęciu ze zmywarki ?

Życzę miłego gotowania w nowych garnkach :-)

Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2002-10-29 10:02:09

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakie moze ktos z was moglby polecic jaks firme....takie ktore wytrzymaja

Używam garnków Berghoffa - co prawda dopiero od roku, ale trzymają się
nieźle. Na pewno ni kupuj niczego emaliowanego czy z aluminium - jeśli mają
być odporne i wygodne - to tylko stal nierdzewna (ewentualnie rondle tefala
z czerwonym kółeczkiem)

Dominik Jan Domin

1. Data: 2002-10-29 10:23:34

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Oct 2002 11:02:09 +0100 I had a dream that Dominik Jan Domin
<d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>być odporne i wygodne - to tylko stal nierdzewna (ewentualnie rondle tefala

Tak? A jaki garnek byś wziął do zmiksowania czegoś w środku?
Ja właśnie w tym celu kupiłem dodatkowo garnek emaliowany, bo do tej pory
miałem stal nierdzewną i teflon, a oba mikser zniszczy od razu.

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-10-29 10:44:53

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@U...onet.pl>
napisał w wiadomości
edu.pl...
> Tak? A jaki garnek byś wziął do zmiksowania czegoś w środku?
> Ja właśnie w tym celu kupiłem dodatkowo garnek emaliowany, bo do tej pory
> miałem stal nierdzewną i teflon, a oba mikser zniszczy od razu.

Jeszcze tego problemu nie miałem - ale dlatego, że nie używam miksera.

Dzięki za radę.

Dominik Jan Domin

1. Data: 2002-10-29 11:18:41

Od: "Janoush" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Kasia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Używam od roku garnków HISAR. Garnki klasy Berghoffa. Dość drogie. Jeśli
masz dostęp, to polecam zakup w Makro Cash & Carry

Janusz

1. Data: 2002-10-29 11:25:52

Od: "Monika Krause" <m...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja właśnie w tym celu kupiłem dodatkowo garnek emaliowany, bo do tej pory
> miałem stal nierdzewną i teflon, a oba mikser zniszczy od razu.
>

> Grzegorz Janoszka

Czy możesz napisać na czym te zniszczenia stali nierdzewnej przy miksowaniu
polegają? Nie zauważyłam tego w swoich garnkach..

Pozdrawiam,
MK

1. Data: 2002-10-29 12:20:48

Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Oct 2002 12:25:52 +0100 I had a dream that Monika Krause
<m...@z...pl> wrote:
>Czy możesz napisać na czym te zniszczenia stali nierdzewnej przy miksowaniu
>polegają? Nie zauważyłam tego w swoich garnkach..

Rysy, wgniecenia itd. Tak przypuszczam ;)

1. Data: 2002-10-29 16:21:58

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak? A jaki garnek byś wziął do zmiksowania czegoś w środku?
> Ja właśnie w tym celu kupiłem dodatkowo garnek emaliowany, bo do tej pory
> miałem stal nierdzewną i teflon, a oba mikser zniszczy od razu.
Ja bym uzyla plastikowych misek. :) A garnki ze stali nierdzewnej z grubym
dnem sa super, choc sprawiaja klopoty jesli sie w nich gotuje na kuchniach
elektrycznych starego typu.

Asia

1. Data: 2002-10-29 20:01:44

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <apmnjr$3k6$1@news.tpi.pl>, Wojciech Ściesiński wrote:

> [...]
> czego to to jest zrobione skoro kosztuje tak mało bo jakbym próbował
> kupić zwykłą blachę to wyszłoby drożej a to to podobno nierdzewne.

A ja właśnie mam jakieś takie garnki no-name z supermarketu (konkretnie
Makro). Kupione 5 (!) lat temu. Solę w nich do woli. Przez 5 lat
gotowania, kt. w moim wykonaniu polega najczęściej na tym, żeby wrzucić
coś do garnka lub na patelnię i wrócić do wykonywania ciekawszych zajęć,
żaden garnek nie zniszczył się. Tzn. kilka razy zrobiły się kompletnie
brązowe, swąd się niósł po całym mieszkaniu, ale wystarczyło mocniej
potrzeć szmatą i zaraz powracał błysk. Mikserem też w nich kręciłam i też
im się nic nie stało. Odkąd zaczęłam je myć w zmywarce, to wyglądają znów
prawie jak nowe, bo zmywarka podomywała obsmażone spody (szczególnie
obsmażone w przypadku patelni). Garnki mają szklane szczelne pokrywki z
dziurką, dzięki czemu możn gotować na b. małym ogniu (oszczędność gazu).
Prawdopodobnie mają potrójne dno (ale już nie pamiętam dokładnie). Wiem
tylko, że w sklepach niektóre z garnków tego rodzaju są wyraźnie lżejsze,
więc pewnie mają cieńsze dno.
Podsumowując: zestaw patelnia, duży gar, rondel, 3 garnki średnich
rozmiarów plus pokrywki kosztował niecałe 100zł. Mam je już (i użytkuję)
od ponad 5 lat, sprawują się b. dobrze i wyglądają na nie do zdarcia.

Renata

Re: Wspólnota - usterki, nieprawidłowości, zapytania
Sofy skorzane COM40 ???
Mnostwo pomyslow na prezenty
Poszukuję stolarza.
INTERNETOWY KURS BIZNESU